Permalänk

det står så mkt i denna tråd .. hojj hojj, men jag måste fråga som en annan n00b...vad ska man göra i början? erfarna spelare hjälp mig ..har ett 14dagars trial konto, vad ska man göra ? ..mina?,explore?,missions? ..har inte så stor erfarenhet av mmorpg spel ..så vad tycker ni jag ska göra? ..tack på förhand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lappen_87
det står så mkt i denna tråd .. hojj hojj, men jag måste fråga som en annan n00b...vad ska man göra i början? erfarna spelare hjälp mig ..har ett 14dagars trial konto, vad ska man göra ? ..mina?,explore?,missions? ..har inte så stor erfarenhet av mmorpg spel ..så vad tycker ni jag ska göra? ..tack på förhand

Om du aldrig kört det innan så kanske du ska börja med tutorialen?

Jag är inne på mitt trede trial konto, över 2 år, just nu kör jag lite missions, det är kul att skjuta sönder lite stuff
Tror dock jag ska fortsätta den här gången och betala för en månad eller två

Edit: Varför har de inte uppfunnit teleporten i spelet... Det är så segt när man ska göra mer en 5 jumps :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Om du aldrig kört det innan så kanske du ska börja med tutorialen?

Jag är inne på mitt trede trial konto, över 2 år, just nu kör jag lite missions, det är kul att skjuta sönder lite stuff
Tror dock jag ska fortsätta den här gången och betala för en månad eller två

Edit: Varför har de inte uppfunnit teleporten i spelet... Det är så segt när man ska göra mer en 5 jumps :/

Det finns 'teleport', det kallas Clone Jumping. T.ex. så fixar du en clone i en station, ber någon döda dig, och så vips är du i den station du har satt din clone i.

Nu finns det även något nytt system, men det är jag inte helt hundra på hur det fungerar.

Förövrigt så är just restiden ett viktigt element i Eve och för dess ekonomi. Finns väldigt många som tjänar stora pengar på att flytta saker fram och tillbaks och sälja och köpa. Om man kunde teleportera sig + skepp så skulle detta leda till väldigt stora bekymmer. Samt att om folk teleporterar sig hela tiden så försvinner chansen för eventuella pirater/fiender att panga på dig

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Vem tror ni vinner alliance tävlingen då?

Inte MC i alla fall.

Visa signatur

Samma person som BuRnEr,,,, har sölat bort mina epost uppgifter från 56k tiden :(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Det finns 'teleport', det kallas Clone Jumping. T.ex. så fixar du en clone i en station, ber någon döda dig, och så vips är du i den station du har satt din clone i.

Nu finns det även något nytt system, men det är jag inte helt hundra på hur det fungerar.

Förövrigt så är just restiden ett viktigt element i Eve och för dess ekonomi. Finns väldigt många som tjänar stora pengar på att flytta saker fram och tillbaks och sälja och köpa. Om man kunde teleportera sig + skepp så skulle detta leda till väldigt stora bekymmer. Samt att om folk teleporterar sig hela tiden så försvinner chansen för eventuella pirater/fiender att panga på dig

Jo, du har rätt

Kom på att det är ganska nice att resa lite längre endå. Man hinner sitta och chatta och lära sig massa om spelet medans man väntar, eller titta på när andra chattar så lär man sig också

Fick reda på att man inte ska bråka med Concord och inte heller bråka med folk i 1.0 rymd.
Sen så är det bra att komma ihåg att läga saken man ska transportera i sitt skepp innan man åker iväg, så att man inte behöver åka tillbaka och hämta det när man är framme vid destinasionen (det var en kille som hade gjort det)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BunSon BuRnEr
Vem tror ni vinner alliance tävlingen då?

Inte MC i alla fall.

Hehe, det var nära iaf. Tempesten klara sig undan med 83 poäng strukt kvar

Tror dom gjorde några småmissar tyvärr.

Bob har stor chans att vinna tror jag.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BunSon BuRnEr
Vem tror ni vinner alliance tävlingen då?

Inte MC i alla fall.

Jävlar vad sur jag blev igår, satt uppe hela jäkla kvällen för att få höra matchen mellan IMP och Kaos och så går dom och förlorar, fattar inte hur det kunde hända.

Five kommer vinna helt klart, Rattlesnake FTW.

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem

Kan man titta på mtacherna någonstans?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Kan man titta på mtacherna någonstans?

man kan lyssna: www.eve-radio.com

Visa signatur

Samma person som BuRnEr,,,, har sölat bort mina epost uppgifter från 56k tiden :(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BunSon BuRnEr
man kan lyssna: www.eve-radio.com

Inte lika kul, men det får duga
Tack.

Permalänk
Medlem

yup den nuvarande fighten sänds på

http://zeus.gamingradio.net:8000

det är eve-radio som sänder och dj starfury och xman som sänder detta.
sen har vi fortfarande den normala radion igång. men inget där verkar fungera som det ska.

narrowband (ska vara dj JustJ4ck)
http://69.46.23.165:8000/listen.pls

Eve ftw

edit: tyvärr så är alla normala linkar och eve-radio sidor nere för tillfället men de här bör fungera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Jo, du har rätt

Kom på att det är ganska nice att resa lite längre endå. Man hinner sitta och chatta och lära sig massa om spelet medans man väntar, eller titta på när andra chattar så lär man sig också

Fick reda på att man inte ska bråka med Concord och inte heller bråka med folk i 1.0 rymd.
Sen så är det bra att komma ihåg att läga saken man ska transportera i sitt skepp innan man åker iväg, så att man inte behöver åka tillbaka och hämta det när man är framme vid destinasionen (det var en kille som hade gjort det)

Har hänt ett par gånger när man har åkt med en Alt-karaktär för att hämta upp något. När man har åkt sina 50 hopp och äntligen är hemma igen, så upptäcker man att cargoholdet är tomt. Irriterande som fan, men är man dum så får man skylla sig själv

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Har hänt ett par gånger när man har åkt med en Alt-karaktär för att hämta upp något. När man har åkt sina 50 hopp och äntligen är hemma igen, så upptäcker man att cargoholdet är tomt. Irriterande som fan, men är man dum så får man skylla sig själv

Jo, det var en kille som gjorde det, fast inte så många hopp. Han skrev endel svordomar i chatten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Japp det fanns en "stuff" extractor eller explorer som man kunde rota i .stuff filerna med.

Vill även jag hämta ut musiken från spelet

tyvärr verkar inte www.eve-i.com funka längre.. så mao har jag svårt att hämta denna "stuff extraction tool" som jag tydligen behöver för att kunna göra detta. Nån som kan länka till nåt annat ställe jag kan hitta programmet på.. eller kanske tom åtar sig att skicka det?

Permalänk

Går att googla fram. Jag hittade något som hette Dragon Unpacker eller nåt som fungerade.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TommyToad
Går att googla fram. Jag hittade något som hette Dragon Unpacker eller nåt som fungerade.

Tackar, fungerade alldeles utmärkt!

Permalänk
Medlem

Jag har en intressant fråga.
Är det någon som vet hur mycket pengar (irl-pengar alltså) som någonsin betalats för något i eve-universumet? Somsagt, riktiga pengar, inte eve-pengar.

Permalänk
Medlem

Hörde nått rykte om att nån i ascn köpte saker för runt 1200dollar iaf. Kan ju vara ett rykte bara som sagt. Men jag tror att det finns folk som lägger stora pengar på evesaker.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

http://search.ebay.com/search/search.dll?cgiurl=http%3A%2F%2Fcgi.ebay.com%2Fws%2F&fkr=1&from=R8&satitle=eve&category0=

Hittade lite här. Bland annat 5 miljarder isk för i runda slängar 8000 spänn. Det blir säkert ingen bra timlön alls, som en vän uttryckte sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holic
Hörde nått rykte om att nån i ascn köpte saker för runt 1200dollar iaf. Kan ju vara ett rykte bara som sagt. Men jag tror att det finns folk som lägger stora pengar på evesaker.

kollar man vidare så är det kineser... det är ju skit stor marknad på kineser som jobbar för att samla ihop saker & sen sälja vidare för irl pengar... skit stor marknad för sådant

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk
Medlem

Därav alla macrominers som ockuperar empire space. Någon räknade ut att de 'tjänade' ca en dollar/spelad timme. Hur bra det stämmer överens med verkligheten vet jag inte. Men 1 dollar/h är vad jag har hört en hyffsad lön i kina.

Men 1200 dollar är inte alltför mycket jämfört med snubben som köpte en station eller vad fasen det var i Project Entropia för över 100 000 dollar. Någon vet säkert vad jag menar, och mina siffror är säkert inte alls helt riktiga

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt hur det funkar men verkar som coop är kul.
Om någon annan börjar nu kan vi köra tillsammans.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Hade någon i mitt corp kört med macros hade de fått en rejäl varning och kickas senare om han inte bättrar sig.
/Phoibos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl

Men 1200 dollar är inte alltför mycket jämfört med snubben som köpte en station eller vad fasen det var i Project Entropia för över 100 000 dollar. Någon vet säkert vad jag menar, och mina siffror är säkert inte alls helt riktiga

Har för mig att det var en ö i spelet han betalade motsv 200 000 kr för. Men killen såg det ju som en investering då han kunde ta avgifter av alla som passerade ön etc

EDIT: mkt möjligt att det var ett annat spel, liknande grej iaf

Permalänk
Medlem

Jag såg det där på TV, killen som köpte den ön. Det var i Project Entropia and han pröjsade 26.500 dollar för den. Iaf så handlade det om att han redan har tjänat tillbaka alla pengar genom att ta betalt för att vistas på ön. Tydligen är den rik på resurser etc så andra spelare kommer dit och minar och så.

Han köpte den dec 2004 och har redan tjänat tillbaka alla stålar. Om det går lika bra i fortsättningen så kommer han ju tjäna runt 2200 dollar i månaden på att göra ingenting. Ganska bra.

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem

Snookade upp lite i min pcgamer, en lite quote:

Citat:

För ett tag sedan slogs rekordet i högsta summa som någon betalat för ett virtuellt föremål i spel. Då det en ö som såldes. Nu har rekordet slagits med råge då filmskaparen Jon Jacobs köpte en rymdresort för osannolika 100 000 amerikanska dollar.

Står även att den är inkomstbringande genom butiker, arenor nattklubbar, han kan streama musik och videos och även sätta in annons och reklamer.

Ahh, somliga har för mycket pengar

Men men, åter till Eve kanske.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Jag spelade eve några månader när det precis hade släppts och igår märkte jag att mitt konto faktiskt finns kvar! Helt otroligt, jag trodde inaktiva konton togs bort efter ett halvår eller något i den stilen.

Det enda jag undrar nu innan jag ger mig ut i rymden igen, är om det finns några expansioner eller liknande som man behöver inhandla först! Jag har hört talas om "exodus" eller något liknande, vad är det?

Tack.

Permalänk
Medlem

Det har kommit 2 större expansioner och en lite mindre sedan du spelade sist. Alla är såklart gratis och du behöver bara ladda ned klienten och aktivera ditt konto igen.

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk

Tack så mycket. Rymden, här kommer jag!

Permalänk
Medlem

Jag spelar 14-dagars trialen nu, men så verkar EVE så skoj att jag funderar på att köpa spelet. Har hittat det för 99 på pricerunner, men det verkar som att enda sättet att fortsätta på trialkontot är genom att betala med kreditkort på
nätet. Och trots att man då inte får något cdfodral så kostar det 20 euro. Någon som vet om detta stämmer? Har skickat till supporten
men ingen som svarat ännu?

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?