Dawn Of War 2 Multiplayer BETA ute!!!

Permalänk
Medlem

Nej... Däremot så ser jag att beta har uppdaterats idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nOOb91
någon mera än jag som får "du måste vara ansluten till steamservern för att spela online" när du försöker köra online?...

Har fått det någon gång, testa att logga ut/logga in.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Nej... Däremot så ser jag att beta har uppdaterats idag.

Det är en "patch" som ändrar lite balance-issues och buggar:

http://forum.wh40k.se/viewtopic.php?f=26&t=3045

Förövrigt, måste lägga till dessa 2 videos:

http://uk.gamespot.com/pc/strategy/warhammer40kdawnofwar2/vid...

http://uk.gamespot.com/pc/strategy/warhammer40kdawnofwar2/vid...

Kampanjen verkar bli över förväntan!

Permalänk
Medlem

Patchen fixar inte alla buggar tydligen. Jag hade precis en match där fiendernas kombinerade level var 37 och min sidas kombinerade level var... 3.

Permalänk
Medlem

Sitter och lirar detta för fullt atm kör med 2 polare. vi kör oftast Eldar + Tyranids + orcs. grymt bra spelcombo om man vet vikka untis + Tacts man ska andvända

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fabola
Sitter och lirar detta för fullt atm kör med 2 polare. vi kör oftast Eldar + Tyranids + orcs. grymt bra spelcombo om man vet vikka untis + Tacts man ska andvända

Några tips på taktiker?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Spelat lite Space marines men kör nu orks, Grymt skönt spel hoppas kampanjen blir underbar

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Avstängd

dock tycker jag det är lite snålt med grejjer man kan bygga kör mest builder och bunkrar upp med bah vad heter dom nu "Phiew phiew" maskinerna och tp/hp grejjen tycker det borde vara lite fler

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem

Jag har totalt fastnat för de nya Eldars, det är helt underbara att spela.
Innan var man en trogen Orc spelare heh.. ^^;

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nOOb91
dock tycker jag det är lite snålt med grejjer man kan bygga kör mest builder och bunkrar upp med bah vad heter dom nu "Phiew phiew" maskinerna och tp/hp grejjen tycker det borde vara lite fler

Turrets?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
Spelat lite Space marines men kör nu orks, Grymt skönt spel hoppas kampanjen blir underbar

Kampanjen som jag ser mest fram emot att spela, speciellt i co-op med en polare ^^

Permalänk

Sjukt grymt lir. Har suttit och spelat 3v3 med några polare nu sen betan släpptes och är mer än nöjd. Det har varit lite buggit men inget som varit jättefrustrerande.

Att matchmaking-systemet inte är hundra än skulle jag tro de gjort med flit. Inte allt för många som kör betan, och jag tar hellre svårt motstånd snabbt än att få sitta och vänta på motstånd i samma skill. Och leveln har inget med ens spelares skill att göra. Den visar bara vem som kört mest då man endast kan få exp. inte bli av med den. Det är Trueskill som bestämmer om motsåndet anses vara jämnt eller inte.

// Emil

Visa signatur

// (+_+)@=(^@)

Permalänk
Medlem

Någon som har feedback på patchen som kom nyligen? Den ska tydligen ha ändrat en hel del. Har själv inte hunnit testa än, men blir nog imorgon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
Någon som har feedback på patchen som kom nyligen? Den ska tydligen ha ändrat en hel del. Har själv inte hunnit testa än, men blir nog imorgon.

Enda jag har märkt hittills är att Eldars har blivade nerfade av nån anledning. =/
Nu är de enormt bräckliga, lite för bräckliga... >_<

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Enda jag har märkt hittills är att Eldars har blivade nerfade av nån anledning. =/
Nu är de enormt bräckliga, lite för bräckliga... >_<

Jag tycker de funkar utmärkt. Har bara spelat Eldar sen patchen och har inga problem att vinna. Snabbt ut med supression och granater bara, så funkar det bra.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Avstängd

Blir nog en övergång från CoH.

Permalänk
Medlem

Är spelet krävande?
Tror ni jag kommer kunna spela i 1280x1024 med det mesta på low med min dator i sig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jo4Cim
Är spelet krävande?
Tror ni jag kommer kunna spela i 1280x1024 med det mesta på low med min dator i sig?

Betan är öppen så ladda ner och pröva...

Angående patchen, så ändrades rätt mycket. Det funkar väl rätt bra i balansen, men billiga och snabba enheter kan fullkomligt springa över dom som gör mer dyrare enheterna (dvs space marines har lite problem) i början, något som förstärkts av den nya resurshanteringen. Kör man tyranid så kan man ha problem att bygga ikapp inkomsten samtidigt som man kan överösa ett half dussin enheter över en grupp tactical marines.

Men jag har haft några rejält intensiva matcher eftersom det går snabbare att återhämta sig så patchen är lyckad för mig. Ork funkar fortfarande bäst för mig för att dom är en hybrid mellan space marines of tyranids i enheterna (och bara hälften så fula) men med lite mindre tänkande haha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Jag tycker de funkar utmärkt. Har bara spelat Eldar sen patchen och har inga problem att vinna. Snabbt ut med supression och granater bara, så funkar det bra.

Med suppresion menar du de olika vapen plattformarna?
Tar gärna lite mer beskrivande tips.

Tex min Warithlords dör som lätt mot space marines jumpunits när de har meltabombs, hinner inte undan med dom. =/

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Med suppresion menar du de olika vapen plattformarna?
Tar gärna lite mer beskrivande tips.

Tex min Warithlords dör som lätt mot space marines jumpunits när de har meltabombs, hinner inte undan med dom. =/

Jag menar vapen som ger surpression. Det står med i beskrivningen av enheterna. Du ser att det blinkar surpressed över en enhet när den blir beskjuten med vissa vapen och då rör den sig mycket långsammare.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Gascogne, missat shurikens eller? Jag har sett dom som spelat space elf och i princip bara spottat ut shurikens, lol.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Jag menar vapen som ger surpression. Det står med i beskrivningen av enheterna. Du ser att det blinkar surpressed över en enhet när den blir beskjuten med vissa vapen och då rör den sig mycket långsammare.

Får väl ta och läsa på mer verkar det som.
Livet var så mycket simplare som orc, då var det bara waagh som gällde.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Avstängd

Någon mer än jag som har trubbel med att logga in på windows live? Jag har inte hittat någon lösning på problemet trots sökningar på diverse forum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ton
Någon mer än jag som har trubbel med att logga in på windows live? Jag har inte hittat någon lösning på problemet trots sökningar på diverse forum.

Samma här.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

Testat installera om det?

Live funkar för mig, men det är endå svårt att spela. Har märkt ett ruskigt avtagande i antalet matcher man kan hitta, kan vänta en kvart och ändå inte få starta nåt :/

Permalänk
Medlem

Nån som är sugen på att gadda ihop sig 3 pers ikväll och köra lite? Börjar ledsna på att teammates leftar eller visar sig vara fullkomligt oförmögna att ens utföra dom enklaste saker.

Visa signatur

Mini ITX burken: CPU: Ryzen 5800x Moderkort: Gigabyte B550I AORUS PRO AX Kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 Ram: G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB Grafikkort: ASUS 2080 PSU: Corsair SF750 750W 80+ Platinum Lagring: Intel SSDx3 2tb Chassi: Cooler master NP200 Tillbehör: Sennheiser HD595 Logitech G915 TKL Logitech G903, AOC 35GSYNC

Permalänk
Medlem

Jag kanske är på. Får se om jag har tid. PM:a mig.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Jag kommer definitivt köra ikväll, men jag är nog en av dom som är fullkomligt oförmögna att utföra dom enklaste saker då jag håller på att lära mig eldar, jag vet inte ens hur man snackar globalt och jag har noll simultanförmåga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Jag kommer definitivt köra ikväll, men jag är nog en av dom som är fullkomligt oförmögna att utföra dom enklaste saker då jag håller på att lära mig eldar, jag vet inte ens hur man snackar globalt och jag har noll simultanförmåga

Jaja, det är inte så noga.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J.Doe
Nån som är sugen på att gadda ihop sig 3 pers ikväll och köra lite? Börjar ledsna på att teammates leftar eller visar sig vara fullkomligt oförmögna att ens utföra dom enklaste saker.

Om vi skulle få ihop 6 pers härifrån SC så skulle vi ju kunna ta en 3vs3, någon som är på?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
Om vi skulle få ihop 6 pers härifrån SC så skulle vi ju kunna ta en 3vs3, någon som är på?

jag är lätt på får inte cod på ett par dag så jag är på ett par kvällar!

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nOOb91
jag är lätt på får inte cod på ett par dag så jag är på ett par kvällar!

Någon mer intresserad?