Kan bara se 1 raid array.

Permalänk
Medlem

Kan bara se 1 raid array.

Hej!

Nu har jag äntligen lyckats installera Windows Server 2008 i raid 0. Det funkar fint! Jag installerade 2 stycken identiska hårddiskar i AHCI Raid 0 (array0) som jag sedan installerade OS på. Sen har jag en till hårddisk som jag också var tvungen? att köra i AHCI raid 0 fast i en annan array (array1)för att få den "online".

När jag installerade OS så såg jag och kunde välja båda arrayerna alltså båda hårddiskarna men väl inloggad på Windows 2008 så ser jag bara OS hårddisken(array0) och den andra är spårlöst borta(array1)...

Hur gör jag för att kunna använda hårddisken i array1?

MVH Alex.

Permalänk
Medlem

Spårlöst borta som i att du inte kan se den i diskhantering? Glömt att partitionera och formatera den? Har du installerat raidverktygen för styrkretsen?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Spårlöst borta som i att du inte kan se den i diskhantering? Glömt att partitionera och formatera den? Har du installerat raidverktygen för styrkretsen?

Haha, nu känner jag mig dum... Hade glömt att allokera/partitionera disken. Trodde att jag hade gjort de...

Tack för hjälpen!