Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Okej, så de flesta struntar i de gula / plockar bara vissa. Men tar väl lika lång tid att markera det med CTRL och kolla på det som att plocka upp det? Ingen som bryr sig om pengarna man får för att sälja det till handlaren då? Oftast så hittar man ju inget som går att sälja på AH. Men man får ju lite pengar av handlaren iallafall.

Men guld då? Strunta ni i det eller plockar ni bara stora högar? typ 500 och upp? Plockar ni gems?

Dem gula har olika namn beroende på vad det är för typ av item. Själv plockar jag bara upp iLvl 63, kläder som är iLvl63 börjar oftast på någonting som heter Archon blabla, man lär sig tillslut vilka grejer som är vad och då behöver du inte hålla in ctrl och kolla.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av nalle:

Dem gula har olika namn beroende på vad det är för typ av item. Själv plockar jag bara upp iLvl 63, kläder som är iLvl63 börjar oftast på någonting som heter Archon blabla, man lär sig tillslut vilka grejer som är vad och då behöver du inte hålla in ctrl och kolla.

hehe sant, men svårt och veta vad som är vettigt ändå. Undra hur mycket pengar man förlorar på att inte plocka upp alla gula. Tänkte mest så man får 2k guld för dem. Dock går det ju att farma snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Undra hur mycket pengar man förlorar på att inte plocka upp alla gula. Tänkte mest så man får 2k guld för dem.

Du tjänar pengar på att inte plocka upp alla rares med tanke på att du istället hinner döda fler fiender på den tiden. Fiender som droppar guld och eventuellt bättre rares och/eller legendaries.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk

Jag tror att felet de flesta gör är att dom tar för lång tid på sig när dom farmar.
Man behöver inte plocka varenda guldhög eller plocka upp varenda rare som droppas utan precis som Gramner skrev så tjänar man på att döda fler mobs eftersom rares iprincip saknar värde efter 1.0.5.

Även jag går på namnet på prylarna som droppas när jag lootar, efter många tusen rares så har man lärt sig vad som är vad :).

Skrivet av Geckod:

Men guld då? Strunta ni i det eller plockar ni bara stora högar? typ 500 och upp? Plockar ni gems?

Angående gems så emeralds och rubys. Emeralds är dom som är värda mest och rubys är alltid bra att ha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Okej, så de flesta struntar i de gula / plockar bara vissa. Men tar väl lika lång tid att markera det med CTRL och kolla på det som att plocka upp det? Ingen som bryr sig om pengarna man får för att sälja det till handlaren då? Oftast så hittar man ju inget som går att sälja på AH. Men man får ju lite pengar av handlaren iallafall.

Men guld då? Strunta ni i det eller plockar ni bara stora högar? typ 500 och upp? Plockar ni gems?

Behöver inte kolla med CTRL vilka items som är vad, det lär man sig ganska snabbt. Man ser direkt på namnet vad det är för något.
Och man tjänar mer guld på att få in extra runs istället för att stå och identifiera en massa items för att sälja till vendor, säg att du får ett fullt inventory och måste avbryta ditt run för att plocka mer bara för att du plockar allt istället för att vara lite restriktiv med vad du plockar och kan köra fler runs på samma tid, du kommer få mindre vendorguld men du kommer loota mer från marken vilket oftast ger mer än vad du får från vendorn.
Jag brukar få fullt inventory efter 5-6 runs och då slänger jag in allt i stashen och fortsätter.

Plockar oftast inte gems men har börjat lite smått att plocka Emeralds om de ligger precis brevid mig eftersom de gått upp i pris igen, men jag går inte tillbaka för att plocka dem, övriga gems kostar fortfarande runt 100g så det känns ovärt att lägga tid på att plocka dessa även om de går upp i framtiden.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Om ni vill lära er alla namn på items som droppar så ni slipper hålla in CTRL och kolla.

https://docs.google.com/spreadsheet/lv?key=0AvnZFPuElffXdDJGZ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Jag tror att felet de flesta gör är att dom tar för lång tid på sig när dom farmar.
Man behöver inte plocka varenda guldhög eller plocka upp varenda rare som droppas utan precis som Gramner skrev så tjänar man på att döda fler mobs eftersom rares iprincip saknar värde efter 1.0.5.

Även jag går på namnet på prylarna som droppas när jag lootar, efter många tusen rares så har man lärt sig vad som är vad :).

Angående gems så emeralds och rubys. Emeralds är dom som är värda mest och rubys är alltid bra att ha

Är det därför emeralds knappt droppas längre. Jag har inte sett någon på en vecka.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk

Ja, det är väl fint med lvl63-grejor, men vad är det som säger de per automatik har bättre stats än lvl61? Om vi nu får för oss att enbart plocka upp lvl63-grejor när man levlar vill säga.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Ja, det är väl fint med lvl63-grejor, men vad är det som säger de per automatik har bättre stats än lvl61? Om vi nu får för oss att enbart plocka upp lvl63-grejor när man levlar vill säga.

Ingenting. Ett Ivl63 med 250int. eller 250str. är ju i princip inget jag är intresserad av. Det är dock mest saker med just int. och str. som dyker upp (eller säger man ner) för det mesta.
Därför rensar jag allt.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Ja, det är väl fint med lvl63-grejor, men vad är det som säger de per automatik har bättre stats än lvl61? Om vi nu får för oss att enbart plocka upp lvl63-grejor när man levlar vill säga.

Inget.

Däremot så kan en maxrollad 61:a aldrig bli så bra som en maxrollad 63:a.

Läst på Blizzards forum:

"But consider this: Out of all ilvl63 weapons you have gotten, how many have had high damage stats? I haven't had too many. Now, ilvl 61 and 62 will have that chance even lower."

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av Elmer7:

Om ni vill lära er alla namn på items som droppar så ni slipper hålla in CTRL och kolla.

https://docs.google.com/spreadsheet/lv?key=0AvnZFPuElffXdDJGZ...

Tack för glosorna, nu ska jag plugga

Men vad gäller, plocka bara 63? eller ska man även plocka alla ilvl61 och uppåt?
Eller detta är kanske nått man får avgöra själv? Vad tycker ni är mest effektivast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Ja, det är väl fint med lvl63-grejor, men vad är det som säger de per automatik har bättre stats än lvl61? Om vi nu får för oss att enbart plocka upp lvl63-grejor när man levlar vill säga.

i mp kan att items få samma stats, dock har 63 item mer bas armor/damage änn 62 och 61 så det har möjligthet att bli absolut bäst,

behöver ni pengar / items plocka allt

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Testade köra 2 runs igen i normal och nightmare på Akizer run. Mest för att se hur snabbt det går om man dödar allt direkt utan att ens göra nått i princip.

10 minuter tog det när jag körde min vanliga CM build med Wicked Wind osv. Valde Storm armor så man slapp attakera. Klickade bara ut en wind i när det var eliter eller många på samma ställe. Dödade ändå allt. Använde mig även av Teleport - Wormhole hela tiden så fort den var nere från CD. Rensade också allt, gick runt överallt i Arreat Creater 2 där man kan skippa lite om man vill. Man vet ju ungefär hur man ska gå. Lika dant i Depths lvl 2, rensade även alla rum där. Känns dock som att 10 minuter är det snabbaste man kan köra på, kanske 9 min om man slarvar lite med att rensa / döda. Med 24% ms och Teleport - Wormhole.

Testade även och köra samma runda med Archon och teleport fick samma tid, han tjänar man ju lite på att man kan döda allt framför sig och inte bara de som är precis innan. Men fick samma tid här, lite mindre än 10min. Dock så fick jag lite kortare bana i Arreat creater lvl 2.

Hur fort får ni ner tiden på era karaktärer. Har bara en Wizard så kan inte testa med några andra. Tänkte om barb kan få snabbare tid med sina 98 MS?
Runt 10min är dock max med Wizard iallafall.

Permalänk
Medlem

loot rain och loot rain. Jag har kört en timme per kväll ungefär nu i veckan. Det har genererat 18 rares, varav alla var skräp... :/ 2 kanske säljbara för 9000 i utropspris.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

loot rain och loot rain. Jag har kört en timme per kväll ungefär nu i veckan. Det har genererat 18 rares, varav alla var skräp... :/ 2 kanske säljbara för 9000 i utropspris.

Då är ju frågan, är du level 60?
Rares är du ju garanterad från packs när du har nephalem valor och det är inte helt ovanligt att ett pack droppar 4-5 st.
18 rares får jag ihop på mindre än 10 minuter, och det är väl inte direkt rares den här tråden handlar om heller eftersom de droppar som godis när man är level 60.

Med tanke på att du skriver 9000 i utropspris så gissar jag att du inte är 60 än.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Då är ju frågan, är du level 60?
Rares är du ju garanterad från packs när du har nephalem valor och det är inte helt ovanligt att ett pack droppar 4-5 st.
18 rares får jag ihop på mindre än 10 minuter, och det är väl inte direkt rares den här tråden handlar om heller eftersom de droppar som godis när man är level 60.

Med tanke på att du skriver 9000 i utropspris så gissar jag att du inte är 60 än.

Eh, jag menade legendaries så klart.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

Eh, jag menade legendaries så klart.

Ja då är det ju lite skillnad
Men då måste du ju se skillnaden i hur många legendaries du får nu och hur många man brukade få? Dvs loot rain oavsett om de rullar bra eller ej!
Som mest på en dag har jag fått 18 legendaries och 1 set (någon vecka), körde salvage på 17 av dessa och sålde de andra 2 för 250k respektive 3 miljoner.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Tycker det har droppat riktigt uselt med legendaries senaste dagarna. Inte fått en enda en sen i lördags, och då är det ändå 3 paragonlevlar där (56-59). Bara jag som har den här känslan?

Permalänk
Medlem

Tror nästan dom nerfat droppsen då det inte kommer ett skit längre.. 5 dagar sedan fick jag 3 per Mp6 run, idag får jag 0 på 3 runs.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk

Samma här, 15st "alkaizer-runs" i mp5 med ~300/~600 i mf utan en enda leg... men men, det ordnar sig väll förhoppningsvis.
Bara att nöta vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Samma här, 15st "alkaizer-runs" i mp5 med ~300/~600 i mf utan en enda leg... men men, det ordnar sig väll förhoppningsvis.
Bara att nöta vidare.

Känns inte alls random... igår fick jag 3st. legend och en set item på 3h. Brukar aldrig få såna drop!
Kör på mp3 i act3 och hade runt 415% mf tot.
Men visst har de dragit ner mf/mp-lvl!? Förrut var det väl 25% extra, nu är det endast 15%...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Känns inte alls random... igår fick jag 3st. legend och en set item på 3h. Brukar aldrig få såna drop!
Kör på mp3 i act3 och hade runt 415% mf tot.
Men visst har de dragit ner mf/mp-lvl!? Förrut var det väl 25% extra, nu är det endast 15%...

Har väl alltid varit 15% per valor buff, totalt 75% efter fem buffs

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Tror nästan dom nerfat droppsen då det inte kommer ett skit längre.. 5 dagar sedan fick jag 3 per Mp6 run, idag får jag 0 på 3 runs.

Äh, det är ju RNG bara. Jag sprang i nästan en vecka utan att få en enda legendary, sen small det till med 6 legendary på en enda run.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Har väl alltid varit 15% per valor buff, totalt 75% efter fem buffs

Skickades från m.sweclockers.com

Är du säker på det?
Har alltid trott att 25% var det man fick per mp?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Är du säker på det?
Har alltid trott att 25% var det man fick per mp?

MP (Monster Power) är inte detsamma som Valor buffs. Du får som sagt 15% MF och GF per Valor, max är fem st.

För varje MP-level så får du 10% XP samt 25% GF/MF.

http://www.diablowiki.net/Monster_Power är väldigt hjälpsam för alla funderignar man kan ha när det gäller Diablo 3, eller någon annan Wiki fungerar den delen.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.