[STÄNGD] Denon AVR-X500/x1000 vs Sony STR-DH550 vs Yamaha RX-V477
Min väldigt gamla receiver har pajjat och måste köpa ny.
Har nu har kollat en del på surroundförstärkare och har förvirrat mig i djungeln..
Min uppsättning idag:
Har svin svårt att välja vilken receiver man ska ta.. I dagsläget är det ju bara 2.1 ljud som gäller men det kan ju ändras i framtiden.. Men vad är tillräckligt och vad är överdimensionerat?
Sedan börjar man ju fundera på Spotify Connect som är smidigt etc... Gah Någon som kan styra in en på rätt köl?
Skippa subben tills du har råd med en bättre,kan rekommendera http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/subwoofers/rubrik_12
Du kan nog köpa vilken som det beror ju lite på vilka finesser du vill ha,ska du sen uppgradera till bättre och kanske mer tungdrivna högtalare i framtiden så köp inte det billigaste utan satsa på en ordentligt för några lakan.
Ok, bor i lägenhet så tror Argon subben räcker för mig. men tack för tipset!
Är just nu inne på att köpa snikmodellen av Yamaha då den har spotify connect...
Visst den har inte hmdo 2.0 etc men svårt att se att man behöver det nu?
Det är inte 'trycket' i XTZ-subben han vill poängtera. Han menar att Argon-varianten förmodligen inte låter särskilt bra. Skulle gissa på att den ger ifrån sig mer brum än faktisk bas. En sub kostar pengar.
Okej köper det fullt ut. Man får vad man betalar för.
Dock har ja inte rikgtit råd med den nu.. Köpter precis ny tv. Ska ju köpa reciever nu me
Så får kompromissa lite någonstans..
Nu säljs Yamaha RX-V477 för 2490:- vilket känns som ett kanonpris..
Ska man slå till eller ska man ha is i magen tills mellandagsrean kommer?
Då kanske man kan få den ännu billigare eller bättre modell?
Nu säljs Yamaha RX-V477 för 2490:- vilket känns som ett kanonpris..
Ska man slå till eller ska man ha is i magen tills mellandagsrean kommer?
Då kanske man kan få den ännu billigare eller bättre modell?