Permalänk
Medlem

Som sagt, sätt inte RJ45or på installationskabel.

Kör med uttag (med LSA, krone) eller keystone-moduler.
Installationskabel är nästan alltid avsed att installeras *fast* och har därför solida ledare, detta håller ner priserna och uppe prestandan.

Patchkabel är fler-karderlig och dom kan du sätta kontakter på allt du vill, men bespara dig lidandet och köp färdiga längder.

Lär mig detta den hårda vägen. efter att ha använt keystone rj45 med en för ändamålet tång, så kommer jag aldrig gå tillbaka till nått annat. Sure, keystone kostar men min tid är inte gratis heller. Fördelen är du kan sätta dom direkt i färdiga patch-paneler och med lite vana så gör man en kontakt i minuten med 0 fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chichin:

Givet med 18-19 grader eller?

Eller med kabeln där😀

Kabeln är installationskabel på rulle så tror den ska funka fint, vet du hur det är med att böja denna kabel?

Och, jag har införskaffat en 22mm borr som jag kommer borra ner med, hur mycket TP kabel får plats med den storleken? 2-3 TP kablar?

Skickades från m.sweclockers.com

Ungefär runt en snusdosa sägs vara max, själv har jag fått köra skarpare böjar än så, på grund av cat6 uttagens design jag satte i väggen (enligt supporten där jag köpte uttagen skulle det vara okej, enligt han är antennkablar ännu känsligare för böjar hur det har med saken att göra).

Har länk på 1 Gbit (teoretiskt ska alla 8 paren fungera alltså), har inte nätverkstestare och har inte provat om linan klarar sitt teoretiska max efter jag monterat allt klart.

Sen var det andra delen i mitt inlägg mer generellt (därför satte jag det längre ner i inlägget). Men var rätt otydligt och klantigt att inte skärma av bättre. Antog du hade installationskabel (dessa brukar komma på rulle, har för mig vanlig mjuk patch kabel utan kontakter inte kommer på rulle, men kan ha fel).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Ungefär runt en snusdosa sägs vara max, själv har jag fått köra skarpare böjar än så, på grund av cat6 uttagens design jag satte i väggen (enligt supporten där jag köpte uttagen skulle det vara okej, enligt han är antennkablar ännu känsligare för böjar hur det har med saken att göra).

Har länk på 1 Gbit (teoretiskt ska alla 8 paren fungera alltså), har inte nätverkstestare och har inte provat om linan klarar sitt teoretiska max efter jag monterat allt klart.

Sen var det andra delen i mitt inlägg mer generellt (därför satte jag det längre ner i inlägget). Men var rätt otydligt och klantigt att inte skärma av bättre. Antog du hade installationskabel (dessa brukar komma på rulle, har för mig vanlig mjuk patch kabel utan kontakter inte kommer på rulle, men kan ha fel).

Tackar för svar:-)

Hoppas borren jag beställt nu räcker bara, 410mm lång!

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Chichin:

Och, jag har införskaffat en 22mm borr som jag kommer borra ner med, hur mycket TP kabel får plats med den storleken? 2-3 TP kablar?

2-3 kablar bör gå ganska bekvämt att dra och även om hålet egentligen sväljer några till så blir ju ytan sträv så det är praktiskt svårt att fylla hålet med så många som teoretiskt kan få plats, i en idealisk värld borde det gå in åtminstone 5 av "normaldiamter" om du kan placera dem typ

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.