Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Snabbaste sättet att ladda en PS5 controller?

Känns som att det tar ca ett dygn att ladda. Laddar med en rejäl usb-c kabel. Provat från usb-c porten på min router och en usb port på min NAS.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Känns som att det tar ca ett dygn att ladda. Laddar med en rejäl usb-c kabel. Provat från usb-c porten på min router och en usb port på min NAS.

Den drar drygt 11W så vad som helst som kan ladda i minst 11W.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Tror problemet du upplever är källan du laddar från. Jag kör min från antingen deras egna chargestand eller direkt från mobilladdare, tar kanske 1 timme samtidigt som jag använder den.

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Fler som inte kommer in på ps network?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Xtrfy MZ1 RGB Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Fler som inte kommer in på ps network?

Nere sedan midnatt typ. CET.

Ingen info öht från Sony. Helt bisarrt.

Intressanta sammanträffanden:

1 Madden Bowl var planerad till midnatt.
$250000 i prispengar. Någon salty spelare som hackat det?

2 Japans head of state på besök i US.

3 Ransomware? Märkligt med så lite info

👀

Admin borde lägga denna länk i inlägg 1:
https://status.playstation.com/

https://x.com/askplaystation/status/1888041723831484682?s=46

Nu tog det förvisso alldeles för lång tid tills Sony uppdaterade statussidan men det är det officiella som finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dave:

Nere sedan midnatt typ. CET.

Ingen info öht från Sony. Helt bisarrt.

Intressanta sammanträffanden:

1 Madden Bowl var planerad till midnatt.
$250000 i prispengar. Någon salty spelare som hackat det?

2 Japans head of state på besök i US.

3 Ransomware? Märkligt med så lite info

👀

Admin borde lägga denna länk i inlägg 1:
https://status.playstation.com/

https://x.com/askplaystation/status/1888041723831484682?s=46

Nu tog det förvisso alldeles för lång tid tills Sony uppdaterade statussidan men det är det officiella som finns.

Skumt. Ja på status-sidan https://status.playstation.com/ ser man ju nu att precis alla tjänster är röda/nere.
Edit. Tänker sätta mina pengar på att det är någon form av attack de utsatts/utsätts för, pga (den nästan totala) bristen på information från Sonys sida.
Lite lustigt att varken Sweclockers el FZ har detta i sina nyhetsflöden, är ju trots allt en av världens största gaming-nätverk.

Permalänk
Medlem

Framtiden är digital, men offline tydligen..

Permalänk
Medlem

SweC kanske inte har redaktörer på helgerna utan "bara" autopublicerar redan skrivet material?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR 1440p/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

Går man in på PS store via appen så står vissa sidor på engelska. Vissa priser anges i kronor medan andra i pund. Önskelistan går inte att komma åt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Tror problemet du upplever är källan du laddar från. Jag kör min från antingen deras egna chargestand eller direkt från mobilladdare, tar kanske 1 timme samtidigt som jag använder den.

Tack, provar en 20w powerbank nu. Ska se hur lång tid det tar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Powerbank en timme gav en "plupp" i playstation programvaran. Så runt 0-30% soc.Testar andra mobilladdare ikväll.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Framtiden är digital, men offline tydligen..

Trist att även offline spel vill validera sina licenser online..., men vad ska man göra, då hoppas vi att det inte blir 23 dagar.

https://x.com/metalmayfantasy/status/1888025890350669939

https://en.wikipedia.org/wiki/2011_PlayStation_Network_outage

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Powerbank en timme gav en "plupp" i playstation programvaran. Så runt 0-30% soc.Testar andra mobilladdare ikväll.

Varför inte med din ps? As god (i detta fall sony då) intended.

Själv kör jag Sonys dual charging stand, droppa ner kontrollern när man spelat klart, så är den laddad när man vill spela igen.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ja det var visst inte bra att bråka med Bloodborne PS1.

Verkar som hela systemet totalhaverade och de gradvis återställer.

Först igår funkade inget. Senare gick det att använda butiken. (Handla eller lägga till saker alltså, kolla funkade såvitt jag hann se hela tiden) efter det kom troféerna igång, sen gick det att starta spel igen (efter validering, som fick startas manuellt) men onlinespel var fortfarande felmeddelande senast jag kollade.

Skrivet av V5er:

Går man in på PS store via appen så står vissa sidor på engelska. Vissa priser anges i kronor medan andra i pund. Önskelistan går inte att komma åt.

Haha, sådär är det ju nästan i normalfallet. ;D

Random speltext på ungerska, spanska eller nått.

Och så flera versioner av samma spel med oklar skillnad. Märkligt att det oftast funkar alls trots allt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Varför inte med din ps? As god (i detta fall sony då) intended.

Själv kör jag Sonys dual charging stand, droppa ner kontrollern när man spelat klart, så är den laddad när man vill spela igen.

Har ingen PS5, endast PC. Hittade en laddare som fungerade, hoppas den ska ladda snabbare nu.. Tack

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lyckades äntligen logga in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Har ingen PS5, endast PC. Hittade en laddare som fungerade, hoppas den ska ladda snabbare nu.. Tack

Vad står det på laddaren då?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Vad står det på laddaren då?

65W. Verkade fungera. 💪

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni som köpt ps5 pro, och gått från regular ps5, tycker ni det varit värt köpet?
Och kommer gta6 vara "proanpassat "? Nån som vet det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Jag tycker det har varit värt det. PS5 Pro är en best. Jag sålde min OG PS5 för 4000 kr så för mig kostade det 6500 kr att uppgradera. Värt det.

Sannolikt kommer GTA6 vara PRO-förbättrat men det vet bara Rockstar. Jag har dock hört att Sony kräver att alla nya spel ska vara PRO-förbättrade men det får betraktas som hörsägen tills jag finner bevis för det.

Permalänk
Medlem

Min PS5 (Pro) stänger av sig om jag startar den, startar tv'n och slår över till rätt hdmi.
Dvs om tv'n använts till någon annan hdmi innan man stängde av den.

Finns det några inställningar för att få ordning på beteendet tro?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ja. Absolut. Men det beror såklart på vad man spelar. Spelar man t ex GT7 i VR är det värt det bara av den anledning. Sedan finns det ett antal spel som är markant bättre med pro. Pro i kombo med eye tracking i VR tar konsolen närmare high end-pc än någonsin tidigare. Tyvärr är det svårt inte så många VR-spel som är Pro-förbättrad.

Men man ska inte förvänta sig enorm skillnad. Det är tydligt bättre. Men inom vissa ramar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Min PS5 (Pro) stänger av sig om jag startar den, startar tv'n och slår över till rätt hdmi.
Dvs om tv'n använts till någon annan hdmi innan man stängde av den.

Finns det några inställningar för att få ordning på beteendet tro?

Låter som nåt strul med HDMI CEC. Testa att stänga av det på både PS5 och TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Låter som nåt strul med HDMI CEC. Testa att stänga av det på både PS5 och TV.

Tack, fanns något som hette off link där, testar att stänga av det först och alltihop sen om det inte hjälper

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Tack, fanns något som hette off link där, testar att stänga av det först och alltihop sen om det inte hjälper

Verkar vara standard på LG:s TV-apparater

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Jag tycker det har varit värt det. PS5 Pro är en best. Jag sålde min OG PS5 för 4000 kr så för mig kostade det 6500 kr att uppgradera. Värt det.

Sannolikt kommer GTA6 vara PRO-förbättrat men det vet bara Rockstar. Jag har dock hört att Sony kräver att alla nya spel ska vara PRO-förbättrade men det får betraktas som hörsägen tills jag finner bevis för det.

Skrivet av EdvinR:

Ja. Absolut. Men det beror såklart på vad man spelar. Spelar man t ex GT7 i VR är det värt det bara av den anledning. Sedan finns det ett antal spel som är markant bättre med pro. Pro i kombo med eye tracking i VR tar konsolen närmare high end-pc än någonsin tidigare. Tyvärr är det svårt inte så många VR-spel som är Pro-förbättrad.

Men man ska inte förvänta sig enorm skillnad. Det är tydligt bättre. Men inom vissa ramar.

Ok... får se hu rjag gör, har ju og, men den är oftast hos mor, vi brukar ha den där iom bor där när dom är iväg på campingsemester. Så "villhöver" en hemma med, och ska jag ändå köpa, så är frågan om det är värt att ändå gå på en pro. Spel gör sig jäkligt fint på våran Lg c3 77" faktiskt, hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ok... får se hu rjag gör, har ju og, men den är oftast hos mor, vi brukar ha den där iom bor där när dom är iväg på campingsemester. Så "villhöver" en hemma med, och ska jag ändå köpa, så är frågan om det är värt att ändå gå på en pro. Spel gör sig jäkligt fint på våran Lg c3 77" faktiskt, hehe

Du kan ju själv testa med PS5 base. Välj ett spel som finns både i grafik-mode 30 fps och ftp-mode 60 fps. Vill du kunna spela ”grafik-mode” i 60 fps? Ja, då är PS5 Pro ”värt det”.

Permalänk
Skrivet av Wesslan1:

Problemet är väl att amazon inte är inblandade alls här, varken säljer eller skickar. Kan bli som cdon, man vet inte vad det är för företag bakom eller vad man får. Lite för bra pris om ny utan att man höjer på ögonbrynen så höjer ett varningens finger

Ville bara säga att jag beställde den ändå, det tog ca 10 dagar att få hem den, nu har jag hunnit packa upp och testa den, inga konstigheter, det är en helt ny konsol.
Tycker ca 700 euro för en ny ps5 pro var en riktigt bra deal.