Permalänk
Medlem

Ryzen 9 5950X

Hej

Har 4 st. 5950X att sälja. För er som inte känner till det så tävlar jag i överklockning, har därför köpt in ett gäng cpuer att testa. CPUerna är i perfekt skick med garanti och kvitto självklart.

Jag har köpt de från computersalg för ett överpris, men för att inte bryta mot reglerna så säljer jag dom för 8890kr så som de schysstare affärerna har. Köpare betalar frakt (105kr, postnord rekommenderat). CPUer skickas på måndag, och ska således vara framme tisdag eller senast onsdag. Betalning via swish

Först till kvarn!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Antar att dessa inte klockat väl? Snackar vi om riktiga Silicon Lottery-förluster?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soir:

Antar att dessa inte klockat väl? Snackar vi om riktiga Silicon Lottery-förluster?

De är inte testade på det sättet, jag har ingen aning om hur de klockar på luft/vatten, eller på flytande kväve för den delen. Det som är relevant när det gäller extremöverklockning av ryzen är vid vilken temp fclk buggar ur. Så det enda som gjorts är att jag kylt ner dom. Ingen övervoltning eller ens överklockning.
För övrigt är det väl knappt lönt att överklocka ryzen på luft/vatten då de är så optimerade?

Dessa cpuer har alltså precis samma potential vad gäller överklockning, fclk, minneskontroller som en random direkt från affär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rauf:

De är inte testade på det sättet, jag har ingen aning om hur de klockar på luft/vatten, eller på flytande kväve för den delen. Det som är relevant när det gäller extremöverklockning av ryzen är vid vilken temp fclk buggar ur. Så det enda som gjorts är att jag kylt ner dom. Ingen övervoltning eller ens överklockning.
För övrigt är det väl knappt lönt att överklocka ryzen på luft/vatten då de är så optimerade?

Dessa cpuer har alltså precis samma potential vad gäller överklockning, fclk, minneskontroller som en random direkt från affär.

Intressant! Tack för svaret! Det ska visst komma in en leverans nästa vecka på tisdag. Får jag inget från den så köper jag gärna en av dessa ifall de inte är sålda innan dess!

Permalänk
Medlem

1 såld och 2 preliminärt sålda (väntar på betalning)

Edit: 2 sålda, 1 preliminärt

Permalänk
Medlem

Om du har en kvar att sälja, så är jag intresserad. Kan hämta i Malmö närsomhelst (eller skicka om du föredrar, men bor ju här ändå så det blir nog lättare för mig).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xogede:

Om du har en kvar att sälja, så är jag intresserad. Kan hämta i Malmö närsomhelst (eller skicka om du föredrar, men bor ju här ändå så det blir nog lättare för mig).

Jag har cpuer kvar, tar det via PM.

Permalänk
Medlem

Alla sålda!