Permalänk

Konsol av en dator

Hej jag funderar om någon här på sweclockers skulle känna till om det finns nån möjlighet till att bygga en "wannabe" xbox pc, nån som har läst nånting någonstans?? har googlat runt nu snart i 1 månad sen så tog jag mod till mig och skrev min galna ide här. Jag har ju en ganska bra spel pc men Vista är inte det lättaste att manövrera med game pad så jag funderar finns det något skins som skulle göra det lättare??? Jag hade tänkt mig 2 st xbox kontroller, 1 crt tv 32" som man skulle spela på och en 17" crt skärm för skolarbeten och surfing. Jag får till jul klapp en 24" skärm så jag tänker ersätta tv med. Jag tänkte dra svideo kabel i mellan tv och datorn. Å ännu en fråga går det att dra trådlösa xbox kontroller mellan en pc och ändå funkar hörlurarna som man kopplar i hop till kontrollen??? Snälla hoppas nån kan svara på dom här frågorna.

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk

Vad vill du göra, använda en xbox emulator? Jag förstår inte riktigt..

Permalänk

använda Windows och spela Windows spel med game pad men ett enklare användar gränsnit och lite information hur man skulle få skarp bild i en crt tv. och överlag hur man skulle få Windows och spelen att flyta med gamepads

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk

Skarp bild på en CRT SDTV (tjocktv) är nog bara att glömma. Du kommer inte kunna köra högre upplösning än ~640x480 (eller vad nu PAL har för upplösning). När du får en HDTV däremot, då kan vi börja snacka

Att få spelen att funka med en gamepad däremot är inga större problem. Vet inte om det funkar med den trådlösa handkontrollen, men den USB-anslutna historien funkar ju überbra

Lycka till!

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|

Permalänk

Ja, HD är ju o rekommondera.
Precis om Pimmelmannen sa så blir det bara suddigt om du kör S-Video till en SDTV... Har testat det själv, det duger för film men inget annat.

De flästa spelen ska nog ha stöd för Gamepads.

Visa signatur

"I think everybody I know is NPCs"
Intel C2Q Q6660 | 4096MB RAM | GeForce GTS250 1GB

Permalänk
Medlem

Finns ett antal mods man kan göra för att få behaglig bild på tvn (dvs text går att läsa osv). Sök på swec så lär du finna. Självklart når du inte upp till samma kvalité som en fullhdtv.

Det finns mängder med spel som är anpassade till xbox360kontrollen. Lättast är att köpa den trådbundna och stoppa in i usbporten. Jag har någon rolig xbox360 dongle som är köpt i usa som gör att även trådlösa funkar. Aldrig sett i sverige dock. Vet inte hur bra det funkar med att köpa en btdongle på classe, men du kan ju testa?
Föresten de spelen som inte är anpassade till xbox360 kontrollen går ju oftast ändå att ombinda likt du ändrar tagenterna på tagentbordet.

Windows media center har väl ett enkel gränsnitt? Fungerar ju att använda media center fjärrkontroll till den så man tycker ju att även 360kontrollen bör fungera även här.

Permalänk

Tack för alla tips den där mottagaren till trådlösa har vi i alla fall i Finland. Men jag har sökt på forumet men jag hittade inget om skarp bild i crt tv men kanske jag sökte med fel ord. Är en 24" lcd vide dator skärm för liten att sitta nån meter bort i från eller skulle det gå. Jag vill inte ha en tv efter som jag har på ingång ett tv kort till datorn därför skulle jag bara behöv skärm.

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Finns ett antal mods man kan göra för att få behaglig bild på tvn (dvs text går att läsa osv). Sök på swec så lär du finna. Självklart når du inte upp till samma kvalité som en fullhdtv.

Det finns mängder med spel som är anpassade till xbox360kontrollen. Lättast är att köpa den trådbundna och stoppa in i usbporten. Jag har någon rolig xbox360 dongle som är köpt i usa som gör att även trådlösa funkar. Aldrig sett i sverige dock. Vet inte hur bra det funkar med att köpa en btdongle på classe, men du kan ju testa?
Föresten de spelen som inte är anpassade till xbox360 kontrollen går ju oftast ändå att ombinda likt du ändrar tagenterna på tagentbordet.

Windows media center har väl ett enkel gränsnitt? Fungerar ju att använda media center fjärrkontroll till den så man tycker ju att även 360kontrollen bör fungera även här.

btdongle? Xbox360 kontroller använder inte bluetooth och den xbox360 dongeln du pratar om har iaf jag sett på både elgigangten och onoff. Även EBgames om jag inte minns fel.

Sladdar är tråkiga så jag rekommenderar att köpa en 360dongel (http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=60208&lan...) och ett par trådlösa kontroller

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk

http://www.electracode.com/4/joy2key/JoyToKey%20English%20Ver...

funkade utmärkt till Assasins cred med min playstation2 till usb adapter som inte var kompatibel med spelet bara å börja binda knapparna på tangentbordet till knapparna på joypaden/360 paden

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Tack nu fick jag kontroll delen avklarad med er hjälp. Nu är frågan den räcker en 22"/24" till att spela på om man sitter nån meter i från eller måste jag sätta pengar på en större skärm?? När jag googla hittade jag bara negativa resultat om att ha en dator till crt tv. Kan jag dessutom få på något sätt vi ccc eller liknande så att jag har Windows skrivbordet på ena skärmen medan alla spel och filmer körs på andra skärmen?? Jag har bara fått det så att dom klonar varandra:/ helst skulle det få vara så att skärmarna är bundna till olika använda konton typ ett till spel och film som far till den större och ett konto som är "office" som skickar bild till min crt 17" skärm. Hopas ni orka stå ut med mina frågor för jag är helt noob med det här om skärmar och jag vill inte slösa åtskilliga summor till nånting som inte funkar sedan.

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk

Det ska utan problem gå att få utökat skrivbord även med s-video så att du har två "olika" skärmar. Däremot vill jag minnas att det ibland kunde vara ett jävla meck för att få det att funka (så många år sen jag gjorde det sist så jag minns inte riktigt). Däremot kanske det inte är jättebra att försöka köra spel i helskärm på ena skärmen och samtidigt tro att man kan göra kontorsarbete eller kolla på film samtidigt på den andra skärmen. Det är ju trots allt bara en dator du har.

Sitta en meter ifrån en 24" skärm och spela på den låter ju verkligen inte som att det skulle vara några problem. Satt själv och gameade 360 på min 22" skärm när jag var på LAN sist och det funkade alldeles utmärkt. Go for it

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|

Permalänk

Tack en en gång för allt men det där att köra genom s video så blir det nog inget av när jag bara hittat på google negativ information om det, nu skall jag bara få ena dera min 32" crt tv såld så att jag får pengar till en ny skärm eller venta till Jul. Vad skulle ni rekomendera för försökspris på en 28" crt Schneider Wide screen som är 2 år gammal???????

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk
Medlem

Ska du köra 360-kontroller måste du nästan ha trådbundna och XBCD-drivutiner.
Tyvärr är standard-drivrutinerna värdelösa, ingen inställning av Deadzone och mapping av knappar och liknande.

Permalänk

Ok men vad jag har förståt så ska trådlösa gå

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk

Räkna inte med många hundralappar för en gammal tjocktv. Är väl nästan ingen som vill köpa såna längre?

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|

Permalänk

hmm hundra lappar nå nu ska jag ha mera än 10€ för den XD

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+