Skyrim, hur kommer ni spela?

Permalänk

Skyrim, hur kommer ni spela?

Taggar till som satan inför spelet jag väntat på i 5 långa år, utgår ifrån att jag inte är den enda!

Tänkte att man kunde skriva av sig lite och berätta vad han hade tänkt lira för ras/spelstil och motivera

Själv är jag en gammal fan av dark elves och med tanke på hur otroligt grymt animerade de är i Skyrim så är jag brutalt taggad på att få köra igång en på fredag!
Kommer lägga fokus på sneak, båge och destruction spells, vilket passar sig väldigt väl till just dark elves Sen får man väl ha ett svärd i ena handen också för att det ska gå vägen

Dela med er nu alla clockers! Vad är det ni hade tänkt er?

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk

Jag har power gamat mig genom tidigare ES spel jag kört, men blev lite sugen på att lira mer av en rollspelskaraktär istället den här gången. Måste säga att jag blev sugen på en stridsmagiker med nya tvåhandssystemet. Har alltid lirat sneak innan, eftersom det har varit rätt grymt i morrowind och oblivion i varje fall. Men tror det kommer bli heads on nu med mycket on touch spells och enhandsvapen. Vad gäller ras vet jag inte, men jag är lockad av kahjit eftersom jag inte kört det förut, men det passar inte så bra till spelstilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Taggar till som satan inför spelet jag väntat på i 5 långa år, utgår ifrån att jag inte är den enda!

Tänkte att man kunde skriva av sig lite och berätta vad han hade tänkt lira för ras/spelstil och motivera

Själv är jag en gammal fan av dark elves och med tanke på hur otroligt grymt animerade de är i Skyrim så är jag brutalt taggad på att få köra igång en på fredag!
Kommer lägga fokus på sneak, båge och destruction spells, vilket passar sig väldigt väl till just dark elves Sen får man väl ha ett svärd i ena handen också för att det ska gå vägen

Dela med er nu alla clockers! Vad är det ni hade tänkt er?

Hade tänkte ungefär samma sak som du. Smyga runt med bågen är för roligt bara

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Kör på det som ser coolast ut, brukar köra väldigt blandat, lätt armor för sneak, tung armor för att slåss, magi för att heala och supporta, svärd + sköld, båge och lite annat skoj.

Permalänk
Medlem

Ska köra rogue med svart läder och knivmörda hela världen.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Det blir nog Rouge-aktigt och stort hopp att pilbågen fungerar bättre än i Oblivion Sen utforska mycket och sno allt man kan få tag i Ska bli intressant och se hur det blir med stöldgods överlag. Annars så hoppas jag mycket på Thiefguild och Dark Brotherhood =).
Sist men inte minst, ska han heta Ostkaka =). Har dock inte bestämt ras än, kanske Argonian.

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Ska köra rogue med svart läder och knivmörda hela världen.

Då kanske den här låten passar....

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Medlem

Det enda rätta är att rollspela.

Min lista av karaktärer sedan Morrowind:

Altmer: Adaqueril (Psijic Lore Master) Ulada (Necromancer)

Dunmer: Bradas Indaral (Assassin/Bounty Hunter)

Nord: Ulfgar Bjornmanne (Chief Weaponsmith/Master Blacksmith)

Imperial: Crassius Plaloscius (Battlemage/Merchant/Smuggler)

Bosmer: Nalirim (Falinesti Honor Guard)

Khajiit: S'Ohraka (Bounty Hunter/Thief/Mane Honor Guard)

Argonian: Gah-Okaju (Shadowscale/Hist Honor Guard)

Redguard: Cyrus (Ansei aka Saints of the Sword/Sword-Singers)

Orsimer: Ra'Grak (Mercenary)

Breton: Thetric the Wise (Mage/Spellsword/Battlemage)

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Kommer köra med mellan eller tung utrustning, beroende på hur många jag slåss emot och sedan ha sköld och en yxa eller ett svärd, Kommer inte använda någon magi, men om det finns kastspjut eller liknande så kommer jag nog troligen använda det också!

Jag kommer inte lösa mina konflikter med tal utan istället slå dom i nyllet om dom är jobbiga emot mig, jag kommer och vara Nord och rasist och ogilla alla utom mina landsmän, förutom fega landsmän.

Någon annan som kommer att spela som mig?

Stillanatt.

Visa signatur

Citera för svar!
[Moderkort: Asrock Z67 Professional Gen 3] [Minne: 16gb Corsair Vengeance 1600mhz] [Processor: Intel Sandy Bridge i7 2600K @ 4,7 Ghz] [Grafikkort: Powercolor 6970 2gb....Kommer snart Gainward phantom 680!] [Chassi: Fractal design R3] [Hårddisk: en skräpig 300gb mekanisk] [SSD: Plextor M3P 128 GB.]

Permalänk

Jag brukar välja den klassen / rasen som ger högst karisma, det är viktigt att man ser bra ut när man lirar RPG. Spelet kommer säkert bli väldigt enkelt som vanligt så man behöver inga dirakta fördelar eller handikapp. Så alla poäng på karisma.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk

Tror jag ska köra lite "Gandalf style" med en stav i ena handen och ett svärd i den andra, ras vet jag inte.

Permalänk
Medlem

Kommer nog köra en smygande rogue liknande karaktär med antingen dual-weildande svärd eller en sköld och svärd.

Permalänk
Medlem

Tänkte om man skulle prova på lite Oblivion, innan skyrim släpps, så vilken rekommenderar ni då :)? Som jag har förstått så finns det flera Oblivion?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenix:

Tänkte om man skulle prova på lite Oblivion, innan skyrim släpps, så vilken rekommenderar ni då :)? Som jag har förstått så finns det flera Oblivion?

... det finns ett Crapblivion. En awesome expansion.
Sen finns det, ett Morrowind (sjukt mycket bättre), ett Daggerfall (sjukt mycket bättre än Oblivion), sen har vi Arena, som inte är så jäkla bra.
Samt 2 "off-shoots" Redguard (sjukt bra), och Battlespire (ES multiplayer ^^, kul men inte så bra).

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Skrivet av kenix:

Tänkte om man skulle prova på lite Oblivion, innan skyrim släpps, så vilken rekommenderar ni då :)? Som jag har förstått så finns det flera Oblivion?

Om man inte räknar till olika konsoller så finns det bara ett par kortare expansioner till oblivion vad jag vet, men de är tänkta att spela efter eller en bra bit in på huvudoblivion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskerer:

Om man inte räknar till olika konsoller så finns det bara ett par kortare expansioner till oblivion vad jag vet, men de är tänkta att spela efter eller en bra bit in på huvudoblivion.

Du tänker på DLCerna.
Finns bara en expansion.
Dock är DLCerna, helt ok. Specielly Knights of the Nine.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Jag kommer nog köra Dark Elf, med svärd i ena handen och all möjlig slags dödsmagi i den andra:D Ser jävligt kul ut med det nya dual-wield systemet. Kommer nog köra lite sneak med båge också:)

Permalänk

Blir nog en orc-warrior-tank (som min karaktär i wow var) och Oblivion likaså. Alternativt en Nord-barbar i medium-tung armor och antigen dualwield eller en fet tvåhandare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

... det finns ett Crapblivion. En awesome expansion.
Sen finns det, ett Morrowind (sjukt mycket bättre), ett Daggerfall (sjukt mycket bättre än Oblivion), sen har vi Arena, som inte är så jäkla bra.
Samt 2 "off-shoots" Redguard (sjukt bra), och Battlespire (ES multiplayer ^^, kul men inte så bra).

Så du påpekade att The Elder Scrolls III: Morrowind® Game of the Year Edition var den bästa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenix:

Så du påpekade att The Elder Scrolls III: Morrowind® Game of the Year Edition var den bästa?

Helt klart.
Då den inte är lika "svårspelad" för "dagens" spelare.
Men samtidigt är väldigt givande att spela.
Både lore och spel mässigt.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Det blir en smygande Elf med pilbåde och stealth...feg som han är så skjuter han så mycket som möjligt på avstånd och springer sen och gömmer sig för att göra samma sak en gång till. Kleptoman är han visst också så alteration för att öppna lås osv kommer nog behövas.
Mainquesten kommer jag väl lösa nån gång om ett år eller så.

Visa signatur

Intel i2500K @ 4.3GHz | Asus P8P67 Pro B3 | 2 x 4 Gb Corsair Vengeance 1866MHz | XFX 6950HD 2Gb | Corsair Force3 120Gb SSD | Antec Kühler H2O 620 | Fractal Design Define XL

Permalänk
Skrivet av felixhk96:

Tror jag ska köra lite "Gandalf style" med en stav i ena handen och ett svärd i den andra, ras vet jag inte.

Det vore i och för sig otroligt tungt!!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem

En Khajiit eller Dark Elf med namnet Derp. Han ska bemästra Illusion, Alteration och Destruction. En tjuv som satsar på magi istället för fysisk kontakt. Jag ska se om det går. Sen ska man självklart köra med en hög svårhetsgrad så att man dör som en skållad råtta så fort man gör ett misstag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tjuv med pilbåge, stealth, diverse lockpicking samt Illusion,Alteration,Conjuration och andra passiva magier.

Mr Magical sneaky. btw notera att alla Sneak "feats" eller fad fasiken man skall kalla dem buffar antingen pilbåge eller daggers. Top dagger buffen är 15x skada vid sneak attack. Pilbågen är 4 eller 5x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

... det finns ett Crapblivion. En awesome expansion.
Sen finns det, ett Morrowind (sjukt mycket bättre), ett Daggerfall (sjukt mycket bättre än Oblivion), sen har vi Arena, som inte är så jäkla bra.
Samt 2 "off-shoots" Redguard (sjukt bra), och Battlespire (ES multiplayer ^^, kul men inte så bra).

Jag förstår ingeting i morrowind. Verkligen ingeting. Har lyckats göra ett uppdrag där jag gjorde nåt med en stubbe men sen vet jag inte vad jag gör. haha
Något tips?

OnT; Ska köra Viking to the max.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Jag förstår ingeting i morrowind. Verkligen ingeting. Har lyckats göra ett uppdrag där jag gjorde nåt med en stubbe men sen vet jag inte vad jag gör. haha
Något tips?

OnT; Ska köra Viking to the max.

Läs. Och gå till Mages/Thieves/Fighters guild?

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Inaktiv

En brutalt stark och snabb orc eller nord i heavy armor + någon stor hammare. Då löser man de flesta problem snabbt och enkelt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Leffe_Sweden:

Taggar till som satan inför spelet jag väntat på i 5 långa år, utgår ifrån att jag inte är den enda!

Tänkte att man kunde skriva av sig lite och berätta vad han hade tänkt lira för ras/spelstil och motivera

Själv är jag en gammal fan av dark elves och med tanke på hur otroligt grymt animerade de är i Skyrim så är jag brutalt taggad på att få köra igång en på fredag!
Kommer lägga fokus på sneak, båge och destruction spells, vilket passar sig väldigt väl till just dark elves Sen får man väl ha ett svärd i ena handen också för att det ska gå vägen

Dela med er nu alla clockers! Vad är det ni hade tänkt er?

Precis som dig, blir det en darkelf....mycket lockpicking, sneaking och daggers! Folk ska inte kunna sova på nätterna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Helt klart.
Då den inte är lika "svårspelad" för "dagens" spelare.
Men samtidigt är väldigt givande att spela.
Både lore och spel mässigt.

Trodde bara det var jag som tyckte det Skönt att inte längre vara förlorad i ett forum av satansdyrkande jag menar obliviondyrkande fans WAAGH

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Precis som alla andra så blir det lite mot assasinstuket. Sneak+ bow + alchemy==win. Tänkte spela denna karaktär som en paranoid seriemördare(homeless beware)