Permalänk
Medlem

torrent client till linux

Tjena

Behöver en torrent client till linux som klarar av rrs-feeds, web-gui. Om det är enbart cli så funkar det men tror nog sambon vill ha ett grafiskt gränssnitt ibland men det är väl inte helt nödvändigt.
rtorrent,deluge och transmission är det jag har kollat lite på, vilken är bäst eller finns det någon bättre?

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

Tjena

Behöver en torrent client till linux som klarar av rrs-feeds, web-gui. Om det är enbart cli så funkar det men tror nog sambon vill ha ett grafiskt gränssnitt ibland men det är väl inte helt nödvändigt.
rtorrent,deluge och transmission är det jag har kollat lite på, vilken är bäst eller finns det någon bättre?

rtorrent med rutorrent installerat funkar bra

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

det finns ju en server version av utorrent med enbart webui till den för linux numera men annars funkar rtorrent med rutorrent riktigt bra den med

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk

Jag gillar transmission bäst.. Vet inte hur pass väl den hanterar rss-feeds men gillar web-gui interfacet.. Testa!

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS X CODE CPU: i7 8700K @ 4.8 GHz Kylare: Phanteks PH-TC14PE Svart Minnen: Corsair Vengence LPX 4x8 GB GPU: Asus GeForce GTX 980 TI med EVGA Hybrid cooler PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Lagring: Samsung 960 EVO 500GB M.2 + 2 x 2 TB WD Green RAID0 Chassi: NZXT H2 Svart OS: Windows 10

Permalänk

Som qhrizz sa, funkar perfekt för mig.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

deluge?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Commander:

Jupp. Deluge är en helt klar kandidat när man vill köra torrentklient i någon server-setup.
Den har cli, web-ui och klient-server -lösning likväl som det klassiska UIt.

En mycket avancerad torrentklient.

http://deluge-torrent.org/

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Ser ingen anledning att köra något annat än rtorrent.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Jupp. Deluge är en helt klar kandidat när man vill köra torrentklient i någon server-setup.
Den har cli, web-ui och klient-server -lösning likväl som det klassiska UIt.

En mycket avancerad torrentklient.

http://deluge-torrent.org/

Håller med. Har man använt uTorrent till Windows så kommer man känna sig som hemma med Deluge. Har allt man behöver.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Jag gick över till deluge för några år sedan och kör fortfarande det. Använder uterslutande bara webguit som är riktigt nice.

Permalänk

Jag tycker att det låter som att en transmission i daemon-läge är grejen för dig.
Finns ett bra Qt-frontend som tillåter remote connections (gtk-gränssnittet har inte stöd för remote connections).
Jag använde rtorrent förut men tyckte inte om UIt och när jag började torrenta på en openwrt-maskin med rätt lite minne var det i princip bara transmission som inte fick hela systemet att gå under av last, nu har jag ju bra mycket kraftfullare hårdvara än vad jag hade då.

En dual-core athlon maskin med 1G minne klarade utan problem av >1000 torrents som pumpade upp runt 4-5MB/s dygnet runt.

Permalänk
Medlem

Det här blev ju inte lätt, får väl prova mig fram då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |