MSI GTX 770 + Äldre grafik, mobo, processor, minne, HDD, Ljudk

Permalänk
Medlem

MSI GTX 770 + Äldre grafik, mobo, processor, minne, HDD, Ljudk

ALLA prisser är sänkta 02-11-15 kl 20:41

MSI GTX 770 Aldrig överklockad av mig 1400:- ->1250:-

HIS Radeon 6970 med accelereo extreeme 7990 kylning aftermarket 600:- ->500:-
XFX Radeon 4790 400:- ->350:-
XFX Radeon 4770 300:- ->250:-
Nvidia GTX Ti550 400:- ->350:-

ASUS M4A89GTD PRO 300:-
ASUS M3A7B Funktion okänd 100:-
AMD Phenom X4 955 500:- enbart tillsammans med M4a89GTD PRO eller efter denna sålts 400:- (paketpris med mobo 600)
Corsair XMS2 6400C5C 2*2GB 300:- -> 200 (100 tsm med mobo)

Western Digital black 1,5TB oanvänd Dock uppstartad för funktionstest 650:- -> 500:-
Samsung Spinpoint 7200rpm 750GB 300:- -> 200:-

Creative X-Fi Elite Pro (nypris 2900:-) 750:- ->550:-

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Det går att lägga bud
Paketpriser går med att ordna

Permalänk
Medlem

Lite väl höga priser på grafikkorten tycker man...

Visa signatur

Intel i5 4670k , Asus ROG maximus Gene VII , Sapphire R9 290 Tri-x, Samsung 840 evo 128gb

Permalänk
Medlem

900kr för 770 bjudet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av djnaden:

Lite väl höga priser på grafikkorten tycker man...

benägen att hålla med, TS lär nog märka på avsaknad av bud, alt bud långt under vad han begär att han bör justera sina priser en del om han vill hitta köpare på swec.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

benägen att hålla med, TS lär nog märka på avsaknad av bud, alt bud långt under vad han begär att han bör justera sina priser en del om han vill hitta köpare på swec.

Jag det kan nog vara lite högt, men å andra sidan har jag inte för avsikt att skänka bort dem heller.
770 är i runda slängar samma prestanda som 960 nytt 960 ca 2K så 14-1500 är relativt rimligt för 770
resterande saker kan man lämna vettiga bud på.

Permalänk
Medlem

Du skojar? Ett 770 går för tusenlappen, inte en krona mer!

Permalänk
Medlem

770 brukar gå för runt 1000kr, sålde ett 290 som är ca 50% bättre än 770 för 1700:-, sålde mitt 780 Ti för 2500:-, så även 1500 är överpris för 770 just sayin.

Visa signatur

5950x, 32GB 3600, RTX 3090 Ti
Legion 5 Slim 7840hs, RTX4060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twilighter:

Jag det kan nog vara lite högt, men å andra sidan har jag inte för avsikt att skänka bort dem heller.
770 är i runda slängar samma prestanda som 960 nytt 960 ca 2K så 14-1500 är relativt rimligt för 770
resterande saker kan man lämna vettiga bud på.

770 är i runda slängor samma prestanda som 680. Jag köpte 2st för 1500. Så ca 1000-1100 beroende på kylare är relativt rimligt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobonur:

770 brukar gå för runt 1000kr, sålde ett 290 som är ca 50% bättre än 770 för 1700:-, sålde mitt 780 Ti för 2500:-, så även 1500 är överpris för 770 just sayin.

Ett 780 icke TI såldes för 2000 här 3v sedan så 13-1400 för 770 är knappast att betrakta som överpris. Vill folk hellre lägga 700 till på ett nytt kort med nära samma prestanda så får man det. Jag har inget behov av att skänka bort något, men skulle jag det skulle jag isf det till familj och vänner.

Permalänk
Medlem

Har försökt få tag på ett grafikkort för att ersätta min flickväns heltrasiga 560 Ti i typ ett år och börjar nu fundera på vad som får folk att sätta blocketpriser på sina GPU'er här på Swec. What gives? Har alla blivit galna? Jag tänkte mig typ 2800 för mitt 780 Ti med en Prolimatech MK26 Limited Edition och två st bra 140mm fläktar liksom, vad är grejen? SKa jag ta 4k för det eller?

Jag bjuder 700-900 spänn för ett 770 just nu. MAX. Det vore mer ekonomiskt att låna ut mitt 780 Ti och köpa mig själv ett 970 med priserna som råder nu.

Denna trend är inte ett dugg roande.

Edit:

Innan jag blir anmäld för att jag försöker sälja mina saker i en kommentar på en annons; Jag försöker inte alls det, jag ger bara en bra referens. Ja det är sant att grafikkort är så pass bra att nyare grafikkort inte är SÅ mycket bättre än deras företrädare. Men då köper man det bästa i serien istället och lever med det kortet (som jag) tills det inte fungerar bra. Jag har stadiga 180 FPS med en massa tweaking och överklockning i BF4 just nu(144 FPS på dom nya 120 tickservers som finns nu) och jag behöver inte köpa ett nytt på ett bra tag. Det kortet köpte jag vid release för en massa år sedan. Jag går ALLTID till Swec's marknad först för inköp av hårdvara just för att det är trevliga priser och för att jag gärna hjälper medlemmar med deras uppgraderingar men jag tänker INTE finansiera denna arrogans på något vis. Jag är redo att förhandla med erfarna medlemmar som inser att man faktiskt får igen samma behandling flera gånger om ifall dom är redo att faktiskt hjälpa andra medlemmar. Jag kan lika gärna behålla mitt grafikkort men jag är OCKSÅ redo att sälja mina saker fördelaktigt för att jag VET att denna atmosfär som vi har här bidrar till att vi alla kan hålla en någorlunda aktuell dator åt alla som lägger tid och själ på att hålla denna krympande skara av folk som är ENTUSIASTER ÄNNU vid liv. Folk kommer tröttna och så sitter vi alla där med hårdvara som inte säljs. Det är sorgligt och jag börjar tappa sugen nu.

Förlåt, men detta gör mig upprörd.

Jag vet inte.
Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ovard:

Har försökt få tag på ett grafikkort för att ersätta min flickväns heltrasiga 560 Ti i typ ett år och börjar nu fundera på vad som får folk att sätta blocketpriser på sina GPU'er här på Swec. What gives? Har alla blivit galna? Jag tänkte mig typ 2800 för mitt 780 Ti med en Prolimatech MK26 Limited Edition och två st bra 140mm fläktar liksom, vad är grejen? SKa jag ta 4k för det eller?

Jag bjuder 900 spänn för ett 770 just nu. MAX. Det vore mer ekonomiskt att låna ut mitt 780 Ti och köpa mig själv ett 970 med priserna som råder nu.

Denna trend är inte ett dugg roande.

Precis varför tror swec att allt ska skänkas eller vara så överdrivet billigt?
Man får kolla vad kostar likadan/liknande prestanda och ev funktion sedan utgå från det , i 770 fallet 960 , nytt 960 ca 19-2100:-
Vill du inte köpa ett nytt för de pengarna var välkommen oc spara 6-700 här. Vill du ha det gratis får du fråga tomten

Denna trend är inte ett dugg roande. Agree Rimliga priser åt båda hållen.
För 900 behåller jag det hellere som reserv kort alt sparar det tills flickvännen får bättre nätagg och byter ut hennes 760.

Permalänk
Medlem

Köpte ett msi 770 för 1100 för några månader sedan. Tyckte det var ett bra pris!

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

Köpte ett msi 770 för 1100 för några månader sedan. Tyckte det var ett bra pris!

Ja klart du tycker som köpare hade jag med tyckt

Permalänk
Medlem

@Twilighter: Va? Jag är alltså redo att sälja mitt 780 TI som gör 1250 mhz GPU och 7200 mem @1.087V(72C max load) med en kylare som kostade nästan 1000 spänn som gör den nästan knäpptyst för cirka 3k för nästan likvärdig prestanda som ett 980(en sanning med en liten modifikation) för inte ens totalpriset av ett 970 UTAN tillbehör. Det ÄR ett bra pris men jag kan ta isär allt och sälja kortet med origkylare för 2500. Priset för ett kort med likvärdig prestanda för ett NYTT kort är inte relevant.

Jag har sålt saker här asbilligt för jag vet att många vill bygga datorer till sina barn eller vänner för att jag vill göra en god gärning. Behåll ditt kort då, jag lider inte alls.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Ni som har löjliga överpriser borde förstå varför saker säljes lite billigare än vad de brukar gå för på tradera/blocket?? Många här som vill sälja saker till ett rimligt och vettigt pris för att de hoppas på att deras produkter skall användas utav någon som kommer ha någon nytta utav dom och inte ångrar sina köp här... Ffs det är ingen som säger att du skall skänka lr sälja dom snorbilligt.. Men tex att säga 500kr för ett 4890 är liksom inte ens roligt att kommentera..

Du får ha vilket pris du än vill ha men räkna med kommentarer från folk här för de säljer sina saker relativt billigt (majoriteten gör det). Viss ömsesidig respekt får man fan ha för folk som försöker göra bra affärer här. Och de flesta som säljer billigt här har varit med sen långt tillbaka och varit aktiva i forumet osv.. De är liksom de som har hjälpt till och hålla forumet vid liv(inte enbart självklart)

Vill bara sluta med att säga: folk här bör bry sig lite mindre om annonser som dessa och ta de me en nypa salt.. Inte många här som skulle köpa för överpris ändå.

Edit: om jag upplevdes som negativ så får jag be om ursäkt för det ! Det är inte det jag försöker vara. Lycka till:)

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twilighter:

Ja klart du tycker som köpare hade jag med tyckt

Menar att det var ganska rättvist för båda parterna, Jag gjorde inget megafynd och säljaren fick sig ändå en slant. Folk här på sweclockers har rätt bra koll var priserna på begagnade komponenter ligger. Så att sätta ett pris på 1800kr för ett 770 och inte tro man får tjafsa lite i tråden är fel tänk ;). Jag köpte ett amd 290 för 1600 t.ex. presterar ljusår bättre än ett 770. Men nog med bash från min sida nu. Lycka till med annonsen och hoppas det blir bra deals!

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ovard:

@Twilighter: Va? Jag är alltså redo att sänka mitt 780 TI som gör 1250 mhz GPU och 7200 mem med en kylare som kostade nästan 1000 spänn som gör den nästan knäpptyst för cirka 3k för nästan likvärdig prestanda som ett 980(en sanning med en liten modifikation) för inte ens totalpriset av ett 970 UTAN tillbehör. Det ÄR ett bra pris. Priset för ett kort med likvärdig prestanda för ett NYTT kort är inte relevant.

Jag har sålt saker här asbilligt för jag vet att många vill bygga datorer till sina barn eller vänner för att jag vill göra en god gärning. Behåll ditt kort då, jag lider inte alls.

Det är tvärtom OERHÖRT relevant, sedan kan man kola med relevans på vad andra erbjuder på marknaden. Om du tycker det är översvämmat med produkter att vraka runt i här så förstår jag inte varför du är här i min tråd och krånglar ist för köpa det sjukt billigt av någon annan?
Det du skrev passar även in med det jag skrev om dyratse och flådigaste är det som tappar mest i värde i kronor.
Vidare så skrev jag ju att om jag ville skänka bort grejjer så gör jag väl det till familj och vänner före nån snubbe här på swec?
Inte så att jag har ockerpriser, bara dte att jag inte har dem så löjligt låga att det inte ens täcker förslitningen på skosulan på väg till posten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

Menar att det var ganska rättvist för båda parterna, Jag gjorde inget megafynd och säljaren fick sig ändå en slant. Folk här på sweclockers har rätt bra koll var priserna på begagnade komponenter ligger. Så att sätta ett pris på 1800kr för ett 770 och inte tro man får tjafsa lite i tråden är fel tänk ;). Jag köpte ett amd 290 för 1600 t.ex. presterar ljusår bättre än ett 770. Men nog med bash från min sida nu. Lycka till med annonsen och hoppas det blir bra deals!

Javisst jag är ju nere i 13-1400 nu , klart det ska tjafsas lite i trådarna, Priserna ligger ju där de sätts och där folk betalar. Blocket ger mer , betydligt mer, men är långsamt och tråkigt.

Jovisst du får lite bättre max prestanda med 290 , men ingen physx ingen gsync ( amd freesync är inte lika bra) och vill ha mer pulver.
Spelrummen mellan segmenten på begagnat är lägre än på nypriser. dvs skiljer mindre mellan stegen.

Permalänk
Medlem

Kommenterar ibland på överpriser, men bryr mig inte så mycket mer (såvida inte någon blir totalblåst), next!

960 springer ner på 1.7k ibland under kampanjer, 770 brukar landa runt 1000-1200kr här skulle jag uppskatta det till. 4GB varianten kanske går runt 1.5k.

1.5TB disken, visserligen en black, men som referens köpte jag 4tb extern med wd green innuti för 1k (kampanj såklart) för några månader sedan.

550ti för 600kr, köpte ett 650ti boost för 1k (kampanj) för närmare två år sedan helt nytt.

4gb ddr2 för 400kr tycker jag är meningslöst att kommentera, 8gb ddr3 kostade 300kr hos inet igår.

Jag säger inte att du ska skänka bort grejerna, eller ens sätta priser som andra här förväntar sig. Tycker det endast är positivt att det kommer priskritik på vissa annonser, bra som dålig, vissa säljare som hade mindre koll kanske får lite extra, medan vissa köpare som hade mindre koll avstår. Sätt de priser du känner för, men med nuvarande prissättning kommer nog försäljning bli svårt på swec.

Permalänk
Medlem

Tja, då hoppas jag att du får kortet sålt så du slipper gå med förlust som du säger. Kanske har du då råd att köpa ett par rejäla skor!

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Alla priser justerade nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twilighter:

Jag det kan nog vara lite högt, men å andra sidan har jag inte för avsikt att skänka bort dem heller.
770 är i runda slängar samma prestanda som 960 nytt 960 ca 2K så 14-1500 är relativt rimligt för 770
resterande saker kan man lämna vettiga bud på.

Du har självklart all rätt i världen att sätta vilket pris du vill, det säger jag inget om. men om du varit skapligt aktiv på marknaden så bör du ha sett att tex 770 eller motsvarande prestanda går för runt tusenlappen här på swec så det är nog vad du kan förvänta dig att få här. allt handlar ju om utbud/efterfrågan. GTX 560 TI brukar säljas för runt 300 kr i marknaden numera, då är det nog inte så troligt att någon är villig att ge 600 för ett GTX 550 TI när de kan köpa ett bättre kort för halva priset av någon annan. Med det sagt, lycka till med försäljningen.

edit:

trist att så många måste ha en sån aggressiv ton i sina inlägg. Man kan ge priskritik utan att låta som värsta surkärringen och det blir en trevligare miljö överlag här på swec.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

I princip alla 280x-korten som säljs här begagnat går för 900-1200kr beroende på kylare, kvitto, garanti, användningsområde ev (och det har funnits drösvis med beggade 280x här). Ett 280x är så gott som identiskt med GTX 770 (skiljer strömförbrukning vs 280x har 1gb mer ram).

Det första jag tänkte när jag såg ett 770 för 1,8k var..."GL, det kommer han behöva".

Alla har alltså sålt sina 280x till "löjliga låga priser", likväl som GTX 770-korten, det är bara du av alla annonsörer här på swec som satt ett relevant och korrekt pris.

Intressan synvinkel.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Kommenterar ibland på överpriser, men bryr mig inte så mycket mer (såvida inte någon blir totalblåst), next!

960 springer ner på 1.7k ibland under kampanjer, 770 brukar landa runt 1000-1200kr här skulle jag uppskatta det till. 4GB varianten kanske går runt 1.5k.

1.5TB disken, visserligen en black, men som referens köpte jag 4tb extern med wd green innuti för 1k (kampanj såklart) för några månader sedan.

550ti för 600kr, köpte ett 650ti boost för 1k (kampanj) för närmare två år sedan helt nytt.

4gb ddr2 för 400kr tycker jag är meningslöst att kommentera, 8gb ddr3 kostade 300kr hos inet igår.

Jag säger inte att du ska skänka bort grejerna, eller ens sätta priser som andra här förväntar sig. Tycker det endast är positivt att det kommer priskritik på vissa annonser, bra som dålig, vissa säljare som hade mindre koll kanske får lite extra, medan vissa köpare som hade mindre koll avstår. Sätt de priser du känner för, men med nuvarande prissättning kommer nog försäljning blir svårt på swec.

Jämför äpplen med äpplen. Hdd ger ofta mer lagring per krona ju större de är. Men man ska försöka att jämföra med liknande prestanda. black med black och green med green eller andra fabrikat inom samma segment. Är justerat lite

550ti är justerad nedåt.

Äldre minnen kan ibland vara dyrare än nyare och bättre . Behöver man ddr2 så är det inte samma utbud som för ddr3
men är justerat

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

I princip alla 280x-korten som säljs här begagnat går för 900-1200kr beroende på kylare, kvitto, garanti, användningsområde ev (och det har funnits drösvis med beggade 280x här). Ett 280x är så gott som identiskt med GTX 770 (skiljer strömförbrukning vs 280x har 1gb mer ram).

Det första jag tänkte när jag såg ett 770 för 1,8k var..."GL, det kommer han behöva".

Alla har alltså sålt sina 280x till "löjliga låga priser", likväl som GTX 770-korten, det är bara du av alla annonsörer här på swec som satt ett relevant och korrekt pris.

Intressan synvinkel.

Jag skulle inte själv köpt 280x om jag hade 770 att välja på för samma pengar eller strax över.
Men de som vill det kan ju göra det. precis som en begagnad audi gen är dyrare än samma wolkswagen även om de har likartade prestanda.

Kanske finns anledning att det finns/funnits drösvis med 280x etc här , Jagser dock inga drösvis med 770-780 att välja och vraka på här ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twilighter:

Jämför äpplen med äpplen. Hdd ger ofta mer lagring per krona ju större de är. Men man ska försöka att jämföra med liknande prestanda. black med black och green med green eller andra fabrikat inom samma segment. Är justerat lite

550ti är justerad nedåt.

Äldre minnen kan ibland vara dyrare än nyare och bättre . Behöver man ddr2 så är det inte samma utbud som för ddr3
men är justerat

Försökte verkligen inte argumentera, som någon noterade ovan är det ofta aggresiv ton i priskritiken och jag försökte verkligen se till att inte verka gnällig, utan bara lägga fram vissa jämförelser.

Noterade att det var en black disk, är väl medveten om att sweet spot för hdd ligger på 2-4tb prismässigt. Toshiba 2tb 7200rpm går för 799kr hos inet, 500gb mer, helt ny, med garanterad butiksgaranti. Att antika ddr2 minnen (som man ser skänkas här då och då) ska vara mer värda än i dagsläget aktuella ddr3 minnen köper jag inte.

Som sagt tycker jag inte du ska ändra dina priser om du inte tycker att kritiken/resonemangen som presenteras här är befogade. Nu lämnar jag denna diskussion då jag tycker tråden håller på att spåra ur, vilket för mig känns onödigt att bidra till då det är din säljesannons. Lycka till med försäljningen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Försökte verkligen inte argumentera, som någon noterade ovan är det ofta aggresiv ton i priskritiken och jag försökte verkligen se till att inte verka gnällig, utan bara lägga fram vissa jämförelser.

Noterade att det var en black disk, är väl medveten om att sweet spot för hdd ligger på 2-4tb prismässigt. Toshiba 2tb 7200rpm går för 799kr hos inet, 500gb mer, helt ny, med garanterad butiksgaranti. Att antika ddr2 minnen (som man ser skänkas här då och då) ska vara mer värda än i dagsläget aktuella ddr3 minnen köper jag inte.

Som sagt tycker jag inte du ska ändra dina priser om du inte tycker att kritiken/resonemangen som presenteras här är befogade. Nu lämnar jag denna diskussion då jag tycker tråden håller på att spåra ur, vilket för mig känns onödigt att bidra till då det är din säljesannons. Lycka till med försäljningen!

nej har man sakliga argument så tycke rjag man ska framföra dem. Ex det där med hdd . Fantastisk bra deal att köpa den på cdon . Så då får jag ju justera lite ex ned till 500:-

minnena kan slängas med billigt för nån 50-100:- om nån köper mobo och prolle .
Håller man god ton är det ju större chans man kan komma överens. De som grinar och har sig vill man ju inte göra affärer med eller känner sig manad att ge bättre pris på. De förtjänar inte en bra deal

Permalänk

Jag har nyss sålt ett GTX 770 för 1200 ni måste ta hänsyn till att kronan har försvagat rejält och all import går upp i pris. Tycker att 1200-1300 kr för ett GTX 770 är helt okej. Köpte ett GTX 760 från webhallen nyligen så... ja.

Visa signatur

H440 | RM750X | Z97 Pro AC | 4790K | H80i GT | HyperX 32GB | Asus GTX1070 OC | 850 Evo 1TB | Asus G20CB/i5 6400/16GB/850Evo 500GB/GTX950 | Dell U3415W UWQHD | B&W MM1 | QPad MK-85 | Mionix Naos 7000 | MacBook Pro 15 Retina i7/16GB/512GB/GT750M | Thinkpad X1 Yoga | Canon 1DX | Sony RX100V | Sony A7RII

Permalänk
Medlem

Sålde idag en WD green 2TB för 400:- haha

Visa signatur

5950x, 32GB 3600, RTX 3090 Ti
Legion 5 Slim 7840hs, RTX4060