Permalänk

w3 Validator fråga

Betyder det att jag ska ta bort eller fyltta på det w3 Validator markerar?

<tr>

The element named above was found in a context where it is not allowed. This could mean that you have incorrectly nested elements -- such as a "style" element in the "body" section instead of inside "head" -- or two elements that overlap (which is not allowed).

One common cause for this error is the use of XHTML syntax in HTML documents. Due to HTML's rules of implicitly closed elements, this error can create cascading effects. For instance, using XHTML's "self-closing" tags for "meta" and "link" in the "head" section of a HTML document may cause the parser to infer the end of the "head" section and the beginning of the "body" section (where "link" and "meta" are not allowed; hence the reported error).

Permalänk
Medlem

<tr> måste "finnas i" ett <table> element.

<table> <tr> <td>Hej!</td> </tr> </table>

Visa signatur

citera!

Permalänk

<tr>
<td style="width: 100%; height: 114px" class="style31">
<table style="width: 100%">
<tr>
<td colspan="3" class="style33">
<span class="style50"><strong>
<br />
</strong>
</span>
<strong>
<span class="style35">Det här
betalar vi för ditt guld<br />
</span>
<span class="style50"> </span></strong></td>
</tr>
<span class="style13">
<strong>
<tr>
<td class="style47" style="width: 13px">
 </td>
<td class="style46" style="width: 90px">
 </td>
<td class="style46"> </td>
</tr>
<tr>
<td class="style34" style="width: 13px">
</td>
<td class="style51" style="width: 90px">
<strong>24K 280kr/g</strong></td>
<td class="style51"><strong>20K
189/g</strong></td>
</tr>
<tr>
<td class="style44" style="width: 13px">
 </td>
<td class="style52" style="width: 90px">
<strong>  </strong></td>
<td class="style52"><strong>  </strong></td>
</tr>
<tr>
<td class="style34" style="width: 13px">
</td>
<td class="style51" style="width: 90px">
<strong>23K 218kr/g</strong></td>
<td class="style51"><strong>18K
170kr/g</strong></td>
</tr>
<tr>

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ska jag lägga in <table> </table> på alla ställen det finns <tr> </tr>

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte om du försöker bygga designen med tabeller eller om du har en faktisk tabell på sidan, men om det är layouten så bygg den med divar istället, och flytta in stilattributen i stilmallar. Svårt att se vad som är fel när du inte markerar exakt vad W3C klagar på.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Börja med att rätta till felen högst upp och validera igen. Arbeta dig nedåt i koden. Tänk också på att man inte får skriva "&" rakt ut i koden, utan om du vill ha en ampersand får du skriva "&".

Som koden är nu är det så många fel enligt validatorn att det är svårt att se vad som beror på vad.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.