iPhone 6 - Förhoppningar om denna?

Permalänk
Medlem

99987a;14895589]Såg att Tele 2 hade ett erbjudande för oss Studenter på mecenat, kompis student+ iphone 6plus 16gb för 349:- i månaden med 3gb surf, fria sms till alla och fria samtal till comviq/tele 2. Någon annan som nyttjat detta erbjudande, låter ju alldelles för bra?[/QUOTE]

Gick in och kollade, det blir 424kr/månad över 24månader

Permalänk
Medlem

99987a;14895589]Såg att Tele 2 hade ett erbjudande för oss Studenter på mecenat, kompis student+ iphone 6plus 16gb för 349:- i månaden med 3gb surf, fria sms till alla och fria samtal till comviq/tele 2. Någon annan som nyttjat detta erbjudande, låter ju alldelles för bra?[/QUOTE]

Tror åtminstone att vi är några stycken i denna tråden som har nappat på kompis student. Känns som ett riktigt bra erbjudande för en annan som sällan ringer, och egentligen mest vill åt surfen. För min del fick det bli en iPhone 6 64GB för samma pris, men verkar tyvärr inte få telefonen förrän i början av nästa vecka.

Skrivet av Peckham:

Gick in och kollade, det blir 424kr/månad över 24månader

Inte så att du kollade på volym student nu?

Visa signatur

Stationärt: i7 3770k, Gigabyte GTX 780 WF, 4x8GB XMS3, MSI Z77A-GD65, Samsung 830 + 840, FD Newton 650W, FD Define R2
Bärbart: MacBook Pro 13" Tidigt 2011, Core i5, 8GB DDR3, OCZ Vertex 3 LT 240GB
Hemmaserver: HP Microserver N54L, 4GB ECC, Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av iesa:

Jag kan inte ens testa... det händer liksom inget när jag ska ''lägga'' in mitt fingeravtryckt.. den bara står med den vita bilden där det står att jag kan börja med att lägga ett finget mot home knappen..

http://www.idownloadblog.com/2014/09/25/apple-releases-ios-8-...

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Skrivet av TheFork:

Tror åtminstone att vi är några stycken i denna tråden som har nappat på kompis student. Känns som ett riktigt bra erbjudande för en annan som sällan ringer, och egentligen mest vill åt surfen. För min del fick det bli en iPhone 6 64GB för samma pris, men verkar tyvärr inte få telefonen förrän i början av nästa vecka.

Inte så att du kollade på volym student nu?

Jag fattar inte vad det är som är bra med tele 2 kompis student jämfört med tex comviq?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag fattar inte vad det är som är bra med tele 2 kompis student jämfört med tex comviq?

För min del handlar det som sagt om surfen. Ringer ytterst lite, skickar meddelanden ibland och surfar för den delen inte vansinnigt mycket heller. Betalar sällan över de 99kr/mån som mitt Telia Max 25 ligger på idag, och utnyttjar sällan ens den enda GB som ingår (även om det vore skönt att kunna strömma lite mer podcasts och musik utan att behöva oroa sig för det). Att lägga mer än så på ett abonnemang vore för mig vansinne, hur mycket man än får för pengarna.

Förhoppningsvis har man inte missat någon ännu bättre deal, men hittills har jag inte hittat något som passar mina behov (och tunna plånbok) bättre.

Visa signatur

Stationärt: i7 3770k, Gigabyte GTX 780 WF, 4x8GB XMS3, MSI Z77A-GD65, Samsung 830 + 840, FD Newton 650W, FD Define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFork:

För min del handlar det som sagt om surfen. Ringer ytterst lite, skickar meddelanden ibland och surfar för den delen inte vansinnigt mycket heller. Betalar sällan över de 99kr/mån som mitt Telia Max 25 ligger på idag, och utnyttjar sällan ens den enda GB som ingår (även om det vore skönt att kunna strömma lite mer podcasts och musik utan att behöva oroa sig för det). Att lägga mer än så på ett abonnemang vore för mig vansinne, hur mycket man än får för pengarna.

Förhoppningsvis har man inte missat någon ännu bättre deal, men hittills har jag inte hittat något som passar mina behov (och tunna plånbok) bättre.

Jag tänkte beställa en Iphone 6 64gb för 445 i månaden med Comviq student. Men det slutade att jag köpte loss telefonen och ville ha ett billigt månadsabbonemang som student istället. På Comviq fick jag fria samtal till alla nät samt sms och 5gb surf för 195kr. Jag tycker det klår motståndet på den fronten iallfall vad gäller surf kopplat till månadspriset:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTTx:

Jag tänkte beställa en Iphone 6 64gb för 445 i månaden med Comviq student. Men det slutade att jag köpte loss telefonen och ville ha ett billigt månadsabbonemang som student istället. På Comviq fick jag fria samtal till alla nät samt sms och 5gb surf för 195kr. Jag tycker det klår motståndet på den fronten iallfall vad gäller surf kopplat till månadspriset:)

Kostar visserligen nära inpå det dubbla mot Tele2 kompis student, men så är det ett riktigt, riktigt attraktivt abonnemang också. Ringer man mycket verkar det dessutom vara rena guldgruvan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fast telefonen levereras inte med 8.0.1 och du kan inte heller installera den. Telefonen skeppas med 8.0 och sen kan man uppdatera till 8.0.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Fast telefonen levereras inte med 8.0.1 och du kan inte heller installera den. Telefonen skeppas med 8.0 och sen kan man uppdatera till 8.0.2.

Telefon levereras med 8.0 och jag installerad även 8.0.2 utan resultat..

Var inne idag och fick en ny telefon. Creds till Elgigaten Norrköping som erbjöd sig att ge mig en ny tele även fast det inte brukar funka så med apple.

Permalänk
Medlem

Skönt att det löste sig Elgiganten är asbra

Permalänk
Medlem

Jag körde med Mecenat, valde en iPhone 6, 64 GB med kompis för 349 kr i månaden. Hade jag haft lite mer pengar hade jag dock kört på Comviqs fastpris tror jag. Där kostar 445 kr per månad för samma mobil, men gratis samtal till alla nät. Med kompis finns det ju även en öppningstaxa på 1 kr/samtal, så jag tror att man kommer upp till 100 kr rätt lätt. Men, aja, har inte pengarna, så finns inget att göra :/

Ska få min den sjätte oktober enligt Tele 2, riktigt taggad!

Permalänk
Medlem

Ska nog lämna tillbaka min iPhone 6 och skaffa z3 Istället, Batteriet på 4,7" är sämre än min gamla z1....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Ska nog lämna tillbaka min iPhone 6 och skaffa z3 Istället, Batteriet på 4,7" är sämre än min gamla z1....

Stängt av automatiska uppdateringar? Pushnotiser som ligger där i onödan? Just bakgrundsuppdateringar i iOS är en grov batteritjuv.

Permalänk
Medlem

Eller så har man kvar sitt gamla abonnemang "ex tele 2 unlimited för 345:-" fast man köper inte iPhone.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Då har z1 grym batteritid. Kom hem nyss från flickvännen efter utekväll igår och det är 55% kvar på min Iphone 6 efter 18 timmar. Galet mycket bättre än min gamla iphone 5 iaf. Den hade varit död för länge sedan.

Tänk oå att det kan ta en vecka eller så innan batteriet är igång ordentligt på nya telefoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_x:

OBS! om du brukar ha telefonen i bakfickan eller i någon annan ficka bör du tänka om och titta på en OnePlus One för Iphone 6 kan böjas i byxfickan
Kolla innan du köper http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19589579.ab

Läser folk aftonhoran?

Det gäller Iphone 6 + och det krävs en del för att det ska hända i vilket fall..

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Bengate explained: https://www.youtube.com/watch?v=3z9pNlUFeC0

Vettig info imho kring fenomenet. Det kunde gjorts bättre, men det är ju långt ifrån så allvarligt som folk får det att framstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iesa:

Jag kan inte ens testa... det händer liksom inget när jag ska ''lägga'' in mitt fingeravtryckt.. den bara står med den vita bilden där det står att jag kan börja med att lägga ett finget mot home knappen..

Gillar eegentligen inte apple men de där med fingeravtrycket är inget fel på telefonen. Det är en bugg i ios 8.0.1. Fixa tillbaka till 8.0 så kommer de lösa sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alyzzer:

Gillar eegentligen inte apple men de där med fingeravtrycket är inget fel på telefonen. Det är en bugg i ios 8.0.1. Fixa tillbaka till 8.0 så kommer de lösa sig

Fast det var ju ett hårdvarufel i detta fallet då användaren aldrig hade 8.0.1 på den. Sånt händer, inte lika vanligt som att hem/låsknappen dör direkt, men det händer att fingeravtrycksigenkännaren helt enkelt inte funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Fast det var ju ett hårdvarufel i detta fallet då användaren aldrig hade 8.0.1 på den. Sånt händer, inte lika vanligt som att hem/låsknappen dör direkt, men det händer att fingeravtrycksigenkännaren helt enkelt inte funkar.

Ah okej läste bara snabbt! Såg nån video om det jag skrev så tänkte bara sktiva de om nån mer kanske har problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Bengate explained: https://www.youtube.com/watch?v=3z9pNlUFeC0

Vettig info imho kring fenomenet. Det kunde gjorts bättre, men det är ju långt ifrån så allvarligt som folk får det att framstå.

Jag fattar inte varför folk är så puckade att de laddar upp en video igen fast i groteskt dålig kvalitet
Här är i alla fall originalet:

https://www.youtube.com/watch?v=s3QcOSyD38M

Självfallet inget mot dig som länkade, vill bara hjälpa till lite på traven

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanruda:

Jag fattar inte varför folk är så puckade att de laddar upp en video igen fast i groteskt dålig kvalitet
Här är i alla fall originalet:

https://www.youtube.com/watch?v=s3QcOSyD38M

Självfallet inget mot dig som länkade, vill bara hjälpa till lite på traven

Doh! Såg den själv i 4k sen sökte jag bara snabbt för att länka här xD

Permalänk
Avstängd

Ni som beställt iphone 6 plus 16gb från Tele2, vad har ni för beräknat leveransdatum?

Permalänk

Är det bara jag som upplever att skärmen på Iphone 6 är sämre än skärmen på Iphone 5 och Iphone 5S?

När jag ska trycka på skärmen så många gånger registrerar den inte att jag trycker med mitt finger på skärmen, det liksom händer inget. Precis som man trycker på en "död" spot, (t.ex som man skulle trycka på baksidan) , registrerar inte fingertrycket på skärmen, jag har bara använt telefonen i ca 1 timme och redan hänt flertala gånger (kanske 10-20 ggr) , och aldrig haft samma problem så länge jag haft min 5a!

(och nej, ja menar inte fingeravtryck på "home"-knappen, jag menar "glas"-skärmen" där man klickar på appar osv)

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Nej. Låter som du fått en trasig telefon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Är det bara jag som upplever att skärmen på Iphone 6 är sämre än skärmen på Iphone 5 och Iphone 5S?

När jag ska trycka på skärmen så många gånger registrerar den inte att jag trycker med mitt finger på skärmen, det liksom händer inget. Precis som man trycker på en "död" spot, (t.ex som man skulle trycka på baksidan) , registrerar inte fingertrycket på skärmen, jag har bara använt telefonen i ca 1 timme och redan hänt flertala gånger (kanske 10-20 ggr) , och aldrig haft samma problem så länge jag haft min 5a!

(och nej, ja menar inte fingeravtryck på "home"-knappen, jag menar "glas"-skärmen" där man klickar på appar osv)

Inte märkt någonting av detta.

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Skrivet av 999987a:

Ni som beställt iphone 6 plus 16gb från Tele2, vad har ni för beräknat leveransdatum?

min vanliga 6a får jag 2014-10-09

Visa signatur

🎮 → 5700X3D • ROG STRIX B550-E GAMING • RTX 5080 16GB Ventus 3X OC
🖥️ → 2550x1440P Xiaomi 27" 27i Gaming Monitor G Pro Mini LED QHD 180Hz
⌨️ → Logitech G915 TKL Tactile
🖱️ → G-Pro Wireless
🎧 → Steelseries Arctis Nova 7 Wireless

Permalänk
Skäggig legend
Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Skrivet av discodns:

Inte märkt någonting av detta.

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1786195

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av 999987a:

Skrivet av jonte6950:

min vanliga 6a får jag 2014-10-09

Ja min 6a 64gb står det 2014-11-09.... och säljaren per telefon sa i slutet på den här veckan. Den kommer när den kommer helt enkelt.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983