nTune sparar inte clock inställningar..

Permalänk

nTune sparar inte clock inställningar..

Tjenare!

Ja nu är jag tillbaka med ett nytt (o)trevligt problem.

När jag ställt in vad jag ska på Core Bus och Memory Bus klickar jag på Apply osv.

Men när jag till exempel startar om datorn ställs mina inställningar tillbaks på default.

Jag kör Vista Home Premium 64 med ett 8800 GTS 640MB.

Jag ställer inte in mina inställngar så speciellt högt, core brukar jag ställa till 765 Mhz och memory till ca 850. Så det borde inte vara att inställningarna är för höga..?

Tackar på förhand för svar!

P.S

OBS! Råkade se att jag valt fel avdelning att starta den här tråden. Om en mod vore snäll och flytta den till det stället den hör hemma vore jag tacksam!

Permalänk

Core 765 låter rätt så högt om sanningen ska fram. Lite överdrivet pressat faktiskt. Mitt 8800GTS 320MB går på 630 MHz/950 MHz stabilt, och 320MB-versionen har samma kretsar som 640MB-versionen. Även om du nu har till exempel XFX "XXX"-editionen så tvivlar jag på att du kör stabilt på 765 MHz. Kanske med ett Ultra-kort..

För att svara på din fråga dock, så är nTune väldigt buggat sedan den senaste uppdateringen. Jag hade exakt samma problem när jag använde Vista. Lösningen är att du laddar ner RivaTuner. Sök på Google så hittar du det inom sekunderna.

Programmet låter dig enkelt överklocka, och startar automatiskt vid uppstart om du väljer det. Du kan även ändra fläkthastigheten (som nTune råkar ha problem med även där).

Dock en sak jag märkte (och blev väldigt irriterad på) är "Startup Blocker"-funktionen, som alltid blockerar RivaTuner och andra program som försöker ändra någonting. Om du nu störs av det lika mycket som jag, så kan du i kontrollpanelen stänga av "UAC (User Account Control)" och därmed slippa dessa irriterande varningar.

Permalänk

OJ herregud!! Jag menar givetvis 576!

Förlåt, jag var rätt trött när jag startade tråden.

Tackar så hjärtligt för din hjälp.

Jag har försökt med rivatuner men tyckte det var jobbigt att hela tiden behöva starta datorn i läget där den tillåter osigneradedrivrutiner. Finns det någon sätt att slippa starta windows i läget där det tillåter osignerade drivrutiner men ändå köra programmet?

Tackar för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MisterPoppy
...Finns det någon sätt att slippa starta windows i läget där det tillåter osignerade drivrutiner men ändå köra programmet?

Tackar för hjälpen!

Undrar samma sak, i guess google is your friend.

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk

Jadu, första gången jag startade upp RivaTuner på Vista så sade den det att Windows inte stödde osignerade drivrutiner. Självklart så frågade den mig då om jag ville starta om datorn och avaktivera funktionen, och så var det med det. Fungerade finfint.

Permalänk
Medlem

Har man installerat någon senare patch till iaf x64 så verkar det inte gå att avaktivera Driver Signing Enforcement på annat sätt än F8, RivaTuner klarar inte att stänga av den heller, nu kan jag varken köra det eller ATiTool. Men spelar inte så mycket i x64 så klockar med nTune när jag behöver...

Hör gärna av er när ni hittat något sätt att avaktivera skiten när senaste patcharna är installerade