Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Om det stämmer så förstår jag inte varför moderkortstillverkare klagar på att tiden var knapp, att dom endast fick 2~3 veckor på sig.

AMD höll hårt på NDA så det är inte omöjligt att de floppade och inte gav mobo tillverkare CPU'er tills typ 2 veckor före det "hemliga" eventet de höll.

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem

@Fatty: Vet faktiskt inte...antar att det kan ha med vilken fabrik som kislet kommer ifrån osv..

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av wowsers:

AMD höll hårt på NDA så det är inte omöjligt att de floppade och inte gav mobo tillverkare CPU'er tills typ 2 veckor före det "hemliga" eventet de höll.

NDA är ju vad tillverkarna skriver under för att över huvud taget få tillgång till i detta fallet Chipset och processor för att kunna utveckla/designa kort, vad skulle man annars ha NDA till?

Tillverkarna fick ju även ES långt innan

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Gick det in i Boot och OS stabilt?

Jag tror uppriktigt att det inte gick förbi den visade skärmen av orsak nedan:

DDR4@3600 MHz med CL12 och tRCD på 11 är då rakt inte vad man hittar i den vanliga butiken.

Det bästa 3600 MHz minne på prisjakt är "G.Skill Trident Z Silver/Red DDR4 PC28800/3600MHz CL15", nästa hastighet är på 3733 MHz CL17 vilket som bäst klarar CL16 @ 3600 MHz.
Därefter så gäller minne med CL18 på 3866 MHz och 4000 MHz där 3866 MHz minnet som bäst skulle klara CL16 @ 3600 MHz samma gäller för 4000MHz minnet.

Edit: Följde tråden ett par,,, tre inlägg ner, det är inte Biostar moderkort!
Och inga bench eller skärmskott som visar att personen lyckats boota med dom inställningarna på minnet.

Jag säger SCAM...

.

Knappast. Du borde surfa runt mer och se vad dom minnena är kapabla till innan du skriver att det är scam Samma sak på BH-5 tiden när folk inte trodde det var möjligt att köra 300Mhz (DDR600) med 2-2-2-5-1T timings

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

@HenrikM: Haha, går det överhuvudtaget att nå en övre gräns för antal hajptåg ?

Säger väl sig självt

Zchen...... Zchen...... Zchen...... Zchen...... Zchen... Zchen... Zen... Zen... Zen... Zen... Zen... Zen... Zen... Zen... Zien... RyZieeeen

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

GRYM video! Nu faller bitarna på plats. Det är faktiskt en käftsmäll mot våran techjournalistik att dom, som han säger, verkar sakna nyfikenheten att förklara varför vi ser dom resultat vi ser.

Och detta har jag fått så mycket käft för. Jag bara väntar på att bitarna ska falla på plats. Många trådar och inlägg bokmärkta nu. Man får väl tåla att bli kallad för fanboy innan verkligheten springer ikapp vissa. Kul nog har jag haft fler Intel system än AMD system, både privat och arbetsmässigt, samt vad jag köpt in på företag genom alla år på både laptops, WS och servers. Älskar man hårdvara så är det intressant att se potentialen i en arkitektur. En del hävdar att man ska utforma hårdvaran efter mjukvaran istället, så med en trasig latmaskskriven mjukvara så ska man ha ett chip som är bra på dålig kod. Det är absolut tvärtom där man har en arkitektur som kan göra så många operationer per klockcykel som möjligt i det användningsområde som man önskar, för att sen göra kod som kan utnyttja och möjliggöra detta.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enigma:

Knappast. Du borde surfa runt mer och se vad dom minnena är kapabla till innan du skriver att det är scam Samma sak på BH-5 tiden när folk inte trodde det var möjligt att köra 300Mhz (DDR600) med 2-2-2-5-1T timings

OK!

Upp till bevis

Och då ingen BIOS skärm, utan riktigt med ZPU-Z eller liknande

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

OK!

Upp till bevis

Och då ingen BIOS skärm, utan riktigt med ZPU-Z eller liknande

Samsung x-die är inget nytt och har klockats rejält med Intel-system innan Ryzen kom. Dom _gör_ dessa resultat. Du kommer få se ännu högre frekvenser när 3500MT dividern kommer då man blir mindre beroende av BLCK. Variationen som finns är också från CPU till CPU då minneskontrollern sitter integrerad i CPU och varierar i styrka. På Intel brukar många som klockar köpa den billigaste Pentium för att dom skalar bra med spänning till minneskontrollern som behövs för att orka driva/maxklocka denna typen av minnen med resultatet av att processorn kan dö istället medans minnena oftare överlever.

Ryzen är nästan uppe i 7GHz på 8 kärnor och 16 trådar, och det är också otroligt men fortfarande ingen scam.

Jag tippar på DDR4000 eller strax över och 7Ghz eller något över på Ryzen med kommande tid. Även överklockning på luft och vatten kommer på sikt bli något bättre.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DST:

Varför skulle den vara det?
7700k med 3000+ e snabbare vad jag vet än så länge.
Tror det dröjer ett tag tills vi ser rena rama utklassningar i spel med 8kärnor.

Snackar om IPC, inte i multithread. Verkar som att AMD utnyttjar höga minneshastigheter bättre! Bara dom kunde få tag i Kisel kapabelt av 5Ghz OC så skulle Intel få sig på sängen Intel har dock plöjt ned otroliga mängder pengar på den fronten :/

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Hm, hittade denna, rätt så intressant att visa spel (hitman/tomb raider) ökade rätt så rejält med en bios uppdatering medans andra inte ändrades alls. MSI Xgaming Titanium, hade varit intressantare om det varit Crosshair (eftersom nästan alla reviews använder det hade det varit lättare att jämföra med andra benches)

https://youtu.be/HX_WEvEzR64

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

@Ante Pan: Bra video med mycket intressant fakta. Man kan ta sig en funderare på varför inga "tech reviewers" tagit upp detta innan? När man sitter och benchar lär man väl ändå se om cpu belastning för ett grafikkort är mycket högre än ett annat trots samma fps. Detta i sin tur borde göra att varningsklockor ringer omedelbart och dom borde undersöka varför detta sker. Lite tragiskt att den enda som påpekat det hitintills blir smutskastad & det grövsta av dom övriga etablerade. Som jag sa tidigare i denna tråden, man lär väl ändå veta vad det är man sitter och benchar, nu visar det sig att det är förmodligen API/scheduler overhead från nvidias drivare mer än något annat.
Man kan väl hoppas att nVidia ser över detta illa kvickt och identifierar vad som kan göras från deras sida då det ändå är deras lösning på mjukvaru scheduler som orsakar det.

Har sagt det samma i flera veckor nu på Reddit. 95% av alla Youtuber reviewers har inget som helst vilja till att göra testerna bra. Det enda dom gnäller om är hur lite tid de har. Hardware Unboxed bland andra är helt extrem på detta.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enigma:

Samsung x-die är inget nytt och har klockats rejält med Intel-system innan Ryzen kom. Dom _gör_ dessa resultat. Du kommer få se ännu högre frekvenser när 3500MT dividern kommer då man blir mindre beroende av BLCK. Variationen som finns är också från CPU till CPU då minneskontrollern sitter integrerad i CPU och varierar i styrka. På Intel brukar många som klockar köpa den billigaste Pentium för att dom skalar bra med spänning till minneskontrollern som behövs för att orka driva/maxklocka denna typen av minnen med resultatet av att processorn kan dö istället medans minnena oftare överlever.

Ryzen är nästan uppe i 7GHz på 8 kärnor och 16 trådar, och det är också otroligt men fortfarande ingen scam.

Jag tippar på DDR4000 eller strax över och 7Ghz eller något över på Ryzen med kommande tid. Även överklockning på luft och vatten kommer på sikt bli något bättre.

Jag håller med Bengt-Arne om du hade länkat till ett sånt minne på ex z170/z270 plattform som inte dras med minneskompatibilitet om man jämför med am4 där 2933 är det de har slagit sig för bröstet så hade jag nog inte varit så misstänksam till att få se minnen gå i cas12@3600mhz. Men att just få se 3600@cas12 på en sådan ny plattform med massor av minneskompatibilitetsproblem gör att man logiskt sett inte kan tro något annat än att detta är nog bara en screenshot som bäst.

Skrivet av Esseboy:

Snackar om IPC, inte i multithread. Verkar som att AMD utnyttjar höga minneshastigheter bättre! Bara dom kunde få tag i Kisel kapabelt av 5Ghz OC så skulle Intel få sig på sängen Intel har dock plöjt ned otroliga mängder pengar på den fronten :/

Om det visar sig att det verkligen är Nvidia som håller tillbaka Ryzen så är ju ipc för Ryzen helt ok, men även med Amd kort så får det ju smisk i clock för clock om än mycket jämnare. Sen har jag inte sett att Ryzen fått så stora prestandahopp med snabbare minnen som intel. Om man utgår ifrån ex DF där stock i5/i7 med 3200/3000 minnen får typ samma prestanda som om de var överklockade med 2133 minnen. I vissa test såg det la ut som 20fps eller nått sånt om jag minns det rätt, men med ryzen så var det max 10fps om man kollar på graferna från tech(minns inte nu)

Ryzen i mina ögon har verkligen vänt lite saker upp och ner för mig när det gäller spelprestanda jämfört med hur man kände när man såg speltester för första gången. Mycket intressant utveckling om det nu stämmer med med nvidia dvs om vi inte jagar spöken som sagt.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Hm, hittade denna, rätt så intressant att visa spel (hitman/tomb raider) ökade rätt så rejält med en bios uppdatering medans andra inte ändrades alls. MSI Xgaming Titanium, hade varit intressantare om det varit Crosshair (eftersom nästan alla reviews använder det hade det varit lättare att jämföra med andra benches)

https://youtu.be/HX_WEvEzR64

Även denna kan ju vara intressant i ämnet:

Tydligen så får du bättre prestanda på ASRock med senaste Bios, men på Gigabyte har det visst inte gått framåt... Som du säger hade det varit kul att se fler jämförelser där även Asus är med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Jag drar mig till minnes live streamen som Swec gjorde om Ryzen där man drog till med att säga att Ryzen inte skulle se prestandahöjande uppdateringar alls, stabilitet och kompabillitet skulle förbättras, inte prestanda Sen har vi pärlorna här i tråden som hela tiden skyllt på ditten och datten & sagt att Ryzens "dåliga prestanda" berott på arkitektur och därför inte kan förbättras.

Nu börjar vi se 10-20% bättre fps bara från Bios uppdateringar samtidigt som spel ger upp till 30% bättre prestanda med patchning och då har vi ändå minnesproblem och nvidias drivare kvar att ordna upp. Även om man är jävligt negativ till Ryzen så lär man väl ändå hålla med om att ganska stora förbättringar görs hela tiden och i mitt eget tycke borde nog varenda test därute göras om efter några månader. Detta visar också på hur korkat det var av AMD att stressa ut Ryzen, dom kunde gett tillverkarna tiden som behövdes att optimera innan lansering.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Starric:

Även denna kan ju vara intressant i ämnet:
https://youtu.be/qfHNxgSghRI

Tydligen så får du bättre prestanda på ASRock med senaste Bios, men på Gigabyte har det visst inte gått framåt... Som du säger hade det varit kul att se fler jämförelser där även Asus är med

Skickades från m.sweclockers.com

Har uppdaterat BIOS ett antal gånger på mitt PRIME X370-PRO och prestandan har gått upp och ner lite hur som helst. Det senaste, 0515 som släpptes i fredags är dock snabbast hittills så nu går det åt rätt håll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Jag drar mig till minnes live streamen som Swec gjorde om Ryzen där man drog till med att säga att Ryzen inte skulle se prestandahöjande uppdateringar alls, stabilitet och kompabillitet skulle förbättras, inte prestanda Sen har vi pärlorna här i tråden som hela tiden skyllt på ditten och datten & sagt att Ryzens "dåliga prestanda" berott på arkitektur och därför inte kan förbättras.

Nu börjar vi se 10-20% bättre fps bara från Bios uppdateringar samtidigt som spel ger upp till 30% bättre prestanda med patchning och då har vi ändå minnesproblem och nvidias drivare kvar att ordna upp. Även om man är jävligt negativ till Ryzen så lär man väl ändå hålla med om att ganska stora förbättringar görs hela tiden och i mitt eget tycke borde nog varenda test därute göras om efter några månader. Detta visar också på hur korkat det var av AMD att stressa ut Ryzen, dom kunde gett tillverkarna tiden som behövdes att optimera innan lansering.

Kanske dags att köra om Ryzen testerna bara för att verifiera att allt som fram kommit i den här tråden stämmer. Och då bör även testerna köras med senaste bios och drivers och på både AMD och nVidia kort så att man kan vederlägga vad som verkligen gäller. Jag skulle önska att Sweclockers kunde göra detta, för mig så känns det bara som det är ett antal Youtubers som påstår en massa saker men man ser inget inget från några seriösa siter som verifierar det som påstås.

Permalänk
Skrivet av MarkSix:

Kanske dags att köra om Ryzen testerna bara för att verifiera att allt som fram kommit i den här tråden stämmer. Och då bör även testerna köras med senaste bios och drivers och på både AMD och nVidia kort så att man kan vederlägga vad som verkligen gäller. Jag skulle önska att Sweclockers kunde göra detta, för mig så känns det bara som det är ett antal Youtubers som påstår en massa saker men man ser inget inget från några seriösa siter som verifierar det som påstås.

Lugn, snart kommer Ryzen 5

Visa signatur
Permalänk
Hjälpsam

@MarkSix: Ett gyllene tillfälle att köra om testerna, är ju inför släppet av Ryzen 5, som sker om ca en vecka.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Kanske dags att köra om Ryzen testerna bara för att verifiera att allt som fram kommit i den här tråden stämmer. Och då bör även testerna köras med senaste bios och drivers och på både AMD och nVidia kort så att man kan vederlägga vad som verkligen gäller. Jag skulle önska att Sweclockers kunde göra detta, för mig så känns det bara som det är ett antal Youtubers som påstår en massa saker men man ser inget inget från några seriösa siter som verifierar det som påstås.

Nja nu har det verifierats av andra testare redan om du tänker på AdoredTVs video om nVidias drivare i ROTR, där finns det ett problem med massiv overhead på nvidia gpu med ryzen cpu, ingen tvekan alls. Vad det gäller allt annat så är det bara bra desto mer tester som görs men dom måste vara välgjorda och mycket mer undersökande än det som kommit ut hitintills.

Jag saknar gamla tidens tech journalister som verkligen grävde ner sig i ny hårdvara och tog tid på sig att verkligen analysera saker innan man formulerade slutsatser.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem

Hur gjorde ni med processorkylare för AM4? sitter och väntar på monteringskit från Cryorig för min H5 men orkar inte vänta och de har inte sagt när det väntas komma, har alla delar till ett nytt datorbygge förutom det förbaskade fästet...
Mer desperat för varje dag, längtar efter att få igång en RyZen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yippikayey:

Hur gjorde ni med processorkylare för AM4? sitter och väntar på monteringskit från Cryorig för min H5 men orkar inte vänta och de har inte sagt när det väntas komma, har alla delar till ett nytt datorbygge förutom det förbaskade fästet...
Mer desperat för varje dag, längtar efter att få igång en RyZen

Hade du köpt ett Asus Crosshair VI Hero moderkort så hade du sluppit det problemet då kortet har hål för både AM3 och AM4

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Hjälpsam

@Yippikayey: Jag var tidigt ute och beställde till en Noctua.
När min Ryzen 1700 kom, tänkte jag testa originalkylaren ett tag, jag blev så nöjd att nu sitter den fortfarande där medan min Noctua ligger på en hylla.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

@Yippikayey: Jag var tidigt ute och beställde till en Noctua.
När min Ryzen 1700 kom, tänkte jag testa originalkylaren ett tag, jag blev så nöjd att nu sitter den fortfarande där medan min Noctua ligger på en hylla.

Köpte ju tyvärr mitt 1800X utan orginalkylare "Snåldum" som man brukar säga haha

Permalänk
Medlem

Äntligen beställt jag också. Gigabyte K3, 1700 och Ripjaw 3600.

Blir nästan lite nostalgi detta. Känns som gamla BH5 tiden med athlons.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Kanske dags att köra om Ryzen testerna bara för att verifiera att allt som fram kommit i den här tråden stämmer. Och då bör även testerna köras med senaste bios och drivers och på både AMD och nVidia kort så att man kan vederlägga vad som verkligen gäller. Jag skulle önska att Sweclockers kunde göra detta, för mig så känns det bara som det är ett antal Youtubers som påstår en massa saker men man ser inget inget från några seriösa siter som verifierar det som påstås.

Det blir spännande att höra hur du bedömer vad som är seriöst, oavsett om det är på Youtube eller i tryck eller i övrigt på internet. Hur gör du?

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Kanske dags att köra om Ryzen testerna bara för att verifiera att allt som fram kommit i den här tråden stämmer. Och då bör även testerna köras med senaste bios och drivers och på både AMD och nVidia kort så att man kan vederlägga vad som verkligen gäller. Jag skulle önska att Sweclockers kunde göra detta, för mig så känns det bara som det är ett antal Youtubers som påstår en massa saker men man ser inget inget från några seriösa siter som verifierar det som påstås.

Beror ju på vilka som är seriösa eller inte. Se på HardOCP som har varit omkring ganska länge. Kyle har ju alltid varit frispråkig av sig, men i dte sista har det gått lite väl långt och han börjar kalla de som finner ut av dessa "issues" för idioter, helt öppet.

Jag får en känsla av att detta är riktigt dirty business som inte gagnar någon till slut.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Jag håller med Bengt-Arne om du hade länkat till ett sånt minne på ex z170/z270 plattform som inte dras med minneskompatibilitet om man jämför med am4 där 2933 är det de har slagit sig för bröstet så hade jag nog inte varit så misstänksam till att få se minnen gå i cas12@3600mhz. Men att just få se 3600@cas12 på en sådan ny plattform med massor av minneskompatibilitetsproblem gör att man logiskt sett inte kan tro något annat än att detta är nog bara en screenshot som bäst.

? Det är väl bara att söka. Det är gammal information och uppenbart. DDR3600 i CL12 är långt ifrån vad dessa minnen klarar. Här är DDR4000 med CL12-11-11-28-1T t.ex:

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Beror ju på vilka som är seriösa eller inte. Se på HardOCP som har varit omkring ganska länge. Kyle har ju alltid varit frispråkig av sig, men i dte sista har det gått lite väl långt och han börjar kalla de som finner ut av dessa "issues" för idioter, helt öppet.

Jag får en känsla av att detta är riktigt dirty business som inte gagnar någon till slut.

Kyle Bennet va?

Klarar inte av den karln!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Enigma:

? Det är väl bara att söka. Det är gammal information och uppenbart. DDR3600 i CL12 är långt ifrån vad dessa minnen klarar. Här är DDR4000 med CL12-11-11-28-1T t.ex:

https://abload.de/img/snaphsot0007lskz9.png

E det sant? Utan LN2?

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz