Permalänk
Medlem

Uppkopplingen avbryts.

Hejsan!

När jag ansluter till onlineservrar i spel som t.ex. Counter-Strike så tappar jag anslutningen till allt annat som jag har igång samtidigt (Ventrilo, IRC, MSN Messenger etc.).

Någon som vet vad detta kan bero på? Och hur jag löser det?

Jag har Comhem 24Mbit och kör med routern Netgear RP614v4.

Tack!

Permalänk
Medlem

CS fungerar fortfarande alltså men ej Ventrilo osv? Troligen routern. Testa ny firmware.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Precis. Okej ska testa det, tackar.

Permalänk
Medlem

Hade allt avbrytits hade det kunna vara routern men lika väl operatören...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Nej, det hjälpte inte. Alltså när jag ansluter till en server så tappar jag anslutingen till allt annat i ca. 30sek. Efter det så fungerar allt hur bra som helst när jag väl är inne och spelar på servern, får inga disconnects då.

Det har börjat nu på senare tid, typ för 1 månad sedan. Har använt samma modem och samma router innan utan några problem.

Permalänk
Medlem

Testa utan routern? I annat fall kan det ju vara nått med datorn (mjukvaran) likaväl.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Har en likadan router och upplever samma problem, men det är bara när jag refreshar servar i CS. Om jag refreshar, letar upp en server och joinar denna och därefter trycker "stop refreshing" så får jag bra anslutning igen. Men om jag låter den leta servrar för länge så bryts msn,ventrilo och allt annat jag har igång. Har fortfarande inte hittat ngn lösning på detta problem.

Visa signatur

LapinKulta - för att du älskar det goda.