Permalänk
Medlem

Egen del för vatten kylning?

Är det inte dax för en egen del på forumet för vattenkylning?

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Permalänk
Medlem

Kan till lägga att jag inte är moderatorer här, utan vill bara för fram min åsikt och se om det är fler som tycker som jag.

Kanske vi får en om det är många som röstar ja, vem vet?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Vatten kylning är så mycket mer avancerat än normal "Fläkt kylning" och är tillräckligt populärt att få en egen kategori

Permalänk
Hedersmedlem

Bra idé!

Permalänk
Medlem

Dock vatten med 2 t.
Men en riktigt god sak. Vattenkylning med egen kategori

Visa signatur

Gigabyte p35-DS4, Dual core 2.13, Scythe infinity, Nvidia 8800 gts 320mb, Ram 512MB x4, 200+320 GB HD, Antec p182, Windows vista.

Permalänk
Medlem

Helt klart JA!

Visa signatur

ASUS ROG,E6550-3.22ghz,Corsair Twinx 6gb,Gainward 8800GT /756 / 960 / 1836 , Kylning: Freezer Extreme och Accelero S1
Creative Soundblaster X-Fi Extreme Music

Permalänk

Ett självklart JA!!!

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

Röstade "Ja" innan jag tänkt efter...

Nu när jag reflekterat en stund över detta så tror jag inte att det vore någon bra ide att ha en egen kategori för kylning enbart med vatten. Det måste ju ändå vara mer naturligt att ha all form av kylning under en och samma kategori. Jag tror inte heller att det vore någon bra ide att separera kylning och överklockning eftersom dessa två saker är så intimt förknippade med varandra (eftersom det i princip bara är överklockare som har problem med värmeproduktionen).

Dessutom, när man kollar igenom alla trådar som har med vattenkylning att göra så handlar det nästan uteslutande om folk som vill ha köpråd, och det borde väl vara ganska märkligt att ha en helt egen kategori i forumet enbart tillägnad folk som önskar köpråd av utrustning för just vattenkylning...

Om vattenkylning ska ha en egen kategori så finns det många andra specifika diskussionsämnen som folk diskuterar betydligt mer. Enbart under "Lagring" så diskuteras det mer om exempelvis raid0, raid1 och jbod än det nu diskuteras angående vattenkylning specifikt (förutom önskade köpråd). Men ingen skulle ju på fullaste allvar hävda att exempelvis raid0 borde få en egen kategori...

Visa signatur

Fractal Design R4 :: Asus Z87-PLUS :: i5 4670K :: 16GB Corsair Dominator :: Corsair RM850 Gold

Permalänk

Jag tycker att vattenkylning ska få en egen underrubrik.

Permalänk

Inne på Extreme systems har dom de helt ok

Där kör som en kategori som heter Cooling
Den är uppdelad på detta sätt

Air cooling
Chilled liquid cooling
Dry ice and liquid nitrogen
Liquid cooling
T.E.C cooling
Vapor phase change cooling
Builder customer relation

Något liknande hade väl funkat?

//Peter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redbullen
Inne på Extreme systems har dom de helt ok

Där kör som en kategori som heter Cooling
Den är uppdelad på detta sätt

Air cooling
Chilled liquid cooling
Dry ice and liquid nitrogen
Liquid cooling
T.E.C cooling
Vapor phase change cooling
Builder customer relation

Något liknande hade väl funkat?

//Peter

Jo, men då är fortfarande huvudkategorin "kylning" (inte "vattenkylning"), de övriga du listat är underkategorier till denna huvudkategori. Inte ens Extreme Systems har alltså en egen huvudkategori för vattenkylning (och trådskaparens frågeställning, liksom omröstningen, gäller huruvida en ny huvudkategori/"del i forumet" skall skapas).

Dessutom är det svårt att jämföra Extreme Systems med SweClockers. Kategorier skapas så att man ska få "lagom" många trådar per kategori så att allt blir överskådligt men att det samtidigt alltid "händer något" inom varje kategori. För få kategorier ger alltför många nya inlägg per kategori för att det ska bli överskådligt medan alltför många kategorier gör att det under perioder knappt händer något alls under vissa kategorier. Jag vet inte skillnaden i hur många trådar som läggs upp på Extreme Systems jämfört med SweClockers, men jag antar att Extreme Systems har minst 100 gånger så många diskussionstrådar jämfört med SweClockers så dom måste helt enkelt ha fler huvudkategorier för att göra det överskådligt (SweClockers vänder sig ju endast till den lilla svenska skaran av entusiaster, medan Extreme Systems har användare från hela världen).

Nä, jag tycker att den kategoriuppdelning som SweClockers har nu är bra, ger god överblick och gör det lätt att hitta det man söker efter. Dessutom handlar, som jag nämnde i förra inlägget, nästan alla vattekylningsfrågor här på SweClockewes om köpråd - och köpråd för specifika produkter förtjänar knappast en egen kategori i forumet...

Visa signatur

Fractal Design R4 :: Asus Z87-PLUS :: i5 4670K :: 16GB Corsair Dominator :: Corsair RM850 Gold

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grusimaskineriet
Jo, men då är fortfarande huvudkategorin "kylning" (inte "vattenkylning"), de övriga du listat är underkategorier till denna huvudkategori. Inte ens Extreme Systems har alltså en egen huvudkategori för vattenkylning (och trådskaparens frågeställning, liksom omröstningen, gäller huruvida en ny huvudkategori/"del i forumet" skall skapas).

Dessutom är det svårt att jämföra Extreme Systems med SweClockers. Kategorier skapas så att man ska få "lagom" många trådar per kategori så att allt blir överskådligt men att det samtidigt alltid "händer något" inom varje kategori. För få kategorier ger alltför många nya inlägg per kategori för att det ska bli överskådligt medan alltför många kategorier gör att det under perioder knappt händer något alls under vissa kategorier. Jag vet inte skillnaden i hur många trådar som läggs upp på Extreme Systems jämfört med SweClockers, men jag antar att Extreme Systems har minst 100 gånger så många diskussionstrådar jämfört med SweClockers så dom måste helt enkelt ha fler huvudkategorier för att göra det överskådligt (SweClockers vänder sig ju endast till den lilla svenska skaran av entusiaster, medan Extreme Systems har användare från hela världen).

Nä, jag tycker att den kategoriuppdelning som SweClockers har nu är bra, ger god överblick och gör det lätt att hitta det man söker efter. Dessutom handlar, som jag nämnde i förra inlägget, nästan alla vattekylningsfrågor här på SweClockewes om köpråd - och köpråd för specifika produkter förtjänar knappast en egen kategori i forumet...

De ligger nåt i de säger faktiskt absolut. Skillanden mellan swec. och xs är riktigt stor och ofta så möter man för de mesta anv. som vill ha köpråd. Kan hålla med om att man får en bra överblick trots allt om man kollar på nulägget och en egen huvudkategori är ju trots allt inget måste.
Kanske lika bra att låta forumet vara, webnissarna vet nog redan hur de ligger till.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Underkategorier kan jag rösta för. Som det är nu är det som att leta efter en nål i en höstack om man inte vet exakt vilka ord man ska söka på. Delar man upp det bir det betydligt enklare.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

En under kategori kanske men jag röstade nej. Då kanske man bör dela upp de på samma sätt "Extreme Systems" gör. Men att bara göra en kategori för vatten och sedan får allt annat gå under den primära är inge bra tycker jag.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk

ja

och när dom ändå är igång tycker jag dom skulle dela in överklockning och kylning i CPU och grafikkorts överklockning

typ så här

Kylning och överklockning

Vattenkylning/ överklockning
Luftkylning/ överklockning
Övrig kylning/ överklockning

och sen under T.ex Vattenkylning/ överklockning ska det se ut så här

Vattenkylning/ överklockning

Grafikorts
Prosessor
Minnen

men de e vad jag tycker och kanske blir för krångligt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Musikälskare

Röstade "ja", tycker det är befogat.

Sen vill jag se mer bilder på vattenkylningar

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?