Permalänk

Ryckig bild Viaplay

Hej

Jag har införskaffat två stycken Galaxy Tab A7 Lite. När jag kollar livesport på Viaplay så börjar bilden bli ryckig och laggig. Det konstiga är att om jag lägger ett finger på skärmen så blir det bra, men så fort jag släpper upp fingret så börjar det bli ryckigt igen.

Kollade på Internet och det verkar vara fler som har samma problem vid just livesport.

Tänkte först att surfplatta inte skulle vara kraftfull nog men då skulle det ju inte bli bättre av ett finger mot skärmen. Filmer och serier flyter på jättefint.

Tacksam för svar

Fabbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av VictoryKid:

Hej

Jag har införskaffat två stycken Galaxy Tab A7 Lite. När jag kollar livesport på Viaplay så börjar bilden bli ryckig och laggig. Det konstiga är att om jag lägger ett finger på skärmen så blir det bra, men så fort jag släpper upp fingret så börjar det bli ryckigt igen.

Kollade på Internet och det verkar vara fler som har samma problem vid just livesport.

Tänkte först att surfplatta inte skulle vara kraftfull nog men då skulle det ju inte bli bättre av ett finger mot skärmen. Filmer och serier flyter på jättefint.

Tacksam för svar

Fabbe

Har är en ren gissning: men skillnaden mellan livesport och film/serie kan vara att de har högre bitrate på sporten.
Samt att wifi antennerna inte är världsbäst -> sämre mottagning -> inte tillräcklig bandbredd för livesport.
Att det blir bättre när du lägger fingret på skärmen kan ju vara så att din fingret/handen/kroppen hjälper till så att du får bättre mottagning (precis på samma sätt som när man skall boosta signalen på en bilnyckel genom att sätta den mot huvudet) -> mer bandbredd -> inget stutter.

Permalänk

Intressant...men sitter antennen i just skärmen då? Jag håller ju i plattan med båda händerna och borde således redan vara en förlängning:)

Permalänk
Medlem

Jag gissar att den sänker uppdateringsfrekvensen på skärmen (trots att videoströmmen har högre uppdateringsfrekvens).
Du borde kunna slå på visning av uppdateringsfrekvensen så ser du i realtid vad som händer.
Förmodligen är det ett fel i appen som gör att det inte blir rätt.
(För att spara ström så sänker Android uppdateringsfrekvensen när man inte rör skärmen, så fort du rör skärmen så ökar den igen för att det ska se bra ut om du scrolla runt t.ex.)

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.