Konstigt vibrerande i chassit efter installation av mekanisk hårddisk. [LÖST]

Permalänk
Inaktiv

Konstigt vibrerande i chassit efter installation av mekanisk hårddisk. [LÖST]

För ca 2 veckor sedan installerade jag en ny hårddisk på 2 TB, en Seagate Barracuda 2TB. Den fungerar finfint, men sen dess installation får jag ett lågt hummande ljud från chassit. Håller jag handen mot det så tystnar det helt. Jag misstänker att det är hårddisken.

Några förslag på hjälp?

Permalänk
Moderator
Moderator

Gummibussningar i vaggan, inte säkert att det går att bli av med men bör kunna dämpas.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Inaktiv

@Daemon: I mitt chassi (Fractal Design Define S) sitter hårddiskarna i små burar, och där finns redan små gummiringar.

Det kanske är sladden som nuddar moderkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon261279:

@Daemon: I mitt chassi (Fractal Design Define S) sitter hårddiskarna i små burar, och där finns redan små gummiringar.

Det kanske är sladden som nuddar moderkortet?

Du har skruvat in skruvarna för hårt, så gummibussningarna sitter i kläm. Jag gjorde samma misstag på mitt Define R5. Skruvade ut dem så att disken sitter fast men inte mer, har inte hört mina diskar efter det

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PointMan:

Du har skruvat in skruvarna för hårt, så gummibussningarna sitter i kläm. Jag gjorde samma misstag på mitt Define R5. Skruvade ut dem så att disken sitter fast men inte mer, har inte hört mina diskar efter det

Jaaa, det låter rimligt! Imorgon ska jag ta hit min händige polare och så ska vi skruva ut den lite. Tack för hjälpen! Höll på att få hjärnblödning över det där förbannade surrandet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

UPDATE: Lättade på hårddisken lite, och nu är den tyst som en mus. Tack för all hjälp!