Player appriciation month fick mig att spela BF4 igen och det är faktiskt riktigt kul :)

Permalänk
Medlem

Player appriciation month fick mig att spela BF4 igen och det är faktiskt riktigt kul :)

Tänkte bara dela med mig lite om ovan.

Slutade spela typ i mitten av december av diverse anledningar, var helt enkelt ganska så less på spelet och hade en hel del problem med krascher och dylikt.

Loggade in nu i dagarna för att samla på mig gratis battlepacks utifall det skulle vara så att jag ville spela igen i framtiden. Drog nån runda bara för sakens skull och insåg att det är fan ganska kul ändå. Är ingen hardcore megagamer så kanske hänger jag inte upp mig på samma saker som dem men det känns lite "rappare" nu och för mig är det mindre kraschbenäget, borträknat när jag testade nyaste betadrivarna från AMD...

BF4 gick från, meh varför orka bry sig till att ändå vara ett helt ok spel sådär över jul för mig. Dice/EA har alltså lyckats lura in mig att spela i varje fall genom att ge bort gratis grejer, hur är det för er? Kommer ni också ge spelet en andra chans eller har ni kanske lidit er igenom hela alltet fram tills nu?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Jag har spelat ett par matcher per vecka sen lanseringen och jag har alltid tyckt om det men orkar inte spela det så mycket för det är fortfarande buggat.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har lyckats röja mig igenom alla problem jag har haft och löst dem på egen hand hittills, och nu var det riktigt länge sedan jag hade några som helst problem överhuvudtaget med BF4! Är nu i Rank 105

Visa signatur

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/FIDELI7Y
GPU: MSI GTX 780 Lightning | MB: ASUS P8Z77-V-DELUXE | CPU: Intel i5 3570K ---> CM Hyper 212 EVO | RAM: Corsair Vengeance 8GB | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | PSU: Seasonic M12D 850W | OS: Win10 | SSD: Samsung EVO 840 250GB | Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum | Tangentbord: Vortex POK3R RGB MX Brown | Musmatta: Steelseries QcK+ | Monitor: ASUS VN247H

Permalänk
Medlem
Skrivet av srekcolcews:

Har lyckats röja mig igenom alla problem jag har haft och löst dem på egen hand hittills, och nu var det riktigt länge sedan jag hade några som helst problem överhuvudtaget med BF4! Är nu i Rank 105

Hur fixade du problemet med att folk oneshottar?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Hur fixade du det där med 10 hitmarkers på en fiende i ryggen och att han bara vänder sig om och one shottar?

Retar inte upp mig på sådana saker. Enligt mig så är det inte ett så extremt stort problem som andra tycker att det är, spelet går ju fortfarande att spela och just det här problemet påverkar inte spelandet i sig vad jag anser. Iallafall inte mitt.

Visa signatur

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/FIDELI7Y
GPU: MSI GTX 780 Lightning | MB: ASUS P8Z77-V-DELUXE | CPU: Intel i5 3570K ---> CM Hyper 212 EVO | RAM: Corsair Vengeance 8GB | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | PSU: Seasonic M12D 850W | OS: Win10 | SSD: Samsung EVO 840 250GB | Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum | Tangentbord: Vortex POK3R RGB MX Brown | Musmatta: Steelseries QcK+ | Monitor: ASUS VN247H

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Hur fixade du problemet med att folk oneshottar?

sluta stå still på öppna fält?

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,4 GHz | MODERKORT:Asus P7Z77-v PRO| GPU: Radeon HD 6870 1GB med hembygd dunderluftkylning | RAM: Corsair Vengance LP 16Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elightz:

sluta stå still på öppna fält?

Ehhh hurr durr.. eller var det där ett seriöst svar?

Har spelat några matcher igen och många små saker som har blivit fixade och gör det mer spelbart. Trodde ingen skulle börja spela igen för lite onödiga gratissaker, men är väl kul om folk kommer tillbaka.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Hur fixade du problemet med att folk oneshottar?

Jag upplevde att det blev STOR skillnad när jag ändrade "Network Smoothing Factor" till 0 ist för 50. Stor skillnad.

För att förtydliga då alltså, skillnaden... var stor. (Kan även tillägga att jag tyckte att det var stor skillnad efter att jag ändrade network smoothing factor till 0)

Permalänk
Medlem

Förövrigt kan jag inte annat än att hålla med trådstartaren! BF4 är inte alls så buggat och ospelbart som många verkar tycka bara för att de verkar tro att det är någon slags popular opinion. De fixade det mesta relativt snabbt, inom ett par månader iaf.

Hur det är för xbox:are och ps:are vette fan, men vem bryr sig om sånt egentligen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Hur fixade du problemet med att folk oneshottar?

Positionerar mig bättre. Har koll på min omgivning. Rushar aldrig runt hörn, och om jag gör det så förväntar jag mig att bli pepprad

Handlar om att anpassa sig till spelet.

Visa signatur

i5 4670k|GTX 780

Permalänk
Medlem

Aldrig förstått mig på gnället. Lirar lite då och då, och jag har mycket kul varje gång. Å andra sidan bryr jag mig inte speciellt mycket om k/d, utan spelar för att ha kul och kör ibland lite udda taktiker..

:edit: självfallet kämpar man fortfarande för att vinna, men det kan man göra på många sätt..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

spelar,tycker det är kul , det är snyggt, bryr mig inte så väldans om oneshot buggar å annat som folk "rasar" över .... vaffan dör man så dör man
lite sura miner när skiten ville krascha/bli kickad/freeza lite titt som tätt ,men nu känns det klart mera stabilt

ibland e det lite tungt,men då lägger man ner några dagar å kör nått annat (kör Metro Last ligt massor nu) , loggar in igen,hittar skönt folk å bra teamplay och får dom här sköna "oh shit moments" å bara sitter å småler

saknar bara en fix på 3D stödet så blir det riktigt kul

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Ja senaste uppdateringen var ett stort lyft! Men ser fram emot balanseringen av fordonen.

Sedan angående oneshot/netcode/rage.
Se till att spela på server med låg ping och ställ in network smoothing factor lågt. Om spelet fortfarande är "konstigt", exempelvis oneshot eller att fienden ser och skjuter dig innan du kan se honom - kör performance test (under options) och kolla din packet loss. Antagligen är den hör och byt då server.

Permalänk
Medlem

Loggade också in för några dagar sedan från att haft uppehåll i lite över en månad. Var riktigt roligt och spela igen, men mitt problem kvarstår att spelet krashar var 3:e match ungefär :/

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Till alla er som klagar på att ni blir oneshottade och grejer.. Använd inställningarna som finns?

Ändra Network smoothing factor till 0 och det kommer aldrig hända, såvida ni inte sitter på modemuppkoppling eller nå skit.

Sitter själv på fiber iofs, men har ALDRIG varit med om att något liknande händer.

Det närmaste jag kommit är att jag och fienden skjuter varann, det kan jag lätt leva med, det är inte helt ologiskt.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Något som inte heller är helt ologiskt är när man dör av att hoppa över ett staket eller liknande. Jag menar, vi alla har väl failat på något vis med att hoppa över saker och ting. Man vill ju bara lägga sig ner och dö

Visa signatur

i5 4670k|GTX 780

Permalänk
Medlem
Skrivet av vibben:

Något som inte heller är helt ologiskt är när man dör av att hoppa över ett staket eller liknande. Jag menar, vi alla har väl failat på något vis med att hoppa över saker och ting. Man vill ju bara lägga sig ner och dö

är staketet på taket till ett höghus e det väll ganska naturligt

(här än inte dött av att hoppa över ett staket på plan mark efter ca 200h playtime)

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Imaculent:

ställ in network smoothing factor lågt.

så ett lägre värde är alltid bättre?
vart ställer man in det ?

är det fördröjningen som minskar eller vad gör det för skillnad?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Till alla er som klagar på att ni blir oneshottade och grejer.. Använd inställningarna som finns?
Ändra Network smoothing factor till 0 och det kommer aldrig hända, såvida ni inte sitter på modemuppkoppling eller nå skit.
Sitter själv på fiber iofs, men har ALDRIG varit med om att något liknande händer.
Det närmaste jag kommit är att jag och fienden skjuter varann, det kan jag lätt leva med, det är inte helt ologiskt.

Jag kör på noll och servrar med låg ping. Ändå händer det att jag blir skjuten innan jag ens hinner se fienden (exempelvis vid en dörröppning). Saker är helt enkelt inte synkade och det är ett erkänt problem. Men sedan på vissa servrar fungerar saker perfekt.
Om du kör ett performance test - vad får du då för resultat på packet loss? Jag får ganska ofta dåligt resultat.

Skrivet av pg_ice:

så ett lägre värde är alltid bättre?
vart ställer man in det ?
är det fördröjningen som minskar eller vad gör det för skillnad?

Ett lågt värde är bättre om du har bra uppkoppling med låg ping.
Under options.

Permalänk
Medlem

Spelar spelet utan problem. Har varit överseende på de problem som varit "förödande", vilket inte var allt för många imo.
Enda jag verkligen reagerat på var Mobila Anti-air, samt i början när det var för stora problem med delay mellan klienter.

Sen har vi spelare som blåser upp saker utanför proportioner, och många spelar lyssnar ofta på dom som skriker högst, och antar att "det är sanningen". - Undvik dessa.

Har låst upp det mesta innan appriciation month, så är inte så förtjust i att ha över 100 25% XP boosters jag aldrig kommer använda.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk

Tröttnade totalt på BF4 för typ en halv månad sen (i stort sett spelat sen release) och började spela Company of Heroes 2 och Metro:Last Light. Sen var det dags igen med BF4, känns faktiskt väldig bra nu

Ni som klagar på alla buggar m.m., försök anpassa er till spelet istället! (tills det blir fixat såklart)

Och om du vill göra bra ifrån dig och inte dö: Kör på en inställning lägre än vad eran dator börjar tröttna: Te.x. High istället för Ultra, Ultra bidrar (för mig iallafall) ofta till lite mer fördröjning... Glöm inte Networking Smoothing Factor på 0! Men om du vill ha ögongodis: Networking smoothing factor på 100 och Ultra (ansvarar inte för sönderslagna object eller skada på möbler och tangentbord...)

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955065...

Antar att ni redan läst denna tråd. annars kan ni ju se vad för buggar och fel de säger sig ha fixat, fixar eller undersöker.

De säger sig t.ex redan ha fixat one hit kill-buggen. Rubberbanding trots stabil lina, att fiender ej tar skada när du skjuter dem och att informationen om att du tar skada blir fördröjd är tre saker de säger sig undersöka.
Jag spelar spelet trots att jag har alla dessa problem. Dock spelar jag bara när jag kan göra det tillsammans med vänner. Annars är det inte tillräckligt roligt.
Player appriciation month påverkar inte mig. Är redan 110 och har låst upp alla vapen. Att varje dag få ett Battlepack med förutbestämt innehåll är inget jag går igång på. Ge mig ett holo-sikte med 2x zoom och jag lovar att slå ett gäng kullerbyttor.

Visa signatur

X99-A, i7-5820K@4,0, Tri-X R9 290X, Corsair: AX 850, H105, Air 540 White, 16Gb Vengeance. Eizo Foris FG2421,
Ducky + Zowie EC2. Nuforce Icon + Tangent Evo.

Battlefield 3/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1974a:

http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955065...

Antar att ni redan läst denna tråd. annars kan ni ju se vad för buggar och fel de säger sig ha fixat, fixar eller undersöker.

De säger sig t.ex redan ha fixat one hit kill-buggen. Rubberbanding trots stabil lina, att fiender ej tar skada när du skjuter dem och att informationen om att du tar skada blir fördröjd är tre saker de säger sig undersöka.
Jag spelar spelet trots att jag har alla dessa problem. Dock spelar jag bara när jag kan göra det tillsammans med vänner. Annars är det inte tillräckligt roligt.
Player appriciation month påverkar inte mig. Är redan 110 och har låst upp alla vapen. Att varje dag få ett Battlepack med förutbestämt innehåll är inget jag går igång på. Ge mig ett holo-sikte med 2x zoom och jag lovar att slå ett gäng kullerbyttor.

Fast one-shot buggen är ju fixad. Den som gjorde att serven räknade 2 skott i stället för 1 i flera scenarios. De mesta "one-shot" tillfällen som finns nu är ju när fördröjningen i klienten inte registrerar att du blivit träffad förrns du dött, vilket känns som "one-shot". I många lägen så lurar ljudet oss. Klienterna filterar ut flera ljud, ibland märker man bara av ett, även fast fienden avfyrar 4. Fortfarande drygt, missuppfattas ofta som en "bugg".

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk

Nätkoden och småbuggar bryr jag mig inte om men det som gör att jag tröttnar på spelet är att 9/10 matcher blir galet ojämna. När halva laget quitat ja då kan man lika gärna quita själv också.. Är det jag som hittar fel servrar ? Försöker alltid gå in på servrar där det är hyffsat jämnt med tickets men blir ändå att ena laget dominerar fullständigt. Tävlingsmomentet försvinner och det blir tråkigt.

Bara jag som upplever detta ? Tycker inte det var så i början när BF4 släpptes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

Fast one-shot buggen är ju fixad. Den som gjorde att serven räknade 2 skott i stället för 1 i flera scenarios. De mesta "one-shot" tillfällen som finns nu är ju när fördröjningen i klienten inte registrerar att du blivit träffad förrns du dött, vilket känns som "one-shot". I många lägen så lurar ljudet oss. Klienterna filterar ut flera ljud, ibland märker man bara av ett, även fast fienden avfyrar 4. Fortfarande drygt, missuppfattas ofta som en "bugg".

Kan vara helt ute och cykla här men jag har för mig att jag såg någon video där Jackfrags visade hur det såg ut med one shot buggen. Vad jag vill minnas påpekade han att buggen INTE var fixad.
Vilket som var det en av flera saker jag tog upp och inte nödvändigtvis den som jag finner jobbigast.

Visa signatur

X99-A, i7-5820K@4,0, Tri-X R9 290X, Corsair: AX 850, H105, Air 540 White, 16Gb Vengeance. Eizo Foris FG2421,
Ducky + Zowie EC2. Nuforce Icon + Tangent Evo.

Battlefield 3/4

Permalänk
Medlem

Har inte rört spelet sedan november. Hoppas för guds skull buggarna är fixade tills jag är tillbaka i slutet av månaden...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

Den enda "Buggen" jag stör mig atm är att ibland när man hamnar i eldstrid och dör. Så står det att fienden har 0% HP. Vilket i mitt tycke borde göra att han är död, istället för att springa vidare...

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

Jag slutade spela bara några veckor efter start. Jag lessnade på att bli disconnectad var och var annan gång. Man tappar sina stats och det sög ut det roliga för mig.

Är det fixat nu?

Visa signatur

NAS: Synology DS413

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Nätkoden och småbuggar bryr jag mig inte om men det som gör att jag tröttnar på spelet är att 9/10 matcher blir galet ojämna. När halva laget quitat ja då kan man lika gärna quita själv också.. Är det jag som hittar fel servrar ? Försöker alltid gå in på servrar där det är hyffsat jämnt med tickets men blir ändå att ena laget dominerar fullständigt. Tävlingsmomentet försvinner och det blir tråkigt.

Bara jag som upplever detta ? Tycker inte det var så i början när BF4 släpptes.

Upplever samma sak själv. Jag är definitivt själv ingen toppspelare, men upplever ofta samma sak. Och precis som du säger så börjar alltid spelare lämna det förlorande laget vilket gör att det blir ännu mer misär, samtidigt som det vinnande laget hålls tajt. Ofta är teambalance avstängd vilket görs att det vinnande laget hålls intakt.

Det är återigen detta som gjort mig så less på BF, det har blivit för mycket statskåthet. Hur kul är det (för 50% av gångerna är man ju själv på laget som vinner) att bara "köra över" ett annat lag? Förstår inte det... det roligast är ju matcherna som är riktigt riktigt jämna... Men nä, dom flesta verkar ju bara vilja ha snabba vinster med maximal XP så dom kan nå lvl 100 och va nöjd över sin epeen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Hur fixade du problemet med att folk oneshottar?

Oneshotbuggen har jag inte märkt av längre, dock så är netcoden så pass dålig så att ofta så hinner man inte reagera innan man fått 3-4 kulor i sig och de låter som en enda kula.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."