SITHUATION - pve/pvp guild rekryterar!!

Permalänk
Inaktiv

SITHUATION - pve/pvp guild rekryterar!!

Sithuation

Är en svensk empire pve och pvp guild på servern ATHO CITY som söker nya medlemmar. Vi är för närvarande 12 medlemmar och vårt första mål är 30 medlemmar. Vi vill inte bli för stora för snabbt och vi är ganska nogranna med vilka vi tar in i gillet. Tonen är social, vänlig, hjälpsam och tolerant och vi huserar allt från casualspelare till superseriösa end game raiders. Alla i gillet har mer eller mindre erfarenhet av MMO och vi har medlemmar som agerat raidleaders i stora wowguilder.

Vi har:
-Ventrilo (betald)
-Guildsajt
-Stort samlat kunnande om spelet

Du som söker bör vara:

-Mogen, inget ålderskrav men de flesta i gillet är mellan 25-40. Flaming, prat om noobs eller intolerans accepteras ej
-Ha erfarenhet av något MMO, det är rätt mycket att hålla reda på och vi hjälper såklart varandra men är du ny så spela lite först så det inte blir 1000 frågor
-Du måste ha Ventrilo installerat och dessutom vara där när du raidar eller gör andra guildaktiviteter med andra.
Vi har tysta(re) kanaler om man vill vara ostörd.
-Vara beredd att bidra med resurser både ingame (guildbank) och IRL (lägga en slant till ventrilo).
-Healers och tanks med erfarenhet är meriterande

Posta här till och börja med så slussar jag passande kandidater vidare för application på vår sajt.

-Guildmaster Domina

Permalänk
Medlem

Gud vad trevlig rekrytering, hade ni startat en Diablo 3-klan så hade ni haft mig klängandes runt halsen.

Lycka till!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av vexxan:

Gud vad trevlig rekrytering, hade ni startat en Diablo 3-klan så hade ni haft mig klängandes runt halsen.

Lycka till!

Tack vexxan

Jag kommer nog toklira diablo med så vi får kötta lite då istället!

Permalänk
Inaktiv

EDIT:

Vi har numera en liten goodie-bag med en startkit för nya spelare, lite hemslöjdade items som kan hjälpa dig att levla fortare!

Hade aldrig väntat oss en sån galen anstormning av spelare till vårt gille men, first come, first serve. GET IN LINE!!

Permalänk
Medlem

Kör ni empire eller republic ? ^^

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Balken22:

Kör ni empire eller republic ? ^^

Empire -.-

Permalänk
Medlem

Lät trevligt, men tyvärr fel server.

Ett tips, byt bort vent mot mumble så slipper ni betala. Open source, ingen betallicens och minst lika bra som vent och TS. Jag har hostat server för både vent och mumble och föredrar inställningsmöjligheterna i mumble alla gånger.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Anaii:

Lät trevligt, men tyvärr fel server.

Ett tips, byt bort vent mot mumble så slipper ni betala. Open source, ingen betallicens och minst lika bra som vent och TS. Jag har hostat server för både vent och mumble och föredrar inställningsmöjligheterna i mumble alla gånger.

Tack för tipset, känner såklart till mumble även om jag inte pysslat med det. Det är bara det att vår vent är lika gammal som en drake och "alla" kan adressen i huvet och är där. Men jag ska passa frågan nästa gång det är dags att dega vent.

Permalänk
Medlem

Kör också Empire på Ahto city, så kanske kontaktar dig ingame någon dag

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Balken22:

Kör också Empire på Ahto city, så kanske kontaktar dig ingame någon dag

Det tycker jag verkligen

Permalänk
Inaktiv

Vi har nu tagit upp alla Andarjabi's 9 medlemmar så nu är vi 25 st! Nu börjar det likna något. 3 st lvl 50:s och många fler på väg. Snart börjar rejdandet / opsandet på allvar

HÄNG PÅ!!

Permalänk

Synd att jag har min sith inq lvl 24 på Scepter of ragnos, sprang runt och letade server och de var fullt på vissa som hade massa shyssta guilds.

Får väl se om man gör en gubbe på någon annan server sen. Ni verkar trevliga.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ericsundell2:

Synd att jag har min sith inq lvl 24 på Scepter of ragnos, sprang runt och letade server och de var fullt på vissa som hade massa shyssta guilds.

Får väl se om man gör en gubbe på någon annan server sen. Ni verkar trevliga.

Passa på och byt medans din char bara är lvl ~24...det går ju rätt fort att komma dit!

Permalänk
Skrivet av ghostshades:

Passa på och byt medans din char bara är lvl ~24...det går ju rätt fort att komma dit!

Kan alltid hoppas på server transfer kommer sen om inte annat.

Då jag läser alla quest och kört allt så tar de tid. Var med i betan och körde många klasser till ca 12-16 lvl men fastnade för inq eller warr.

Vill dock ha ett shysst guild då det gör extremt mycket i mmos.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Synd att jag har min sith inq lvl 24 på Scepter of ragnos, sprang runt och letade server och de var fullt på vissa som hade massa shyssta guilds.

Får väl se om man gör en gubbe på någon annan server sen. Ni verkar trevliga.

Tycker absolut du ska byta, jag bytte server när min sith sorc var lvl 28 och började spela på en mycket bättre server och en mycket roligare klass. Super värt.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Skrivet av isbjoern:

Tycker absolut du ska byta, jag bytte server när min sith sorc var lvl 28 och började spela på en mycket bättre server och en mycket roligare klass. Super värt.

Ok.

Var spelar du nu? och vilken class?

Har funderat på sith maruder eller tanken. Vill testa det mesta men sith inq är rolig. Heala är skoj samt range dps.

Som en viss person säger - UNLIMITED! POWWEERRR!!!!

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Otroligt ledsamt att jag inte spelade på "er" server har letat efter en guild med en liten mer seriös inställning än vad jag är med i nu.
Vi får helt enkelt se om jag byter hoppas så klart på free migration här framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Ok.

Var spelar du nu? och vilken class?

Har funderat på sith maruder eller tanken. Vill testa det mesta men sith inq är rolig. Heala är skoj samt range dps.

Som en viss person säger - UNLIMITED! POWWEERRR!!!!

Spelar på Basilisk Droid nu, empire. Kör en Operative som är fruktansvärt rolig att spela. Tänk dig en rogue från wow med heals typ.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Tjenare! Har letat lite gillen för mig (26 år gammal pöjk) och min lille mercenary (18 levlar gammal Rattataki) men inte hittat nått speciellt egentligen. Förrens nu kanske?

Jag är intresserad av att gå med, hör av er om ni vill veta nått mer om mig. Nu måste jag gå och baka tårta inför min födesledag imorn... (borde inte nån annan göra det egentligen?)

Höres!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Syret:

Tjenare! Har letat lite gillen för mig (26 år gammal pöjk) och min lille mercenary (18 levlar gammal Rattataki) men inte hittat nått speciellt egentligen. Förrens nu kanske?

Jag är intresserad av att gå med, hör av er om ni vill veta nått mer om mig. Nu måste jag gå och baka tårta inför min födesledag imorn... (borde inte nån annan göra det egentligen?)

Höres!

Grattis

Du får gärna höra av dig ingame, skicka en /w till antingen mig (Domina) eller Prokzy. Vi brukar bjuda in alla nykomlingar på vent för en pratstund så se till att ha ventrilo installerat. Hörs snart!

Permalänk
Medlem

Sedär, fler guilds som heter Sithuation! Vi är också ett svenskt gille på Trayus Academy. Lustigt!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MarkusL:

Sedär, fler guilds som heter Sithuation! Vi är också ett svenskt gille på Trayus Academy. Lustigt!

Haha bra namn! Att det var andra svenskar också är ju iofs en lågoddsare...

Bara för er att rerolla på vår server och så är ni välkomna allihop

Permalänk
Medlem

Jag joinar er guild gärna, Jag har en del erfarenhet från andra mmo såsom wow och aoc. I min main char i swtor är en Sorc speccade som dps

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av IISNiPE:

Jag joinar er guild gärna, Jag har en del erfarenhet från andra mmo såsom wow och aoc. I min main char i swtor är en Sorc speccade som dps

Börja med att gå in på guildlaunch.sithuation.com och regga dig så tar vi det därifrån!

EDIT: adressen ska vara sithuation.guildlaunch.com och inget annat. Var lite trött när jag skrev fel

Permalänk
Inaktiv

Nu är vi över 30 members, 8 st lvl 50!!

Ikväll kör vi vår första ops! Välkommen med din application på sithuation.guildlaunch.com !!
Du får gärna kontakta oss ingame, /w till Domina, Prokzy, Genna, Shaidarharan eller Trixx

GM Domina

Permalänk
Medlem

Hej

Vi är ett gäng IRL-polare som lirar på Atho City, cirka 8 stycken. Hur går det för er? Vi PvPar mest eftersom vi inte har kommit igång med PvE men behöver göra detta snarast. Kan vi applya någonstans?

Vi har alla spelat WoW och diverse MMOs tidigare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fakkjoo:

Hej

Vi är ett gäng IRL-polare som lirar på Atho City, cirka 8 stycken. Hur går det för er? Vi PvPar mest eftersom vi inte har kommit igång med PvE men behöver göra detta snarast. Kan vi applya någonstans?

Vi har alla spelat WoW och diverse MMOs tidigare.

Tja! Kul att höra, det är många av oss som kör mycket pvp också även om det är lite oorganiserat på den fronten. Det går bra för oss, vi är nu 12 st lvl 50 och över 30 medlemmar. Vi håller på och gearar upp för fullt och har planerat vår första operation (8 man) till helgen. Ni får gärna applya till gillet, adressen är

http://sithuation.guildlaunch.com/

Är det nåt ni undrar över är det bara att fråga här eller pm:a till någon av oss, ingame namnen hittar ni ett par inlägg bakåt.

Hörs snart!

-GM Domina

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostshades:

Tja! Kul att höra, det är många av oss som kör mycket pvp också även om det är lite oorganiserat på den fronten. Det går bra för oss, vi är nu 12 st lvl 50 och över 30 medlemmar. Vi håller på och gearar upp för fullt och har planerat vår första operation (8 man) till helgen. Ni får gärna applya till gillet, adressen är

http://sithuation.guildlaunch.com/

Är det nåt ni undrar över är det bara att fråga här eller pm:a till någon av oss, ingame namnen hittar ni ett par inlägg bakåt.

Hörs snart!

-GM Domina

Hej

Tack för svar! Kan vi göra en application tillsammans? Vi vill inte dela på oss nämligen så om vi kunde göra detta vore det bra.

Ha det gott

/Max

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fakkjoo:

Hej

Tack för svar! Kan vi göra en application tillsammans? Vi vill inte dela på oss nämligen så om vi kunde göra detta vore det bra.

Ha det gott

/Max

Javisst, jag kom att tänka på det också efter att jag gått och lagt mig. Skriv en gemensam men ni måste specificera varje ingame karaktär separat. Alltså en apply innehållandes 8 karaktärsbeskrivningar enligt våran mall som ligger där. Hoppas det är ok för er.

-Domina

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostshades:

Javisst, jag kom att tänka på det också efter att jag gått och lagt mig. Skriv en gemensam men ni måste specificera varje ingame karaktär separat. Alltså en apply innehållandes 8 karaktärsbeskrivningar enligt våran mall som ligger där. Hoppas det är ok för er.

-Domina

Reggade mig, väntar på godkännade så applyar jag