Permalänk
Medlem

Mekanik

Eftersom hela spelet kommer att vara PvP, vet någon om dom gör som Warhammer och hindrar spelare från att springa igenom varandra ?

Annars kan det bli ganska taskigt på guild striderna om man bara kan springa rakt igenom fotsoldaterna på magikerna, vilket annars tar bort en stor del av den strategiska biten i spelat.

Visa signatur

🖥️ | Ryzen 3800X | Radeon 6800XT | 32 GB | +3 TB SSD

“Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.” - George Carlin

Permalänk
Medlem

Det är förvisso bara min åsikt men enligt mig skapar fysiska kroppar i spel som de här bara mer problem än fördelar. Så oerhört lätt att utnyttja ett sådant system.

Permalänk
Medlem

Klart det är collision detection när stridssystemet är realtime......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Det är förvisso bara min åsikt men enligt mig skapar fysiska kroppar i spel som de här bara mer problem än fördelar. Så oerhört lätt att utnyttja ett sådant system.

Inte om det görs rätt. Den sak som är lättast att utnyttja är att stänga in vänliga spelare mellan andra spelare. Dock är det väldigt lätt att undvika genom att t.ex. göra så att man genom att springa mot en spelare i nån sekund kommer genom dem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ume
Klart det är collision detection när stridssystemet är realtime......

Varför skulle det vara klart? Jag har inte satt mig in på det, men jag vet nog inget MMO som har collision detection. Säkert finns det några, men det är ju inte alls vanligt.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Inte om det görs rätt. Den sak som är lättast att utnyttja är att stänga in vänliga spelare mellan andra spelare. Dock är det väldigt lätt att undvika genom att t.ex. göra så att man genom att springa mot en spelare i nån sekund kommer genom dem.

Varför skulle det vara klart? Jag har inte satt mig in på det, men jag vet nog inget MMO som har collision detection. Säkert finns det några, men det är ju inte alls vanligt.

EVE online har collosion detection.

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Du kommer kunna använda /push och /drag för att flytta personer som står i vägen. Eller varför inte bara hugga ner dom? =D

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Det kan nog vara ett spel för mig, dålig grafik så min gammla dator klarar av det.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando

Tja Eve-Online, Lineage, Lineage 2 är några snabba jag kommer på.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Age of Conan har.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Det kan nog vara ett spel för mig, dålig grafik så min gammla dator klarar av det.

Den är inte dålig, den är bara optimerad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Risken finns nog tyvärr att de du säger RedFlip stämmer börjar få samma känsla som de som väntar på diablo 3 ungefär ;P

Visste, du inte att det är nerlagt? Elr, inte precis nerlagt men blizzard north elr vad fan det heter som har gjort Diablo-serien har lämnat blizzard och slått sig ihop med flag ship elr vad det var. Och Blizzard tillåter inte Blizzard north och flag ship att ha namnet ''Diablo'' så det heter numera Hellgate:London som är ett helt annat diablo med skjutvapen och skit.

Men,, vet inte om det är sant elr ej. Har dock för mig det.
Sök på youtube hellgate:london diablo 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av basse8
Visste, du inte att det är nerlagt? Elr, inte precis nerlagt men blizzard north elr vad fan det heter som har gjort Diablo-serien har lämnat blizzard och slått sig ihop med flag ship elr vad det var. Och Blizzard tillåter inte Blizzard north och flag ship att ha namnet ''Diablo'' så det heter numera Hellgate:London som är ett helt annat diablo med skjutvapen och skit.

Men,, vet inte om det är sant elr ej. Har dock för mig det.
Sök på youtube hellgate:london diablo 3.

Blizzard North lämnade inte Blizzard. Folket som jobbade på Blizzard North lämnade och startade Flagship Studios. Sen är ju inte Hellgate London ett Diablo 3 som inte utvecklades klart. Det har inget att göra med Diablo en story med olika helveteskreatur och "shoot n' slash".

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

basse8: Lite off topic, han lämnade Blizzard för att han var förbannad på dem för att de vägrade göra nya IP's. Det har han saggt själv och tja, motsätter sig rejält från vad du säger.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Okej, men jag hadde bara för mig att det stod nått sånt nånstans.

Permalänk
Medlem

På ett spelkonvent i Grekland så medverkade Aventurine för några dagar sedan.
Dom drog mest uppmärksamhet och fick stående ovationer efter deras presentation.

Audio Visual Enterprises - Står för distrubition i EU
Ubisoft eller Codemasters kan stå för USA - Inte klart ännu

Eftersom det står på grekiska så länkar jag till forumen där det disskuteras.

http://mmorpg.com/discussion2.cfm/forum/454
http://forums.darkfallonline.com/forumdisplay.php?f=9

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kul att DFO uppmärksammats på SweClockers, inte många som gjort det, ganska synd, kommer bli ett skitkul spel. En stor del e ju clanerna, och jag är grudare till en av de bättre utformade Darkfall clanerna. För er som vill ha en clan för Darkfall:

Republic of Chaldor är min clan som förbereder inför Darkfalls release. Lite halvt RP (märker man på namnet), men man måste inte RPa.

Vår fokus ligger på att bygga våra egna städer och kriga mot andra klaner, bygga ett stort rike sas. Vi vill ha folk som vill vara crafters, traders, PVPare och folk som vill ta del av vår ganska roliga politiska del, det är ju en Republik

vår hemsida: www.dfunion.com
liten trailer vi skapat: http://www.youtube.com/watch?v=aXMbqVVaxl8

Hoppas att ni tycker att clanen låter som en kul clan att gå med i och joinar
Kraven är mest att man är mogen och kan snacka engelska.

Även om ni inte joinar clanen är det bara bra att fler öppnar ögonen för Darkfall

Permalänk
Medlem

Att ni hypar detta än?

Finns det ens några som helst datum för något?

Ack, detta spelet är en sjunkande båt redan nu.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Några som helst datum för något?
Ja, release kommande 5 månaderna? Beta någon månad innan?
Hur kan man tro att dom ska syssla med något i 7 år, göra massa videos, släppa massa screenshots, komma ut med officiella uttalanden om att dom har en överenskommelse med ett företag (menar inte Aventurine, utan AudiVisuals Enterprises som är ett aktiebolag som kom ut med informationen om överenskommelse, alltså är detta rent lagligt bevis), bara för att sen inte släppa spelet? Plus deras lån på några 23 miljoner euro tror jag det var..

Nä, förstår inte folk som RedFLip..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yoube
Hur kan man tro att dom ska syssla med något i 7 år, göra massa videos, släppa massa screenshots, komma ut med officiella uttalanden om att dom har en överenskommelse med ett företag (menar inte Aventurine, utan AudiVisuals Enterprises som är ett aktiebolag som kom ut med informationen om överenskommelse, alltså är detta rent lagligt bevis), bara för att sen inte släppa spelet? Plus deras lån på några 23 miljoner euro tror jag det var..

Skattefusk kunde vara en orsak. Aktiemyglande en annan. Eller varför inte stödfusk?

Att spelet ska komma ut inom de närmaste 5 månaderna har jag väldigt svårt att tro. Det finns ju praktiskt taget inget som tyder på att spelet är nära release-kvalitet. Beta någon månad innan är väldigt sent... de flesta spel är ju i beta i runt ett år innan spelet släpps.

En annan sak som tyder på att något är konstigt är att de pratar om releasedatum i termer om månader innan betan startat. Man kan ju omöjligt veta om spelet är klart att att tryckas innan det testats i större utsträckning.

Sen tar det ju nog säkert några veckor att trycka alla förpackningar och skivor och sen skicka ut dem till butikerna. Om betan ska vara rätt så klar innan detta sker, så... ser jag inte riktigt hur spelet ska kunna släppas det här året.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

skiter i deras lån och annat runt dem.

Att spelet släpps inom fem månader, det är ren jävla bull.
Betatestningen, vart är den, hoppar de över den då eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

RedFlip: Om du inte bryr dig om spelet varför skriver du överhuvudtaget här då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZereCool
RedFlip: Om du inte bryr dig om spelet varför skriver du överhuvudtaget här då?

Klart jag bryr mig om spelet, jag gillar idéen de har..men tror det är förstört redan nu eftersom de är så upp hypat men de leverar aldrig något.

Och sen ville jag ha lite källor på killens påstående att de släpps inom 5 månader, vilket jag tror är rätt mycket bull.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Klart jag bryr mig om spelet, jag gillar idéen de har..men tror det är förstört redan nu eftersom de är så upp hypat men de leverar aldrig något.

Och sen ville jag ha lite källor på killens påstående att de släpps inom 5 månader, vilket jag tror är rätt mycket bull.

Den ända källan vi har är Tasos journal. Och den GameWorldGR kommentar på youtube att i deras tidning som kommer är en intervju med Tasos som innehåller bl.a. beta/releasedatum.

Sen tycker jag dom har legat väldigt lågt under radarn. Men ordet 'hype' kanske är misstolkat?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Oj! Min webhost har gjort sig av med alla domäner och så har det ersatts med porr :/

Försök med www.dfunion.sy2.com den funkar och är korrekt.
Ursäktar om någon fick problem pga. det där!

Ska köpa en ny domän asap.

Som svar till Redflip:
Dom håller på o betatestar, men dom har några profesionella betatestare som gör det, som vet hur man hittar bugs och vad det kan vara som orsakar den, mycket enklare än att ha 6000 pers som bara skickar ett mail o säger "Färgen på bla bla bla är fel jag tror det är en bug".

Permalänk
Medlem
Citat:

Oj! Min webhost har gjort sig av med alla domäner och så har det ersatts med porr :/

Försök med www.dfunion.sy2.com den funkar och är korrekt.
Ursäktar om någon fick problem pga. det där!

Ska köpa en ny domän asap.

Som svar till Redflip:
Dom håller på o betatestar, men dom har några profesionella betatestare som gör det, som vet hur man hittar bugs och vad det kan vara som orsakar den, mycket enklare än att ha 6000 pers som bara skickar ett mail o säger "Färgen på bla bla bla är fel jag tror det är en bug".

de flesta använder sig av profesionella testare, men att släppa det för "vanliga" så stresstestar de spelet.
Finns även saker som pro. testare kan överse som kankse jag eller du som vanliga skulle se som behövs fixa för att öka våran spelnjutelse.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Släpps January 22nd, 2009

Permalänk
Medlem

Definitivt att jag ska testa detta! om det är någon som vill ha en medlem i sin klan så finns jag

Är det någon mer än jag som tycker det är lite everquest/UO kännsla över det hela? Det första av sitt slag, det som sätter en standard som alla nya MMOs kommer bygga på!

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Come on...come on...

Permalänk
Medlem

Så, snart är det här. Någon som börjar tagga upp lika mycket som jag?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

ganska kul läste första inläggen i denna tråd från 2006.. och där skrevs det att det skulle komma innan warhammer online.. och det var prat om 2007.. detta spel har alltså inte kommit än?
Känns som det kommer för mycket mmo-spel nu... guild wars.. AoC .. wow.. WAR.. osv.. och alla har ju mer eller mindre floppat förutom WoW.. och som blizzard gjorde mot WAR så kommer de troligtvis sno alla bra idéer från detta spel och lägga till i wow vilket leder till att väldigt många stannar kvar i WoW och detta spel får väldigt få spelare.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv