Antec 300 powerswitchen pajade, datorn funkar inte?

Permalänk

Antec 300 powerswitchen pajade, datorn funkar inte?

När jag skulle starta datorn imorse så märkte jag att power-knappen på mitt chassi inte satt som den ska (Antec 300). Så jag öppnade chassit och såg att den hade lossnat, men switchen var fortfarande intakt och kunde användas (ghetto style). Så jag försökte starta datorn genom att använda switchen istället för att bara trycka på knappen utifrån, och då startar datorn i 1sek, för att sedan stänga av sig direkt. Sedan 5sek senare så går den igång igen i 1sek, för att sedan vara avstängd i 5sek. osv osv.

Det konstiga är att jag även om jag manuellt med skruvmejsel startar datorn på moderkortet (powerswitch på moderkortet istället för chassiet) så händer samma sak, datorn startar bara pyttelite för att stängas av igen. Dvs även om jag inte använder mig av mitt chassis powerswitch så fungerar inte datorn. Vad kan det bero på? Har just kollat distanser för moderkortet och de sitter bra.

TL;DR Datorn startar i 1sek för att sedan stänga av sig i 5sek, för att sedan gå igång igen i 1sek för att sedan stängas av i 5sek osv osv. Har kontrollerat så att alla sladdar sitter i.

Vad kan felet vara?

Datorspecs:
Antec 300
Gigabyte Z68X-UD3H-B3
i5 2500k
HD6870 1gb sapphire
zalman zm750-hp
corsair vengeance 1600Mhz 2x4GB
hårddisk: samsung spinpoint f1 500gb och crucial m4 64gb samt random dvd-läsare.

Permalänk

Så var det för mig också en gång. Jag löste det genom att dra ut elsladden ur nätagget, starta om nätagget (låt det vara av ett par sekunder), och sen koppla in allt och försöka igen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Så var det för mig också en gång. Jag löste det genom att dra ut elsladden ur nätagget, starta om nätagget (låt det vara av ett par sekunder), och sen koppla in allt och försöka igen

Skickades från m.sweclockers.com

Fungerade tyvärr inte :S

Permalänk

PROBLEMET LÖST!
Resetade CMOS, så funkade datorn igen )))