StarWars Galaxies!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Nej, använder en wooden staff som vapen. Tänkte att polearms vore coolt att lira med.

Men hmm, HP osv då? Kan man inte höja det? Vore konstigt om man inte kan göra det.

Edit:

Hah, tog ett mission som verkade lätt. Skulle få typ 500 credits för det eller nåt, hade ingen chans alls att klara det. Weii. Hur ska man då lyckas få pengar?

Sen måste man som sagt vänta aslänge mellan attackerna. Man står ju bara där som förlamad i typ flera minuter innan man kan attackera. Otroligt irriterande.

Nä, fy fan vilket värdelöst spel.

Äsch du får helt enkelt gå i grupp med några som har mer skills, dom får hjälpa dig till att xp:a

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Hur skaffar jag bättre utrustning då? =/

Har lyckats klara två missions, även fast jag har dött båda gångerna så har nån annan spelare lyckats fixa det, så att jag fått pengar.

Finns det inga lätte missions överhuvudtaget?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Hur skaffar jag bättre utrustning då? =/

Har lyckats klara två missions, även fast jag har dött båda gångerna så har nån annan spelare lyckats fixa det, så att jag fått pengar.

Finns det inga lätte missions överhuvudtaget?

Ja det finns det, men det är jobbigt att klara sig som ny faktiskt. Men du ser ju på fienderna om dom är svåra eller inte. Färgmarkeringen säger ju hur svåra dom är.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Hur skaffar jag bättre utrustning då? =/

Har lyckats klara två missions, även fast jag har dött båda gångerna så har nån annan spelare lyckats fixa det, så att jag fått pengar.

Finns det inga lätte missions överhuvudtaget?

gå på bara massa små djur först så att du får lite xp å levla lite...så att du har nån chans på uppdragen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darfen
gå på bara massa små djur först så att du får lite xp å levla lite...så att du har nån chans på uppdragen...

Lite svårt att uppgradera skills när man inte har några pengar.

Sen frågar jag igen, var köper man nya vapen och rustningar?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Du köper från spelare, eller från bazaaren. Kan inte garantera att det finns så bra saker där dock. Vad heter du och på vilken server spelar du?
Och om du hittar någon spelare som har din skill så kommer dom nog träna dig mer än gärna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Lite svårt att uppgradera skills när man inte har några pengar.

Skriv i chatten "Can anyone train me in (t.ex.) Ranged Support 1?" och så kommer någon att träna dig garanterat inom några minuter, har funkat klockrent för mig hittils.. Kolla utanför starports och cantinas där det är mycket folk..

Btw. någon annan på trial som också fått erbjudande om en gratis strategi-guide-bok vid förlängning av konto? Det fick jag idag i alla fall..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Lite svårt att uppgradera skills när man inte har några pengar.

Sen frågar jag igen, var köper man nya vapen och rustningar?

Enklaste sättet att hitta Vendors som de utplacerade affärerna spelare äger kallas är att trycka CTRL+V för att få fram Planetkartan och sen till höger välja att visa Vendors och den typ du är intresserad utav. Sen kan du om du vill högerklicka på en eller flera utav träffarna ute på kartan och välja create waypoint så lagras en sådan i din datapad och det blir enkelt att hittat till affären.

Eftersom spelare vill ha så mycket kunder som möjligt placeras Vendors ofta i hus så nära stora Starports som möjligt varför det finns mängder av butiker utanför Bestine på Tatooine och Coronet på Corelia.

Permalänk
Medlem

Rustningar och vapen kan du också köpa på bazaaren i städerna. Det är en röd lite automat. Finns bland annat bredvid ingången vid cantinan på Coronet och vid shuttleport i Anchorhead. Kolla bara så att vapnen och rustningen är hel, för en del kör med bedrägeri där

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Saken med Bazaaren är att max priset där är 6000 krediter (vilket inte precis räcker till mycket) för att folk ska vilja gå till Vendors där man kan sätta vilket pris man vill. Fast i det här fallet så var det ju lite ont om pengar så då är bazaaren inte helt fel.

Sen Pikeman verkar inte precis vara särskilt bra om man jämför med de andra stilarna i brawler yrket. Vill man öka på Unarmed så köper man helt sonika en Vibro Knuckle med bra fart (1.5 eller så, ju längre desto bättre) för trots att man egentligen inte kan använda den så får man iaf fartbonusen och man slår löjligt fort. För fencer och swordsman funkar tvärr inget sådant men de går fort iaf men pikeman är löjligt seg, iaf i starten vet inte hur det blir när man är master.

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem. Min gubbe är skitseg nu! Den springer i gåfart och går i snigelfart! Beror det på att jag har 40% i min inventory eller?.. Eller är det nått annat problem....
Jag kommer inte ihåg v ad min klass heter men det är en sån med horn i skallen.

Permalänk
Medlem

Vad mycket du har i ditt inventory påverkar inte vad jag vet. Däremot springer man väldigit sakta om det sluttar det mindsta uppåt och man inte har några poäng på Exploration fliken för scout (den vänstra).

Rasen med hornen heter Zabrak.

Permalänk
Medlem

Jo men förrut så sprang jag typ ifrån alla..

Permalänk
Medlem

Jag hittade en grön Twin Force-Crystal eller liknande som ska användas till att crafta något för Jedis. Några jag pratade med sa att den är väldigt rare (grön och dessutom dubbel kristall) och att jag med rätt köpare kunde få uppemot miljonen för den. Vad tror ni? Kan man få det och vart ska man i så fall sälja den? Spelar på Farstar.. nån här som kanske är intresserad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M33P
Jag hittade en grön Twin Force-Crystal eller liknande som ska användas till att crafta något för Jedis. Några jag pratade med sa att den är väldigt rare (grön och dessutom dubbel kristall) och att jag med rätt köpare kunde få uppemot miljonen för den. Vad tror ni? Kan man få det och vart ska man i så fall sälja den? Spelar på Farstar.. nån här som kanske är intresserad?

Sålde mina Twin-Force Crystals för runt 200k credit styck, fast detta var för några månader sedan. Priset på kristaller har gått ner avsevärt mycket p.g.a. den kommande jedi-revamp:en, iaf vad jag hört. Kanske nere vid 100k credits för en sådan. Jag kan ha fel dock!

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

lägg en annons på auktions forumet på swg:s hemsida

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Kattskit
lägg en annons på auktions forumet på swg:s hemsida

Kan inte logga in på det hur jag än gör, kan det ha att göra med min 14-dagars trial eller vad?

Kan man sälja den någon annanstans? Enligt forumet verkar värdet ligga nånstans runt 200-250k just nu.

Edit: nån som kan posta i deras Farstar-trade-forum? Vore TOPPEN! Jag säljer ju som sagt den där Twin Green Crystalen. Tänkte lägga en auktion som startar på 200k. Min ingamenamn är Aerial. Otroligt tack på förhand!

Edit2: Jag sålde den för 300k så det är löst. Men vet ni vad?? JAG FICK BARA 30k!!! Vet ni varför? Jo för man kan tydligen bara ha 50k i 14-dagars trialen och jag hade redan 20k i kistan... FAAN!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M33P
Kan inte logga in på det hur jag än gör, kan det ha att göra med min 14-dagars trial eller vad?

Kan man sälja den någon annanstans? Enligt forumet verkar värdet ligga nånstans runt 200-250k just nu.

Edit: nån som kan posta i deras Farstar-trade-forum? Vore TOPPEN! Jag säljer ju som sagt den där Twin Green Crystalen. Tänkte lägga en auktion som startar på 200k. Min ingamenamn är Aerial. Otroligt tack på förhand!

Edit2: Jag sålde den för 300k så det är löst. Men vet ni vad?? JAG FICK BARA 30k!!! Vet ni varför? Jo för man kan tydligen bara ha 50k i 14-dagars trialen och jag hade redan 20k i kistan... FAAN!!

aj då! Lite otur där.

Permalänk
Medlem

M33P, var hittade du den kristallen då?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
M33P, var hittade du den kristallen då?

Lootade den av en... sharnaff bull tror jag de var utanför Corronet på Correlia.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
Jo men förrut så sprang jag typ ifrån alla..

Om du håller inne shift så går du i normal takt...
Som standard är inställningen att du springer automatiskt, men du kanske har kommit åt av misstag och ändrat det. CTRL+O och kolla under någon flik där som lyder typ "automatically run as default" eller något liknande.
Sen kan man även använda burst-run i SWG, men bara under korta perioder så du blir trött efter ett tag, och som någon annan nämnde så går du snarare i uppförsbackar pga du saknar scout skills, om du inte lärt dig dem förstås .

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Sen Pikeman verkar inte precis vara särskilt bra om man jämför med de andra stilarna i brawler yrket. Vill man öka på Unarmed så köper man helt sonika en Vibro Knuckle med bra fart (1.5 eller så, ju längre desto bättre) för trots att man egentligen inte kan använda den så får man iaf fartbonusen och man slår löjligt fort. För fencer och swordsman funkar tvärr inget sådant men de går fort iaf men pikeman är löjligt seg, iaf i starten vet inte hur det blir när man är master.

Pikeman är bästa yrket för PvP 1 vs 1, fins ingen som har en chans mot en pikeman med bra pikes och fin template. Det går hyffsat fort att expa om du skaffar en spd slicad LVA.

Man måste skaffa sig AA eller CA's med + i spd, cap ligger runt 95 tror jag, är ett måste.

Det som är en liten nackdel med pikeman är att man är väldigt lootberoende. Man klarar sig inte med att köpa en LVA från en WS och duga till något i PvP. Man behöver antingen loota själv eller köpa pikes med fina DoT's

Sen har man lätt dom grymmaste animationerna i spelet oxå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhiteTigeR
Om du håller inne shift så går du i normal takt...
Som standard är inställningen att du springer automatiskt, men du kanske har kommit åt av misstag och ändrat det. CTRL+O och kolla under någon flik där som lyder typ "automatically run as default" eller något liknande.
Sen kan man även använda burst-run i SWG, men bara under korta perioder så du blir trött efter ett tag, och som någon annan nämnde så går du snarare i uppförsbackar pga du saknar scout skills, om du inte lärt dig dem förstås .

Mitt problem med att spel går sakta är ett mysterium. Förrut när jag spelade Trackmania så gick det slött det också.
Det hjälpte med en omstart...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henpojk
Pikeman är bästa yrket för PvP 1 vs 1, fins ingen som har en chans mot en pikeman med bra pikes och fin template. Det går hyffsat fort att expa om du skaffar en spd slicad LVA.

Man måste skaffa sig AA eller CA's med + i spd, cap ligger runt 95 tror jag, är ett måste.

Det som är en liten nackdel med pikeman är att man är väldigt lootberoende. Man klarar sig inte med att köpa en LVA från en WS och duga till något i PvP. Man behöver antingen loota själv eller köpa pikes med fina DoT's

Sen har man lätt dom grymmaste animationerna i spelet oxå

Jadu, om jag håller mitt avstånd från dig i PVP så är du rädd död. En speedcappad Rifleman är enligt mig helt klart det bästa för PVP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Jadu, om jag håller mitt avstånd från dig i PVP så är du rädd död. En speedcappad Rifleman är enligt mig helt klart det bästa för PVP.

Jag sätter 500k på att jag tar dig..

Tella Essa ingame så ska vi ta och testa. Normalt är väl att börja på 25m, sen får vi se hur det går.

Ses

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henpojk
Jag sätter 500k på att jag tar dig..

Tella Essa ingame så ska vi ta och testa. Normalt är väl att börja på 25m, sen får vi se hur det går.

Ses

En bra rifleman håller motståndaren 50m bort Du får skilja mellan melee-fighter och ranged-fighter. En smart och bra rifleman kan skjuta dig från avstånd, iom det är det kört för dig som melee-nisse. Sad but true.

Edit: Lägg till att en Rifleman har Jawa Ion Rifle som gör stundamage, light armorpiercing dessutom. Fast om man vill så kan man dra fram T21 som gör heavy armor piercing. Är inte så insatt i PVP så jag vet inte exakt vad som är bäst men en polare som är rifleman/cm lyckades ta en Guardian 4444 som är riktigt bra i PVP dessutom (dock hade han lite hjälp från en till, men det var minimalt).

Permalänk
Medlem

Iom att man kan ha en hjälm som har 38% mot stun, och slicad PSG med ca 55% stun så tar det bort jawa rätt effektivt. Sen en hjälm med 90% energy och PSG till det oxå hjälper fint mot T21. Men visst, Riflemans är inte dåliga. Däremot har jag svårt att tro att en duell börjar på 50m, 25 är nog mer normalt.

Men men, smaksak. Säg till någon gång du har lust så kan vi testa så får du se "the hidden powers" av en pikeman

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henpojk
Iom att man kan ha en hjälm som har 38% mot stun, och slicad PSG med ca 55% stun så tar det bort jawa rätt effektivt. Sen en hjälm med 90% energy och PSG till det oxå hjälper fint mot T21. Men visst, Riflemans är inte dåliga. Däremot har jag svårt att tro att en duell börjar på 50m, 25 är nog mer normalt.

Men men, smaksak. Säg till någon gång du har lust så kan vi testa så får du se "the hidden powers" av en pikeman

Jotack jag vet vad "hidden" power är för nått när du syftar på Pikeman, och jag vet att din lans är j-vligt fin hehe

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

LVA - Long Vibro Axe, ett vapen för pikeman.

HMB, ja min mindpoison pike är fin, har några andra fina saker i väskan att leka med oxå