Permalänk
Medlem
Skrivet av Knypplarn:

Nytt dmg-rekord för mig. Blev ~253k.http://i.imgur.com/M3k1fHP.jpg

Tror jag det med 28 torped träffar

Permalänk
Medlem

Snart färdig med det här spelet. Folk är totalt störda på riktigt.
Körde T6 DD. Hinner bara starta och svänga vänster på typ I linjen och drar iväg för att scouta för laget. Men hinner inte lägre än att en Furutaka T5 från andra linjen bredsidad mig med torpeder på typ 50 meter och skjuter bort allt förutom 2462 HP. Inte nog med det, laget skriver direkt att jag är en noob som förtjänade det 30 sekunder in i spelet.

Tänkte att nu är det inte lätt att överleva så jag hängde på en annan CC lägst upp (vad är oddsen att samma skit ska hända igen liksom) och avlossar torpeder på en FI CC då skjuter DEN CC'n från vårt lag en Bredsida på MIG istället från typ 50 meter som är totalt omöjlig att ducka (wide spred på nära håll) och då är vi inte ens nått mitten på banan, jag dör så klart.
2 minuters spelande blev det ungefär och flera i laget tyckte det var mitt fel, ingen förklaring given av dom dock utan enbart förolämpningar som jag först trodde var riktade mot båda TK men visade sig inte vara så.
Frågade vad dom tänkt sänka från G-I linjen speciellt när dom inte ens sköt mot fiender på G linjen där jag dog utan längsmed och det ända att träffa där var jag för öarna skyddade fiender på sin sida och allt annat var LÅNGT utom räkhåll för ens 10km torpeder. I linjen vet jag inte ens vad dom tänkte med, inte sett en T5-T6 CC nå något därifrån 30 sek in i matchen någonsin.

Har dom fått 40km torpeder jag inte vet om? Det frågade jag får någon fiende kan dom rimligen inte träffa men det ville dom inte svara på utan då blev det tyst på dom, är folk dumma får dom svårt att svara på riktiga frågor. Vad kan man tropidera från startlinjerna med T5-T6? INGET!

Så absurt, han typ se fiender, slänga två salvor inte mycket mer innan laget torpiderat mig från andra linjen på 30-50m avstånd och igen på G linjen. Det är förbannat otacksamt att scouta med DD tydligen för igen verkar uppskatta det i alla fall.

Hur FAN kan folk vara sådan idioter, en olycka är en sak, att göra det och sedan komma med förolämpningar från flera i laget är bara stört. Om dom ska bli arga på någon är det folk som skjuter från andra eller 3:e linjen rätt mot sina egna men tydligen kan folk inte se annat än sig själva och FI och är man DD så är man tydligen oönskad på banan och bättre att dödads av laget så fiender slipper.

Orkade inte se färdigt på matchen så gick ur när det var mer än 15 minuter kvar men det tog bara ett par minuter så var matchen över, förlust, dom sköt väl ut sig själva ytterligare kan man tro vem vet.

Nu tar jag inte åt mig personligen eftersom dom vet lika lite om mig som jag vet om dom men folk har en skev uppfattning om vet och etikett i onlinespel det är säkert och det gör det förbannat tråkigt att spela tyvärr.

Inte roligt att gå in i ett spel där folk är totalt hänsynslösa och där ens egna lag är farligare än motståndarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Snart färdig med det här spelet. Folk är totalt störda på riktigt.
Körde T6 DD. Hinner bara starta och svänga vänster på typ I linjen och drar iväg för att scouta för laget Men hinner inte lägre än att en Furutaka T5 från andra linjen bredsidad mig på typ 50 meter och skjuter bort allt förutom 2462 HP. Inte nog med det, laget skriver direkt att jag är en noob som förtjänade det 30 sekunder in i spelet.

Tänkte att nu är det inte lätt att överleva så jag hängde på en CC lägst upp och avlossar torpeder på en FI CC då skjuter DEN CC'n en Bredsida på MIG istället från typ 50 meter och då är vi inte ens nått mitten på banan, jag dör så klart.
2 minuters spelande och sedan skriver flera i laget att det var rätt åt mig för jag är en noob. Frågade vad dom tänkt sänka från G-I linjen speciellt när dom inte ens sköt mot fiender på G linjen där jag dog utan längsmed och det ända att träffa där var jag för öarna skyddade fiender på sin sida och allt annat var LÅNGT utom räkhåll för ens 10km torpeder.

Har dom fått 40km torpeder jag inte vet om? Det frågade jag får någon fiende kan dom rimligen inte träffa men det ville dom inte svara på utan då blev det tyst på dom. Vad kan man tropidera från startlinjerna med T5-T6? INGET!

Så absurt, han typ se fiender, slänga två salvor inte mycket mer innan laget torpiderat mig från andra linjen på 30-50m avstånd. Det är förbannat otacksamt att scouta med DD tydligen för igen verkar uppskatta det i alla fall.

Hur FAN kan folk vara sådan idioter, en olycka är en sak, att göra det och sedan komma med förolämpningar från flera i laget är bara stört. Om dom ska bli arga på någon är det folk som skjuter från andra eller 3:e linjen rätt mot sina egna men tydligen kan folk inte se annat än sig själva och FI.

Nu tar jag inte åt mig personligen eftersom dom vet lika lite om mig som jag vet om dom men folk har en skev uppfattning om vet och etikett i onlinespel det är säkert och det gör det förbannat tråkigt att spela.

Vad för jagare lirar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Vad för jagare lirar du?

T6 Mutsuki körde jag då. Min favorit DD hittills. Tror det var i går då gjorde jag ett par trevliga matcher med några på sweclockers i DIV. 2 av 3 rundor fick jag 212 + 230K Cr och 2K XP i båda plus 80K torpedskada i båda och 50K flodding i den ena och en 12K i den andra tror jag och jag har standard konto, inga flaggor eller daglig bonus så var 1x bara.
Tycker 138K damage jag fick typ i går och det är mitt rekord enligt WG sida för det skeppet. Haft den ganska länge så har hunnit bli rätt bra på den på sisstone även om det inte var fallet i början innan man lärde sig att värkligen nyttja den låga detectionrangen som är 6.2km och 6.0 med cammo vilket jag kör med nu.

Blev en 4+ miljoner med den i helgen så fick råd till en Izumo vilket jag nu måste grinda och lära mig men den kostar pengar så dår är T6 DD en riktig kassako för man jag får ändå en 140K vid vinst på en medioker match även med lite FI kontakt och vid en bra match kan man få 200K och det behövs för Izumon kostar guld att sjunka i

Bara stråkigt att man går in i spelet glad och tänker grinda och ha lite kul, hinner bara få upp farten sedan fuckar hela laget ut med TK'ande högt och lågt och är otrevliga istället för att erkänna att dom faktiskt inte vet hur lågt deras torepder når och att dom just lyckades fucka sin vinst för igen som helst nytta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

T6 Mutsuki körde jag då. Min favorit DD hittills. Tror det var i går då gjorde jag ett par trevliga matcher med några på sweclockers i DIV. 2 av 3 rundor fick jag 212 + 230K Cr och 2K XP i båda plus 80K torpedskada i båda och 50K flodding i den ena och en 12K i den andra tror jag och jag har standard konto, inga flaggor eller daglig bonus så var 1x bara.
Tycker 138K damage jag fick typ i går och det är mitt rekord enligt WG sida för det skeppet. Haft den ganska länge så har hunnit bli rätt bra på den på sisstone även om det inte var fallet i början innan man lärde sig att värkligen nyttja den låga detectionrangen som är 6.2km och 6.0 med cammo vilket jag kör med nu.

Blev en 4+ miljoner med den i helgen så fick råd till en Izumo vilket jag nu måste grinda och lära mig men den kostar pengar så dår är T6 DD en riktig kassako för man jag får ändå en 140K vid vinst på en medioker match även med lite FI kontakt och vid en bra match kan man få 200K och det behövs för Izumon kostar guld att sjunka i

Bara stråkigt att man går in i spelet glad och tänker grinda och ha lite kul, hinner bara få upp farten sedan fuckar hela laget ut med TK'ande högt och lågt och är otrevliga istället för att erkänna att dom faktiskt inte vet hur lågt deras torepder når och att dom just lyckades fucka sin vinst för igen som helst nytta.

Nej usch för mutsuki tyckte minekaze var bättre.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av pa1983:

Bara stråkigt att man går in i spelet glad och tänker grinda och ha lite kul, hinner bara få upp farten sedan fuckar hela laget ut med TK'ande högt och lågt och är otrevliga istället för att erkänna att dom faktiskt inte vet hur lågt deras torepder når och att dom just lyckades fucka sin vinst för igen som helst nytta.

Det är just detta som gjorde att jag tröttnade på spelet - och anledningen till att jag inte spelar MOBA överlag. Allt annat i spelet är helt OK. Spelare som spyr galla i chatten och struntar i teamplay i ett helt uppenbart team-baserat spel, är det som förstör hela spelet för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Nej usch för mutsuki tyckte minekaze var bättre.

Minekaze är bra med, har den också. Brukar varva lite. Man har ju snabbare torpeder på Minekaze och snabbare reload så det är gör att man kan vara mer offensiv. Men 10km torps underlättar ju att skjuta oupptäckt men dom är lite långsamma dock.

Tyckte även T4:an var kul i Japanska DD linjen.

Men man bör ju köra det som fungerar för en och Mutsikin fungerar bra för mig just nu.

Permalänk
Medlem

Vänta bara tills du får Fubukin med 15km torps

Permalänk
Skrivet av Torach:

Har folk slutat hänga på TS och i Spelclockers kanalen? Borta i 3v och man känner sig övergiven

Tjena, är lite ny till detta spel xD Har spelat typ 10 timmar elelr nått. Vad är det för kanal ni snackar om? Kan man komma in och vart hittar man den?

/Jonte

Visa signatur

ASUS STRIX B450-F, AMD Ryzen 5 2600, Asus Radeon RX Vega 56 Strix, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000Mhz, Corsair RM750x, Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathan0101:

Tjena, är lite ny till detta spel xD Har spelat typ 10 timmar elelr nått. Vad är det för kanal ni snackar om? Kan man komma in och vart hittar man den?

/Jonte

Teamspeak 3 - teamspeak.sweclockers.com
Sen scrolla ner så finns det kategori - World of Warships.

Sedan, in-game (wows)
kanal som heter "SpelClockers" (Luppii)

Det är i dessa folk sätter sig om dom vill lira med andra ^^

ps.
Är man i en match, så kan man inte se denna chat-kanal.
Så det kan dröja innan man får svar.

Permalänk
Medlem

Dags att väcka lite liv i tråden igen.

Lite av ett rekord för min del tror jag:

Snart kan man äntligen kamma hem Ibukin. Spenderat xp på alldeles för mycket crap. Skulle kunna haft en Zao vid det här laget...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Dags att väcka lite liv i tråden igen.

Lite av ett rekord för min del tror jag:

http://i.imgur.com/IZcPLWB.jpg

Snart kan man äntligen kamma hem Ibukin. Spenderat xp på alldeles för mycket crap. Skulle kunna haft en Zao vid det här laget...

Alltid roligt att få till en sån match

Permalänk
Medlem

Någon här som kör ranked? Jag har fått en nytändning när det gäller WoWs iom ranked, så mycket roligare!

Det är jag som är Mabobo Kör nästan enbart Atago, grymt skepp för ranked.
http://shipcomrade.com/ranks.asp?Name=&A=1&G=1&S=3&R=4&C=0

Nu börjar det äntligen bli så många på rank 5 att man kan fortsätta avancera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calcutta:

Någon här som kör ranked? Jag har fått en nytändning när det gäller WoWs iom ranked, så mycket roligare!

Det är jag som är Mabobo Kör nästan enbart Atago, grymt skepp för ranked.
http://shipcomrade.com/ranks.asp?Name=&A=1&G=1&S=3&R=4&C=0

Nu börjar det äntligen bli så många på rank 5 att man kan fortsätta avancera.

Började köra ranked men har inte tagit mig ifrån rank 14 denna gång.
Jo Atago funkar väldigt bra för ranked.

Permalänk
Skrivet av JonnyRocker:

Har problem med att spelet fryser och båten stannar, jag kan skjuta med den, men grafiken stämmer inte med verkligheten.
Detta inträffar när det är ca: 6,25 minuter kvar av ett spel.
Jag har provat att ställa om I settings, men utan resultat.
Är det någon som har koll på vad det kan vara för fel?

Jag har nu löst detta problemet med hjälp av goggle och en kompis

Jag har ett Asus moderkort med EPU-6 Engine aktiverat, har haft den på auto.
Efter att jag ställde in den på "High Preformance" flygplanet, så löste det sig.

Good luck and fair seas

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Medlem

Unleash the Kraken!

Gunboat?

Gillar Amagi, hade 6 citadel träffar på 10 skot.

Permalänk
Medlem

Undrar om någon med BBB har upplevt lag den senaste tiden? Har precis börjat spela igen och möttes av att jag detta skit, varit rätt ospelbart för mig ikväll. Mina vänner med Telia har det fungerat bra för.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med att uppdatera spelet idag?

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

Någon annan som har problem med att uppdatera spelet idag?

Gick segt som bara den för mig tidigt idag, men funkade till slut,

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DareDevil:

Gick segt som bara den för mig tidigt idag, men funkade till slut,

Funkar nu!

Permalänk
Medlem

Fick en trevlig runda i min Minekaze.
Inget rekord dock men var kul som fan men samtidigt frustrerande.
Mitt lag var rätt kast tyvärr, på gott och ont.
Blev 5 kills för min del.
Våran CC vill inte skjuta ut en ensam DD som satt i vår cap så den torpade jag själv för att rädda matchen då Crusern inte ens ville gå in och stoppa capningen.
Fick beröm av han som körde den DD'n också efter jag torpederade honom.
Finns en och annan som är sportsliga av sig.

Hela moståndarlaget flankade oss i led och pushade bort vårt lag från capen men fick sänkt en BB som pushade och ett par CC's sedan retirerade dom efter jag träffade flera BB's och CC's (gick 15 träffar totalt) men sänkte en BB till under deras reträtt.
I mellan där fick jag som sagt snabbt döda en DD och rädda vår cap för vårat lag satt och tryckte nere på kartan.

Några resultat från tidigare i veckan bland annat.
Inga rekord men trevliga matcher.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kör du utan premium?
Tyckte du borde fått mer xp för dessa fina matcher...

Permalänk
Medlem

standard konto och oftast 1x utan XP flagor för DD's.

Permalänk
Medlem

Ok, hade en kanon match med Sims igår av alla båtar.
3k xp, Liquidator, High calliber och Witherer i en förlust.
Glömde dock att ta en screenshot :/

Permalänk
Medlem

Hon har anlänt!

Kaptenen är omtränad och har Concealment Expert, när jag skaffat Concealment System Modification 1 så bör jag hamna på runt 13.5km detection range med camo

Får snart en kaptenspoäng till så kanske fixar Basic Firing Training då för bättre AA och snabbare reload på sekundära.
Just nu når sekundära 10.1km så rätt nöjd med det

Finns mycket man vill ha.

Nu ska pengar bara nötas i hop till sista uppgraderingarna så några miljoner till så.

Permalänk
Skrivet av pa1983:

Hon har anlänt!

https://dl.dropboxusercontent.com/u/27196441/yamato.png

Kaptenen är omtränad och har Concealment Expert, när jag skaffat Concealment System Modification 1 så bör jag hamna på runt 13.5km detection range med camo

Får snart en kaptenspoäng till så kanske fixar Basic Firing Training då för bättre AA och snabbare reload på sekundära.
Just nu når sekundära 10.1km så rätt nöjd med det

Finns mycket man vill ha.

Nu ska pengar bara nötas i hop till sista uppgraderingarna så några miljoner till så.

Grattis och välkommen i Yamato klubben

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem

Första rundan med Yamato. Jag och Ikaroz aka DareDevil körde en Divison.

Gick plus 141K på standardkonto så rätt nöjd Får vara glad att man går plus och helst inte sjunker när man inte kör premium hehe.

Fick ner min Detection range till 13.5km med så rätt nice.

Permalänk
Medlem

Synen när man får citadel på North Carolina på 16 km avstånd mmmm

Permalänk
Medlem

Stora ändringar kring LV i nästa patch.

http://forum.worldofwarships.eu/index.php?/topic/42967-aa-cha...

Småplock från tråden:

Hatsuharu and Kagero will get a new consummable : Torpedo Reload Booster I

Mikhail Kutuzov has ROF buffed from 6.7 to 7.5. Turret rotation is buffed from 5,4 deg/s to 7.2 deg/s. Range buffed from 15,9 km to 19.1 km (AFT perk loses effect on main gun with caliber bigger than 130 mm). Advanced Firing Training och kanske Basic kommer inte påverka skepps huvudbeväpning, detta påverkar drastiskt Mogami och Cleveland.