Hur överleva på Timeless Isle?

Permalänk
Medlem

Hur överleva på Timeless Isle?

Fick hjälp av en vän som guidade mig runt på Timeless Isle och han lekte sig genom allt, vanliga mobs till elites och jag fick lite gear. (Tack för det vännen!)

När jag försöker själv så kirrar jag knappt vanliga mobs. Elites är inte att tänka på. Vet att jag är "skit bakom tangenterna" men kan inte sluta försöka, dum som jag är.

Ser att folk klarar sig bra där, är bara jag som ressar ofta.

Tips?

(Lirar dps munk. Vill åtminstonde tro att det är dps jag åstadkommer)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Är nog en blandning av klass och gear. När grejerna du får från timeless är värdelösa så klarar man sig ganska bra solo där.
Spelar själv en DK just nu och klarade mig hyfsat där när jag började lira runt ilvl 490. Runt ilvl 520 blev jag odödlig typ. Men det är DK som sagt, monk vet jag inget om hur dom funkar.

Permalänk
Medlem

Kan inte DPS munk tyvärr, bara lirat healer men...tror det är som Kryll sa att det är lite gear och lite skills. Jag är inte speciellt duktig jag heller men fixade iaf elites med lite CDs med 500~ ilvl på min frost mage. Okej att även vanliga mobs slår en smula hårt men se till att din rotation är optimal så borde de gå ner.

En rekommendation är annars att du LFGar en farmgrupp. Då kör ni bara elites och säkert tillsammans med en tank och healer vilket gör allt bra mycket lättare plus att det ger mer coins så.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Tanka ner addonen Handynotes och sen modulen för timeless isle, så ser du alla kistor. Börja med att jaga dom tills du har någorlunda gear sen borde du klara att ta vanliga mobs utan problem.

Läs också http://www.reddit.com/r/wow/comments/1mkwf8/faq_im_a_fresh_90...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Fick hjälp av en vän som guidade mig runt på Timeless Isle och han lekte sig genom allt, vanliga mobs till elites och jag fick lite gear. (Tack för det vännen!)

När jag försöker själv så kirrar jag knappt vanliga mobs. Elites är inte att tänka på. Vet att jag är "skit bakom tangenterna" men kan inte sluta försöka, dum som jag är.

Ser att folk klarar sig bra där, är bara jag som ressar ofta.

Tips?

(Lirar dps munk. Vill åtminstonde tro att det är dps jag åstadkommer)

Se till att ha koll på Vilka mobs du har lättast för... t.ex. Stenjättarna är jättelätta om man är range, tigrarna är lätta sålänga man flyttar sig från deras pounce och Shred (animation). de enda som jag tyckte var jobbiga i början var berserkers (de där som chargar och gör grymt ont....)

Jobba på vanliga mobsen och tänk på att det är inte bara att stå och slå, utan du måste flytta dig från saker hela tiden med dessa mobs. Om du lyckas så tar du nästan ingen dmg.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

så här brukar jag göra för att plöja snabbt på timeless skaffa buffarna (bok of ages,pirceing song(tycker denna är bäst om jag fick välja)dew of mornings,sedan en shrine) så dödar du fort.du får dom när du göra daily med 20 elites spec pircing buffen är bra(finns 4 olika shrines eller 5 men en ger ingen buff då den är koruperad av ordos.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av basheri:

så här brukar jag göra för att plöja snabbt på timeless skaffa buffarna (bok of ages,pirceing song(tycker denna är bäst om jag fick välja)dew of mornings,sedan en shrine) så dödar du fort.du får dom när du göra daily med 20 elites spec pircing buffen är bra(finns 4 olika shrines eller 5 men en ger ingen buff då den är koruperad av ordos.

+1

Se till att du är buffad ordentligt med alla Timeless Isle buffs.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Håller med om buffs man ser till att skaffa sig. Glöm inte att käka äpplen mm vilket ger lite mer + på statsen. Har du lite flasks rekommenderar jag dig att ta lite sånt också.
Min main warrior som var 499 redan innan timeless klarade sig bra från dag ett men min frost BFDK alt dog alldeles för lätt innan han hade 520 + i itlv. Jag har några 90 levels till och dom som ligger på 480-490 i itlv har det riktigt jobbigt.

Min arms warrior ligger numera på 542 i itlv och med honom kan jag sola vissa av rare-eliterna :). Jag är ingen vidare spelare dessutom utan väldigt casual.

Permalänk
Medlem
Skrivet av basheri:

så här brukar jag göra för att plöja snabbt på timeless skaffa buffarna (bok of ages,pirceing song(tycker denna är bäst om jag fick välja)dew of mornings,sedan en shrine) så dödar du fort.du får dom när du göra daily med 20 elites spec pircing buffen är bra(finns 4 olika shrines eller 5 men en ger ingen buff då den är koruperad av ordos.

Glöm inte att frukten som finns där ger en 10%+ stat buff. Brukar köra den + 20% buffen från shrines.

Som någon sa, leta upp alla kistor som finns där så du får en del bra gear. Bättre gear = Bättre survivabillity
Sen kan du köra heroic dungeons, LFR för gear som hjälper dig överleva.

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem

Det handlar mycket om "tacts" på Timeless Islands mobbar. Tigrarna ska man ducka för när dom hoppar, sköldpaddorna ska man stunna när dom snurrar, och krabborna ska man gå bakom när dom gör shred m.m.

Permalänk
Medlem

Som många har sagt blir det mycket enklare när du får bättre gear. Om du har svårt med mobsen rekommenderar jag att du kör några lfr. Det är också smidigt att gruppa med andra. Brukar själv farma grodorna och gör 20 kill questet på några minuter. Har iof 540 ilvl frost dk men bör inte vara särskilt svårt kring 520 heller.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem

Ok.

Är tyvärr nojigt rädd för att gruppa med folk i wow, därav inga instanser för min del sedan bwl på stenåldern.

Jag vet att jag är kass och vill gärna inte att folk ska påpeka det åt mig.

Tackar för svar och tips!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Kör med kompisar så mycket du kan :). När jag kör med min main så hjälper jag gärna såna som är nya på ön. Jag är som sagt väldigt casual själv men warrior kan jag lira rätt bra. Jag tankade en hel del när jag levlade men har inte kört så mycket sedan man kunde gå in i instanser via kö. Tyvärr är det en del som istället för att ge råd och tips mest gapar och då kan det kvitta ;).

På Timeless har jag träffat på ett par goa personer som är svenskar och som verkar vara över tjugo i alla fall och då är det kul att köra repgrupp. Idag var jag inne med min druid-dps som är itlv 487. Det var svettigt, jag kan i stort sett bara döda rosa fåglarna och tjurarna med honom. Sköldpaddorna tas ner med stooor svårighet och krabborna ska vi inte tala om :D.

Vilken server spelar du på??

Jag har min main warrior och ally-altsen på Khadgar (pve) och min BFDK på Shattered hand (pvp)

Permalänk
Medlem

Kör på Twilights Hammer. Böt från alliance till horde där på samma server.

De jag känner raidar för fullt och däremellan jobbar de för raiderna så jag förstår mer än väl att de inte har tid att ta mig i handen och leda mig runt.

Blir bara irriterad på mig själv när jag ser hur folk, till och med de som ytligt ser ut som de inte har så mycket bättre gear än mig, smeker sig fram på ön medans jag mest står och blir återupplivad. Haha.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Äh..det är bara att traggla några veckor tills du har ca 495 i itiv för där någonstans börjar man ta dom lite jobbigare mobsen utan problem. Nu är jag 490 med min druid så nu är det lite lättare. Fick min första burden med honom idag.

Jag har 90 levels för klasserna paladin, druid, warlock, mage och warrior på allysidan och en dk på hordesidan men det är väl warriorn och dkn jag kan spela. Jag är hygglig på locken också då det var min första gubbe men jag är bättre på melee än som caster generellt. Min stackars mage kommer jag nog aldrig att ta ut på timeless

Jag är en sån där som gillar att levla men sedan brukar det ta stopp vid maxlevel för jag tycker inte själv att jag duger till raid

Permalänk

Ehm.. Jag tänkte testa och lvla min alt till 90. Nu när man har fått massa saker.

Permalänk
Medlem

Grodorna med sitt gift är lite jobbiga däremot

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Visst är grodorna jobbiga när man är melee så man måste döda dom snabbt innan dom buffat upp sitt poison. Hade ett helsike med dom när jag körde protection men det är lättare som arms

Permalänk
Medlem
Skrivet av waconda:

Visst är grodorna jobbiga när man är melee så man måste döda dom snabbt innan dom buffat upp sitt poison. Hade ett helsike med dom när jag körde protection men det är lättare som arms

Väldigt lätt som rogue också då cloak of shadows tar bort debuffen och förhindrar att man får en ny i 5 sekunder. Men man bör så klart ha någorlunda bra dps. Men det gäller ju överallt på ön.

Jag började själv med de där rosa fåglarna. Det enda man behöver undvika är en attack de gör, riktigt lätt att se då det blir damm eller vad det nu är på backen. När de gör den attacken så ställer man sig bara bakom dem.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Det absolut lättaste om man till att börja med är ute efter gear är att gå efter alla kistor samt slå ett slag på alla rares man hittar, du behöver inte vara i grupp för att få loot från dessa, du kan lätt vara full epic efter bara någon timme eller 2.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Min dag igår på Timeless Isle.

"Handynotes" nedladdat (tack för det tipset) och landat på ön.

Ser en kista nära, kutar dit. Möter en hunter som har ihjäl mig snabbare än jag hinner blinka.

Ressar och tänker att jag kutar åt ett annat håll. Ser kistikon och lyckas missa att det ligger en jätteorm vid trädstumpen. Börjar slå och veva och blir uppeymd av glädje när jag ser att jag kommer vinna!

Men, då kommer huntern igen och jag tvärdör.

Lessnade totalt och loggade sen.

Veeet att jag lirar på pvpserver men det var liksom inte mitt val en gång i tiden.

Det som är lite kul med denna historia är att vi lirade alliance på servern förut och det var nästan kört att questa för det är nästan bara hordes överallt och så lyckas jag springa på en av de få pvpk-ta alliancelirarna som finns kvar. Haha.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Finns några sånna i alla servrar, har själv råkat ut för de. Det är bara att springa till några andra kistor så länge

Freddie

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem

Specka tank. Min munk har lägre < 500 ilv men har inga problem på ön

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Arms warrior. Jag tar oftast 2-3 eliter samtidigt fåglarna brukar jag samma ihop 5st. Gäller bara att man har koll på deras animation. Klarar inte berserkerna på bron dock ~510lvl

kolla deras animationer och sånt så är det lätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När jag läser här förstår jag att jag gjorde rätt väl när jag valde o lvla upp min warlock först, det mesta har vart löjligt enkelt,. Körde Houlon och cinderfall solo runt ilvl 490. Kan inte ge några direkta tips, men var inte rädd för att fråga om rep farming grupp, dom brukar inte bry sig om man har rutten dps av min erfarenhet iaf.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem

Jag lotade en pryl av en rare mob (inte på ön) som ger mig +500 alla stats i en timma sen på ön så kan man få en buff som ger +20% alla stats. Rätt nice att dom stackar med varandra.. Statsen blir helt 7ka. Får man dessutom dom andra buffarna från ön så går dödandet asfort samtidigt som man blir odödlig åtminstånde som druid i guardian spec

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Jag lotade en pryl av en rare mob (inte på ön) som ger mig +500 alla stats i en timma sen på ön så kan man få en buff som ger +20% alla stats. Rätt nice att dom stackar med varandra.. Statsen blir helt 7ka. Får man dessutom dom andra buffarna från ön så går dödandet asfort samtidigt som man blir odödlig åtminstånde som druid i guardian spec

Skit bra buff item. Kan vara svår att få tag på om man lirar på en hi-pop realm. Crystal of Insanity

Permalänk
Medlem

Tackar för tips. Försökte mig på krabborna igår och tvärdog. Inser ju fakta, gjorde det för länge sen, att jag råsuger.

Blev inte lättare för att en druid smög runt och hade kul..........

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

krabborna har en attack som gör att dom går frezy typ bara flytta sig då och slå dem i ryggen istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av basheri:

krabborna har en attack som gör att dom går frezy typ bara flytta sig då och slå dem i ryggen istället

Jo. Testade bara en gång. Var stressad och druiden som hade haft ihjäl mig innan ökade på pulsen. Satt mer och tittade bakom än koncentrerade mig på fighten.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk