Switch som endast funkar med w2k och 9x?

Permalänk
Hedersmedlem

Switch som endast funkar med w2k och 9x?

Tycker att det låter väldigt konstigt... nån som vet nåt mer?

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=3COCSW8

eller är det så att datorbutiken.com har skrivit fel eller är totalt ut och cyklar i nattmössan.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

En switch som endast fungerar i vissa OS föjler inte några standarder... Det vill säga att den switchen inte är ett skit att ha!!!!!!

Köp en switch som följer standardn (alltså lita efter switchar som följer RFC dokument, vilka vet jag inte eftersom jag inte kan dom i huvudet, men dom ska refferera till vissa RFC dokument som finns i dokument som du enkelt kan kolla upp..

Om jag inte har helt fel så finns det en "search" på rfc dokument på http://www.itpapers.com som du kan kolla upp..

Jag kan dock ha fel, det e ju trots allt torsdag eftermiddag

Puss! ;O)

Permalänk
Medlem

Konstigt att 3com inte följer standarden (vilken det nu är?) så att säga?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hittar inget i 3Coms dokumentation för produkten om att den endast skulle fungera under Windows, varför den endast skulle göra det har jag lite svårt att förstå. Jag drog iväg ett mail till Datorbutiken.com, får se om det inte var ett skrivfel bara...

Visa signatur
Permalänk

Skrivfel. Kör dessa på jobbet utan problem.

Det är 3com officeconnect NICen som inte har drivrutiner till NT och NDIS4dos.

Permalänk
Hedersmedlem

Datorbutiken.com hälsar att den _inte_ fungerar med andra operativsystem, varför det är så vet dem dock inte.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Kan hälsa att den funkar bra mot min debian burk i alla fall...
Fast vad vet jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Castor Troy
Datorbutiken.com hälsar att den _inte_ fungerar med andra operativsystem, varför det är så vet dem dock inte.

Tror inte dom vet vad dom pratar om...jag har en likadan switch som jag kör med XP Pro och det funkar hur bra som helst. Vad är det som inte skulle fungera

Permalänk
Gäst

Mycket intressant då switchar inte ens jobbar på ett protkollbaserat lager.

Permalänk
Medlem

Nej, Datorbutiken har ingen aning vad de snackar om här. Skickade själv e-post till dem för flera månader sedan om det här, och de har fortfarande inte orkat svara. Switchen är ju inte ens övervakningsbar, så... Köp den! Verkar vara den mest prisvärda switchen på marknaden just nu.

/Andreas

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capeman
Skickade själv e-post till dem för flera månader sedan om det här, och de har fortfarande inte orkat svara.

Själv fick jag svar efter 15½ timme vilket inte alls är illa med tanke på tiden på dygnet jag ställde frågan. Sen att vi inte kan förstå varför de gav det svar de gjorde är ju en annan sak

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Castor Troy
Själv fick jag svar efter 15½ timme vilket inte alls är illa med tanke på tiden på dygnet jag ställde frågan. Sen att vi inte kan förstå varför de gav det svar de gjorde är ju en annan sak

Du kanske mailade med castortroy@sweclockers.com?
Och du kanske blev prioriterad eller något? But hey, who knows?

Visa signatur

Scout som är sugen på en utmaning?