kastade ihop de här, men då är frågan...

Permalänk
Medlem

kastade ihop de här, men då är frågan...

...passar det här?

Moderkort

Processor

mitt gamla Grafikkort

Internminnen: Lite osäker på vilka de e, men de e ddr2

En äldre hårddisk, typ 3 år

Har ni nå bättre alternativ eller synpunkter så skriv gärna

Och kommer den klara nya spel? med tanke på grafikkortet...

Permalänk

Ja, det passar. Du kommer tyvärr inte kunna spela några nyare spel med några högre inställningar med det grafikkortet.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Ok härligt, grafikkortet är bara tillfälligt btw.. Men när det gäller montering så bör jag köpa kylpasta skruvar å nå sladdar då?
jag har annars en hel dator jag kan plocka sånt från, men den är intel.

Permalänk

Jag tror du får med allt du behöver, montagedetaljer och pasta. Sladdar vet jag inte vilka du tänker på?

Det följer med i5 iaf...

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem

okej, asså jag vet inte vad jag tänkte på.. har inte byggt en hel dator förrut

Permalänk
Medlem

du får processorkylare med (skitdålig) pasta på, samt att du får återanvända skruvarna som sitter i chassit, there you go
(glöm inte distanserna)

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Medlem

okok, men sen när det gäller grafikkort.. vilket anser ni vara det mest prisvärda? jag sitter och funderar på ett ati 4890 eller 5750.:confused:

Permalänk
Medlem

Mellan dem garanterat 4890, i annat fall är 5770 en tanke.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar det här grafikkortet: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=513190 dvs. ett HD5770

edit: såg att du skulle beställa från komplett så jag ändrade länken

Visa signatur

Clevo W110ER (X-128b): i7 3612QM, Nvidia GeForce GT650M 2gb, 8gb RAM, SSD Crucial M4 256gb

Permalänk
Medlem

5770 är ett riktigt trevligt grafikkort bang for the buck ;D
skulle ta ett något dyrare moderkort dock, det lönar sig ^^
typ ett M4A78 PRO eller M4A78-E. rekommenderar verkligen den sistnämnda (jag har det xD)


klockade sönder mitt gamla moderkort (dock ett gigabyte) på grund av undermåttlig kylning över nåra kretsar
edit: ändrade moderkort då jag såg att du skulle ha DDR2
edit2: om du nu ska handla från komplett är de ju bara att söka på namnen moderkorten ser rödbruna ut dock är de svarta

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Medlem

okaay tack för hjälpen har en fråga till bara!

Är det stor skillnad mellan ddr2 och dd3?

Permalänk
Medlem

För svar på din fråga angående ddr3 minnen så snor jag ett svar från Söderbäck i en liknande tråd, hoppas att han inte tar illa upp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck

DDR3minnen kommer du inte märka någon prestandaskillnad med. Däremot kommer DDR3 gå ned i pris och DDR2 gå upp längre fram. Nu kostar de nästan precis lika mycket. Och DDR3 som standard är snart här.

Skillnaden i pris ligger hos moderkortet. Hade du tänkt lägga till mer ram till datorn senare kan det vara klokt att lägga ca 300-400 spänn extra på ett moderkort som kör DDR3 istället. Men som sagt... prestandamässigt kommer du inte märka skillnad.

Visa signatur

Clevo W110ER (X-128b): i7 3612QM, Nvidia GeForce GT650M 2gb, 8gb RAM, SSD Crucial M4 256gb

Permalänk
Medlem

ingen stor skillnad på DDR2 och DDR3 inte vad jag märkte iaf.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Medlem

okej grymt då kör jag hellre med ett billigare moderkort och behåller mina ddr2 minnen så tjänar jag en massa pengar

Permalänk
Medlem

jepp låter som en bra idé, hur stora är dina ddr2 minnen?

Visa signatur

Clevo W110ER (X-128b): i7 3612QM, Nvidia GeForce GT650M 2gb, 8gb RAM, SSD Crucial M4 256gb

Permalänk
Medlem

4st 512mb men tänkte köpa till så ja har totalt 3gb eftersom xp inte använder mer:o

Permalänk

Vad är det för Mhz på minnena ?

Permalänk
Medlem

hehe ingen aning, ska kolla...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kawl
hehe ingen aning, ska kolla...

Gör det

Om jag hade varit dig så hade jag tagit ett moderkort som stödjer ddr 3 och köpt det samt nya minnen.

Men om du inte har pengar så får det väl vara

Permalänk
Medlem

asså, det är typ två månader till ja ska införskaffa datorn.. så jag kan nog mycket väl ha lite extra cash så kanske gör de

Permalänk

Oj haha, du är ju ute i god tid måste jag säga

Permalänk
Medlem

haha det är mest de att jag funderat lite över va ja ska köpa för julpengar:P och med tanke på att Bad company 2 kommer snart så vill man ju inte behöva låna brorsans dator...

Permalänk
Medlem

räcker den här?

Moderkort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kawl
räcker den här?

Moderkort

visst gör det det, men varför ett mATX?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Medlem

ärligt talat har jag ingen aning vat ed mATX är

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kawl
ärligt talat har jag ingen aning vat ed mATX är

micro atx, en moderkortsstorlek av mindre sort

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S l Asus p6t l i7 920 @3.9ghz vid 1.2v l 6 gb Corsair 1600mhz ddr3 l 5770 Crossfire l 150 gb Raptor l Corsair tx750 l Creative SB X-Fi

Permalänk
Medlem

jahaa.. kan man inte köra fullstora grafikkort då?
och kör dom so-dimm internminnen då?