Toca Race Driver --- Vad tycker ni??

Permalänk

Toca Race Driver --- Vad tycker ni??

Jag har hoppats länge på detta spel!
men perfekt blev det inte....
för mycket arkadkänsla över det hela suck...alldeles för korta bromssträckor m.m....känns lite halvskumt att köra med ratten..som slingrigt och konstigt..men...det kanske kommer nån patch till det får man hoppas! ett + är ju att spelet inte är så krävande! flyter perfekt me allt på max för mig spelet är ju någorlunda snyggt oxå ! ljudet är bra tycker jag! eax:en i spelet funkar SKITBRA
och ett stort + är ju att det finns så många olika racevarianter i spelet!

vad tycker ni då?

Visa signatur

CoolerMaster Silencio 550 650watt, Asrock Z68 Extreme3 gen3, i5 2500k 3,3ghz, Coolermaster hyper TX3, G.skill Ripjaws 2133mhz 8gb, MSI GTX580 OC TWIN FROZR II 1,5gb, Intel520 SSD 120gb, Western digital caviar black 1tb,
Logitech G700, K800, Momo Force.

Permalänk
Medlem

Gillade det tyvärr inte riktigt...

Testade i och för sig bara demot, men det var något med känslan som gjorde det för stelt tycker jag. Tråkiga kameravinklar också, alldeles för liten variation där. Men som sagt, styrningen var dålig.

Total Immersion Racing är fortfarande bästa banracingliret, by far!

Visa signatur

Epox 8KHA+ | XP 2400+@2340 | SLK-800 / Enermax 8cm | 512mb PC2700 | ti4200 128mb 310/560
"Man lever bara en gång - men å andra sidan dör man inte så ofta heller!"

Permalänk

va?? tycker du total immersion racing är bättre??? njaeee!!! ja har lirat det tidigare..men nje =P inte ett så bra spel....
men men! tur att inte alla har likadana åsikter

Visa signatur

CoolerMaster Silencio 550 650watt, Asrock Z68 Extreme3 gen3, i5 2500k 3,3ghz, Coolermaster hyper TX3, G.skill Ripjaws 2133mhz 8gb, MSI GTX580 OC TWIN FROZR II 1,5gb, Intel520 SSD 120gb, Western digital caviar black 1tb,
Logitech G700, K800, Momo Force.

Permalänk
Medlem

Total Immersion Racing är värdelöst tycker jag, men TOCA Race Driver är ännu sämre.
Ska man köra banracing är GTR2002 modden till F1 2002 eller modden till Viper Racing som gäller. Det finns många andra bra moddar till F1 2002.

F1 2002 HQ
Viper Racing GT

Permalänk

ja självklart är gtr 2002/ bmw m3 challenge/ alfa romeo 147 challenge M.M, de bästa banracing-liren! jag VEEET!!!

Visa signatur

CoolerMaster Silencio 550 650watt, Asrock Z68 Extreme3 gen3, i5 2500k 3,3ghz, Coolermaster hyper TX3, G.skill Ripjaws 2133mhz 8gb, MSI GTX580 OC TWIN FROZR II 1,5gb, Intel520 SSD 120gb, Western digital caviar black 1tb,
Logitech G700, K800, Momo Force.

Permalänk
Medlem

Mycket bra spel!!! Visst, det är inte helt perfekt men det bästa racingspelet i denna genre hittills iallafall! Gillade du TOCA 2 så kommer du bli positivt överraskad wohoooo, kul att använda min MS sidewinder FF wheel igen, detta spelet kanske håller i 2 månader då CMR3 släpps! )) Codemasters ROCKS!

Visa signatur

| Intel Core i5-2500K | Asus P8P67- Pro | Corsair XMS3 DDR3 4096MB @ 1600Mhz | En bunke Hårddiskar| ATI Radeon HD 5770 1GB | Samsung 225BW 22" | Telia 24Mbit |

Permalänk
Medlem

P.S Om du har en MS sidewinder FF wheel så prova ställa "factory default" i sidewinder inställningarna i windows och även default inställingen i spelet för rätta känslan. Man ska inte ha för mycket "sensitivity" på för då blir det "rangligt", ett fel som ett par av mina polare hade. Force feedbacken ska vara på max i spelet.

Visa signatur

| Intel Core i5-2500K | Asus P8P67- Pro | Corsair XMS3 DDR3 4096MB @ 1600Mhz | En bunke Hårddiskar| ATI Radeon HD 5770 1GB | Samsung 225BW 22" | Telia 24Mbit |

Permalänk
Medlem

oj glömde att jag skulle säg att visst är det viss "arkad känsla" över spelet med lite väl korta bromssträckor och så men de flesta av oss som gillade TOCA 1 och 2 är inte ute efter någon exakt "simulation" utan mer en häftig körupplevelse som känns kul och inte hopplöst svår vilket många simulationer kan vara för oss vanliga dödliga.

Visa signatur

| Intel Core i5-2500K | Asus P8P67- Pro | Corsair XMS3 DDR3 4096MB @ 1600Mhz | En bunke Hårddiskar| ATI Radeon HD 5770 1GB | Samsung 225BW 22" | Telia 24Mbit |

Permalänk

knop3se ??? du råkar inte veta hur man kan ställa in eller trixxa till det me logitechs momo force ratt så det blir mindre rangligt att köra????

Visa signatur

CoolerMaster Silencio 550 650watt, Asrock Z68 Extreme3 gen3, i5 2500k 3,3ghz, Coolermaster hyper TX3, G.skill Ripjaws 2133mhz 8gb, MSI GTX580 OC TWIN FROZR II 1,5gb, Intel520 SSD 120gb, Western digital caviar black 1tb,
Logitech G700, K800, Momo Force.

Permalänk
Medlem

Momo_Racing: nej tyvärr men prova köra default inställningarna.

Prova även att ställa "wheel handling" (tror jag det heter) i options, controllers till "arcade" istället för "simulation" inne i spelet alltså. Man ska inte ha minsta deadzone och högsta sensitivity iallafall.

Bara att prova sig fram... good luck!

Visa signatur

| Intel Core i5-2500K | Asus P8P67- Pro | Corsair XMS3 DDR3 4096MB @ 1600Mhz | En bunke Hårddiskar| ATI Radeon HD 5770 1GB | Samsung 225BW 22" | Telia 24Mbit |

Permalänk

Okay! jo ja har provat lite...men inte med att ändra till arkad i controller...har bara kört me simulation inställt....men ska testa som du sa! skadar ju inte!

Visa signatur

CoolerMaster Silencio 550 650watt, Asrock Z68 Extreme3 gen3, i5 2500k 3,3ghz, Coolermaster hyper TX3, G.skill Ripjaws 2133mhz 8gb, MSI GTX580 OC TWIN FROZR II 1,5gb, Intel520 SSD 120gb, Western digital caviar black 1tb,
Logitech G700, K800, Momo Force.

Permalänk
Medlem

Jag blev iaf grymt besviken på demot till TOCA Race Driver. Det var inte mycket till körkänsla i spelet...

/Erik

Permalänk

jo demot var ju bara gorm....håller med dig!ja testade i åför sig bara förta demot...

Visa signatur

CoolerMaster Silencio 550 650watt, Asrock Z68 Extreme3 gen3, i5 2500k 3,3ghz, Coolermaster hyper TX3, G.skill Ripjaws 2133mhz 8gb, MSI GTX580 OC TWIN FROZR II 1,5gb, Intel520 SSD 120gb, Western digital caviar black 1tb,
Logitech G700, K800, Momo Force.

Permalänk
Medlem

saknar körkänslan från toca2 annars bra banor

Visa signatur

R-SON

Permalänk
Medlem

Hehe jag testade precis att köra online, det var jäkligt skoj Kan ju säga att det blev en hel del "Destruction derby" emmellanåt *LOL*

Visa signatur

| Intel Core i5-2500K | Asus P8P67- Pro | Corsair XMS3 DDR3 4096MB @ 1600Mhz | En bunke Hårddiskar| ATI Radeon HD 5770 1GB | Samsung 225BW 22" | Telia 24Mbit |

Permalänk
Medlem

Som andra tyckt i tråden, körkänslan var lite konstig, inte fått det att funka bra med min Logitech ratt än, det blir vingligt eller konstigt.. Vad har ni för inställningar för ratten i spelet? Att ställa den på arcade blir lite bättre, men fortfarande "konstigt" ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r-son
saknar körkänslan från toca2 annars bra banor

Banorna är ganska snygga, men det är inte mycket på banorna som stämmer överrens med verkligheten.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det enda ni gör är att klaga! I stort sett alla tidningsrecensioner har gett spelet ett mycket bra betyg. Det är mest i forum som det här man ser folk klaga vilket antingen tyder på att förväntningarna var för höga eller att man laddat hem en warez-version av spelet. Det är många som gjort bort sig på tex Codemasters eget forum och sagt att bilar flyger eller att styrningen är bak och fram med mera, detta är kopieringsskyddet FADE som kickar in och inget annat. Ni har väl sett texten "Originals don´t FADE" när ni startar spelet

Jag tycker iallafall att spelet är riktigt kul!

Här har ni en recension av spelet som jag tycker stämmer ganska bra:

Recension på Gamesradar

P.S Det kommer en officell patch till spelet vilken dag som helst.

Från codemasters hemsida:

Citat:

An Upgrade File will be available providing online multiplay enhancements for the full game and an alternative handling option for steering wheel set-ups.

Kanske kan den hjälpa en del av er...

Visa signatur

| Intel Core i5-2500K | Asus P8P67- Pro | Corsair XMS3 DDR3 4096MB @ 1600Mhz | En bunke Hårddiskar| ATI Radeon HD 5770 1GB | Samsung 225BW 22" | Telia 24Mbit |

Permalänk
Medlem

Har man som jag spelat Toca 1 och 2 väldig mycket, så kan man inte blia annat ett tok besviken på detta lir.

I ett bilspel är känslan i stort sett allt, och den suger verkligen i Race Driver, totalt världelös...de må se bra ut och låta bra men så länge dessa faktorer inte kombineras av en redigt bra körkänsla så får det va...

Nej lira Live For Speed istället får ni känna på nåogt med lite mer utmanande köregenskaper och som är 100 gånger roligare...

Permalänk
Medlem

Klart man måste få klaga på saker som inte är bra.

En gång i tiden tyckte jag Codemasters var de allra främsta när det gällde att programmera bilspel. De försökte återskapa en realistisk körkänsla.
Men i och med Colin Mcrae 2 började man tappa förtroendet.
Toca Race Driver visar åter vart Codemasters är på väg.
Arcade-bilspel som skall passa även Knut 7år gammal. Tyvärr!

Visa signatur

AMD 5200+, 7900GTX, X-Fi, Z-5500, Diboss 26" LCD + 2st TFT 19" Wide

Permalänk
Medlem

Eftersom Codemasters hävdar dessa saker om TRD så tycker jag man har all rätt att klaga om det inte stämmer.

Citat:

*State-of-the-art car physics engine, tested for realism by professional race drivers.
*Customizable car setup provides a uniquely true-to-life driving and performance experience.

Om ett 7-8 år gammalt spel som Indycar Racing II är mer veklighetstroget än ett spel från 2003 som utgivaren hävdar är det mest realistiska som finns så varför då inte klaga när det inte stämmer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Eftersom Codemasters hävdar dessa saker om TRD så tycker jag man har all rätt att klaga om det inte stämmer.

Om ett 7-8 år gammalt spel som Indycar Racing II är mer veklighetstroget än ett spel från 2003 som utgivaren hävdar är det mest realistiska som finns så varför då inte klaga när det inte stämmer?

Hehe du snackar ditt skit!!! Värre gnälleröv än dig har jag sällan skådat! Jag tror det är nåt fel på din dator... håll dig till dina Nascar spel och kör runt, runt, runt, runt....eller så sluta med det för de spelen har gjort dig YR i hjärnan!

Hehe bara skoja me dig...men allvarligt talat...tycker det är skumt att TRD funkar så dåligt på din och några av de andra i denna tråds datorer...här funkar det fint iallafall.

Visa signatur

| Intel Core i5-2500K | Asus P8P67- Pro | Corsair XMS3 DDR3 4096MB @ 1600Mhz | En bunke Hårddiskar| ATI Radeon HD 5770 1GB | Samsung 225BW 22" | Telia 24Mbit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
Har man som jag spelat Toca 1 och 2 väldig mycket, så kan man inte blia annat ett tok besviken på detta lir.

I ett bilspel är känslan i stort sett allt, och den suger verkligen i Race Driver, totalt världelös...de må se bra ut och låta bra men så länge dessa faktorer inte kombineras av en redigt bra körkänsla så får det va...

Nej lira Live For Speed istället får ni känna på nåogt med lite mer utmanande köregenskaper och som är 100 gånger roligare...

Då måste du ställt in något fel, för körkänslan i TRD skiljer sig faktiskt inte så hemskt mycket från TOCA 2, inte så mycket som du verkar uppleva det iallafall. För mig är körkänslan betydligt bättre i TRD men det är inte som natt och dag som du verkar se det så jag menar på fullaste allvar att du måste ha ställt in något fel eller nåt...

Visa signatur

| Intel Core i5-2500K | Asus P8P67- Pro | Corsair XMS3 DDR3 4096MB @ 1600Mhz | En bunke Hårddiskar| ATI Radeon HD 5770 1GB | Samsung 225BW 22" | Telia 24Mbit |

Permalänk
Medlem

Jag kan tex meddela att jag upplevde att TRD hackade väldigt mycket för mig första gången jag körde det. Jag har löst det genom att sätta ner "sound detail" till "low" under fliken "Sound" i "Race driver hardware setup". Alltså det där lilla programmet som autostartar när man sätter i cd1.

Jag har inte världens mest kraftfulla dator precis, och mitt ljudkort är nog inte optimerat för spel. Jag använder det i mitt musikskapande eftersom det har low latency ASIO drivrutiner och andra godsaker... men det ska jag inte babbla om i denna tråd...

men om det hackar för er så är detta tips värt ett försök.

Visa signatur

| Intel Core i5-2500K | Asus P8P67- Pro | Corsair XMS3 DDR3 4096MB @ 1600Mhz | En bunke Hårddiskar| ATI Radeon HD 5770 1GB | Samsung 225BW 22" | Telia 24Mbit |

Permalänk
Medlem

Nu har spelet kajkat för mig. Då jag ska börja köra så hoppar det ut i windows. vet ngn vad det kan vara???

Visa signatur

oo=II=oo

"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna"

Permalänk
Medlem

ajabaj Jaws...akta så ingen moderator kommer efter dig med skärbrännare...du har ju dubbelpostat....grr;)

Vad gäller känlsan i TRC jämfört med Toca 2 så skiljer det otroligt mycket, för det första så är det omöjligt att spela TRC med ratt och för det andra känner jag mig mer som en lokförare på SJ tuffande mellan Gävla och Sundsvall än som en racerförare pressande varvtider på Brands Hatch...fysiken är ju helt åt h-vete om det är lite simluering man vill åt...fyfan....

Nej jag börjar lira TRC föra Toca2 när jag kan bygga en snölykta i helvetet..inte tidigare...

Permalänk
Medlem

LOL! DU har ju definitivt fel på dina inställningar eller så har du en ej fungerande warez kopia. Du tror väl för F-N inte att de hade släppt spelet om det var så dåligt? Spelet fungerar underbart bra med ratt för mig och mina polare. Vi har alla MS sidewinder FF iofs men med den ratten fungerar det mycket bra.

Visa signatur

| Intel Core i5-2500K | Asus P8P67- Pro | Corsair XMS3 DDR3 4096MB @ 1600Mhz | En bunke Hårddiskar| ATI Radeon HD 5770 1GB | Samsung 225BW 22" | Telia 24Mbit |

Permalänk
Medlem

börjar få fasson på spelet ,kunde man bara få bilarna sluta betesig
som det vore isunderlag istället för asfalt så kanske det kan bli något

Visa signatur

R-SON

Permalänk
Medlem

grymt häftigt spel

skaffa det nuuuuu!

Permalänk
Medlem

Till er som har problem med styrningen

Till er som har problem med styrningen:

Saxat från Codemasters eget forum:

Citat:

On the steering control in advanced there is a setting for either Arcade or Simulation. I put it in sim mode originally and if you turn the wheelabout an inch in either direction that is a complete left or right lock.

If you set it to Arcade mode then you get the full travel of the wheel. Also if you floor the throttle through a turn you get wheel spin from the inner wheel, as you would expect if you drove a real car.

I think that CM may have mixed up the settings maybe.

Jag har bara kört med "arcade" på "wheel handling" så det är kanske därför jag inte gnällt om det. Alltså, sätt "wheel handling" till "arcade" tills patchen har kommit ut.

Visa signatur

| Intel Core i5-2500K | Asus P8P67- Pro | Corsair XMS3 DDR3 4096MB @ 1600Mhz | En bunke Hårddiskar| ATI Radeon HD 5770 1GB | Samsung 225BW 22" | Telia 24Mbit |