Permalänk
Skrivet av DareDevil:

Utav dom skulle jag välja North Carolina, men så gillar jag att köra BB även om jag kör mycket av dom andra

Skrivet av Lunatech:

Definitivt NC om du frågar mig. Amerikanska cruisers känns lite meh, Pensacola hade inga speciella kvaliteter och New Orleans skall tydligen vara mer av samma sak. NC däremot är en skön tempoändring från tidigare BB:s, helt plötsligt är man inte ute ur matchen om man råkar välja fel flank från start. Bra luftvärn har den med.

2 röster på North Carolina så här länge.
Har haft upplevelsen av Pepsicola som du beskriver, lite meh...hoppades att New Orleans skulle vara bättre, men väntar nog med den.

Men Benson då? Någon DD spelare som kört Benson. Uppfattat lite av att folk brukar sucka när det är med en Benson.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Har inte kört ranked tidigare, tänkte jag skulle testa en första runda idag.
Gick sådär, haha:

http://i.imgur.com/1hLGh0v.jpg

På slutet var det jag mot en annan Fuso. Jag hade 85 % hp kvar cirka, han hade 15 %.
Han försvann bakom berg och gömde sig, sedan kom han fram bakom mig medans jag cappade och fick in en ganska bra träff. Jag svängde om, gav full bredsida och fick en superträff.

Roligt med sådana matcher

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

2 röster på North Carolina så här länge.
Har haft upplevelsen av Pepsicola som du beskriver, lite meh...hoppades att New Orleans skulle vara bättre, men väntar nog med den.

Men Benson då? Någon DD spelare som kört Benson. Uppfattat lite av att folk brukar sucka när det är med en Benson.

Kört NC och det var ett riktigt lyft från Colorado. Gillar den båten skarpt men har nu skaffat Iowa.

Torach kör USA DD som jag vet.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

2 röster på North Carolina så här länge.
Har haft upplevelsen av Pepsicola som du beskriver, lite meh...hoppades att New Orleans skulle vara bättre, men väntar nog med den.

Men Benson då? Någon DD spelare som kört Benson. Uppfattat lite av att folk brukar sucka när det är med en Benson.

Jag kör en Benson och jag gillar den. Det är en utmaning att smyga sig fram med en Amerikansk DD men det är så jävla roligt att jaga BB och CV när man kan skjuta på dem utan att man syns
Med rätt utrustning kan man även vara ganska nära med torpederna utan att synas.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Skrivet av hellmix:

Kört NC och det var ett riktigt lyft från Colorado. Gillar den båten skarpt men har nu skaffat Iowa.

Torach kör USA DD som jag vet.

Skrivet av Torach:

Jag kör en Benson och jag gillar den. Det är en utmaning att smyga sig fram med en Amerikansk DD men det är så jävla roligt att jaga BB och CV när man kan skjuta på dem utan att man syns
Med rätt utrustning kan man även vara ganska nära med torpederna utan att synas.

Ångeeeeest....jag vill ha båda

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk

North Carolina är riktigt fin, även Iowa och Montana är riktigt goa skepp att köra med.
På CA-linjen så börjar det roliga vid Tier X, Des Moines är ett monster.

Permalänk

Det bidde båda
Sålde av lite lägre tier skepp.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

North Carolina är riktigt fin, även Iowa och Montana är riktigt goa skepp att köra med.
På CA-linjen så börjar det roliga vid Tier X, Des Moines är ett monster.

Håller med, inte för att jag har en Des Moines men den är fan vidrig att ha efter sig när man kör Benson.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Skrivet av Torach:

Håller med, inte för att jag har en Des Moines men den är fan vidrig att ha efter sig när man kör Benson.

Des Moines har löjligt hög rof, jobbigt att ha den efter sig oavsett vilket skepp man kör 😎

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk

har inte spelat på flera dagar men blev nu sugen på att rasta DM lite

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

På söndag är jag back in buissness igen. Råkade hamna lite oplanerat på Gran Canaria i en vecka
Dags att damma av Benson nu...

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

har inte spelat på flera dagar men blev nu sugen på att rasta DM lite

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det tycker jag nog

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Skrivet av Torach:

På söndag är jag back in buissness igen. Råkade hamna lite oplanerat på Gran Canaria i en vecka
Dags att damma av Benson nu...

Gotte gris

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem

Ingen annan som har prestanda problem i detta spelet? Jag fick det efter jag uppdaterade till senaste grafik drivrutinerna. I World of tanks är allt som förr dock. AMD kort och spelar i 4k måste köra i 2560x1440 fönster för att det ska fungera i 60 fps.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

@jOnÄTÄn:
Inga prestandaproblem här, har NVIDIA och kör 2560x1600.
Däremot så laggar spelet nåt fruktansvärt idag, vilket gör att det går att spela hjälpligt som Carrier, men helt omöjligt med nånting som kräver direkt eldgivning (då det jag ser inte stämmer med "verkligheten").

Permalänk
Medlem
Skrivet av templar72:

@jOnÄTÄn:
Inga prestandaproblem här, har NVIDIA och kör 2560x1600.
Däremot så laggar spelet nåt fruktansvärt idag, vilket gör att det går att spela hjälpligt som Carrier, men helt omöjligt med nånting som kräver direkt eldgivning (då det jag ser inte stämmer med "verkligheten").

Ok ska backa i drivrutiner i morgon hoppas att det gör att jag kan spela på standardinställningarna igen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Bytte till Bredband2 midnatt igår och det gjorde att World of Warplanes blev ospelbart så fick bita ihop och köra en runda båtar. Första försöket i ranked på typ 6 veckor slutade rätt ok

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Warspite finns i shoppen nu att köpa, är det ett bra skepp eller ?

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Warspite finns i shoppen nu att köpa, är det ett bra skepp eller ?

Warspite är väl helt okej, men hon har lite dålig range på kanonerna.

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Warspite finns i shoppen nu att köpa, är det ett bra skepp eller ?

Inte för de pengarna direkt skulle jag säga.

Skrivet av DareDevil:

Warspite är väl helt okej, men hon har lite dålig range på kanonerna.

Har inte henne men för de pengarna och de gångarna jag har mött henne i strid så känns hon inte värt pengarna.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

För 461 spänn? Inte en chans. Hade en Warspite i alpha/beta och tyckte den var helt OK - kraftfulla kanoner med urusel traverse och lättmanövrerad så det var lätt att undvika torpeder, men jag hade aldrig betalat de pengarna för den. När ska WG lära sig att de flesta inte vill ha en massa bundles...

Permalänk

Hade köpt den utan bundles, eventuellt så lär dom sig väl.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är ganska mycket gnäll allmänt på deras forum om dessa bundles så snart kanske polletten ramlar ner...

Permalänk

Jag tänkte testa lite! Något som jag bör tänka på som nybörjare? Alla tips uppskattas.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Skrivet av ghostfenix:

Jag tänkte testa lite! Något som jag bör tänka på som nybörjare? Alla tips uppskattas.

Se till att du inte hamnar ensam
Visa inte hela din sida! M.a.o. se bara till att du kan skjuta med alla kanoner på minsta möjliga vinkel.
Efter du har skjutit, vinkla tillbaka skrovet så fienden får ett minimalt mål att skjuta på.

Det är vad jag kommer på nu

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem

@ghostfenix: Se till att dina torpeder inte träffar dina lagkamrater som kan komma från någon av sidorna.
Du måste ha bra överblick på kartan.
Att avfyra dina kanoner gör det lättare att bli upptäckt så gör det inte bara för skojs skull.
Visa om möjligt inte din bredsida mot fienden.
Ta allt med en nypa salt...

Permalänk
Medlem

Ville bara tipsa folk att Combat lessons finns nu som challange, förstör 3 skepp och vinn matchen = x2 exp(t4 och högre).
Perfekt om man vill skaffa ett bättre skepp, själv siktar jag på zao

Permalänk
Skrivet av S-FighterPilot:

Se till att du inte hamnar ensam
Visa inte hela din sida! M.a.o. se bara till att du kan skjuta med alla kanoner på minsta möjliga vinkel.
Efter du har skjutit, vinkla tillbaka skrovet så fienden får ett minimalt mål att skjuta på.

Det är vad jag kommer på nu

Skrivet av Krucix:

@ghostfenix: Se till att dina torpeder inte träffar dina lagkamrater som kan komma från någon av sidorna.
Du måste ha bra överblick på kartan.
Att avfyra dina kanoner gör det lättare att bli upptäckt så gör det inte bara för skojs skull.
Visa om möjligt inte din bredsida mot fienden.
Ta allt med en nypa salt...

Tack för tipsen! har inte hunnit spela speciellt mycket ännu tyvärr. Måste jag spela mot AI nu i början? Alla matcher jag har spelat hittills har varit mot AI , har inte hittat något alternativ att spela "PvP".

Måste jag betala för nya skepp/fartyg eller går det att låsa upp genom att spela? Är relativt ny på"F2P"-spel.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av ghostfenix:

Tack för tipsen! har inte hunnit spela speciellt mycket ännu tyvärr. Måste jag spela mot AI nu i början? Alla matcher jag har spelat hittills har varit mot AI , har inte hittat något alternativ att spela "PvP".

Måste jag betala för nya skepp/fartyg eller går det att låsa upp genom att spela? Är relativt ny på"F2P"-spel.

Klicka på Co-op-märket så ska du kunna ändra till "Random battle" vilket är PvP. Tror att du behöver låsa upp tier 2 eller 3-skepp för att få ändra gamemode. Majoriteten av skeppen låser du upp genom att spela och köpa för XP + silvermynt. Det finns även premiumskepp att köpa, antingen genom webbshoppen eller in-game - dessa kostar riktiga pengar.

Allting som du kan köpa för XP och/eller silvermynt kan du nå genom att spela spelet. Saker som du betalar med guldmynt kostar riktiga pengar.

Permalänk

Spelet låser sig när det är ca: 6,25 minuter kvar?

Har problem med att spelet fryser och båten stannar, jag kan skjuta med den, men grafiken stämmer inte med verkligheten.
Detta inträffar när det är ca: 6,25 minuter kvar av ett spel.
Jag har provat att ställa om I settings, men utan resultat.
Är det någon som har koll på vad det kan vara för fel?

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet