Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Om man var student/mecenatkund på Komplett råkade de sätta det priset till en början. Tror bara det var någon timme eller så sedan var det på 6800 kr.

Haha galet, grattis! Jag hade aldrig avbokat den iallafall. Det är ju tom. billigare än från Frankrike

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Hur fick du till en bundle på Komplett för under 6000kr? Helt galet ju!

Ja det blir nog inte svårt att sälja en Switch 2 runt lansering, om du nu behöver göra det.

Benify deal som antagligen inte skulle ha varit där Var snabb som attan på bollen och försvann snart därefter. Men sen fick jag inbjudan och 509€ från My Nintendo är ju ännu lite billigare.

Har lite is i magen och så får någon en fin deal runt lansering och slipper importera. Bara mitt kreditkort som kommer gråta lite.

Permalänk

Finns att beställa på https://www.amazon.fr/
gjorde en beställning och hamnade på ca 5900 kr för den men mariokart

Permalänk
Medlem

Har även jag beställt från Amazon Frankrike nu, har en beställning som ligger på Webhallen, får väl ta bort den

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt syftet?
Det ”enda” dom spar in är ju att dom inte behöver chip i kassetten för att lagra datat på? Men å andra sidan, it’s all bout the money!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Det ”enda” dom spar in är ju att dom inte behöver chip i kassetten för att lagra datat på? Men å andra sidan, it’s all bout the money!

Vi får se om det blir samma på andra marknader, t.ex. Daemon X Machina för oss säljs inte som Game-Key Card. Skulle va fail om Switch 1 varianten av Suikoden är riktig release sen kör dom billigt skräp för Switch 2.

I värsta fall blir det väl att köpa dyrare riktiga fysiska varianter på playasia etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Du kan sälja spelet eller låna ut det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Normalt sett så ses väl inte ett spel som komplett day one? Så vissa hävdar väl att det är ospelbart utan patchar som är nästan är lika stora som spelet i vissa fall. Detta möjliggör iaf att sälja, låna ut och ge bort spel. Och det är väl objektivt bättre än key-in-box

Att vissa vill samla på spel är nog ganska få i sammanhanget. Så personligen ser jag det inte som ett stort problem så länge det inte är orimligt långsamt att ladda ner spel till den, eftersom jag inte samlar på spel.

Permalänk
Medlem

Jag gillar att det ser ut att bli scalpar-fritt. Fortsatt god tillgång på konsoller, Nintendo verka ha lyckats med sin tillverkning denna gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Jag gillar att det ser ut att bli scalpar-fritt. Fortsatt god tillgång på konsoller, Nintendo verka ha lyckats med sin tillverkning denna gång

Vad ska dom tjäna? Menar säljer de konsolen för 5990 då har de tjänat 500 kr per konsol efter Traderas avgifter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Någon annan som tänker köpa gamecube-kontrollen? Plockade precis hem två

<Uppladdad bildlänk>

https://store.nintendo.de/de/nintendo-gamecube-gcn-controller...

ping @Exydia @Börny

De borde ha att man får köpa 4, som de alltid haft. Tex om man ska spela Smash Bros tex vill man ha 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Vad ska dom tjäna? Menar säljer de konsolen för 5990 då har de tjänat 500 kr per konsol efter Traderas avgifter.

Det enda som lär kunna gå att scalpa är maskiner som är köpta en bra bit under bergsalapris.

Visa signatur

OLED77C44LA || RTX 5090 Astral OC || 7800x3d || switch oled @ 1.2 ghz/2.1 ghz/2000mhz

Permalänk

Lär nog inte vara jättesvårt att sälja vidare konsoler köpte från t.ex amazon.fr
Många föräldrar som säkert vill köpa till barnen, och när ekonomin är dålig så räcker det att man sätter några hundralappar billigare än återförsäljarna. Det här är också personer som inte vet hur man hittar bästa dealen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Menar du att Retrospelbutiken säljer maskinerna till förlust? Stort tvek på den.

Och är det nån som har möjlighet till gråimport så är det väl just amazon.

Då är det konstigt större aktörer tar ett högre pris än den sidan som jag aldrig hört talas om innan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Om man var student/mecenatkund på Komplett råkade de sätta det priset till en början. Tror bara det var någon timme eller så sedan var det på 6800 kr.

Ja, fick också Mkw bundeln för 5992kr på Komplett genom studentkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av köttsverker:

Finns att beställa på https://www.amazon.fr/
gjorde en beställning och hamnade på ca 5900 kr för den men mariokart

Gick nu med, såg utan mario kart först men den försvann nyss m,en fanns med mario kart så avbröt min tyska order och körde på franska, lite billigare och mk inkluderat istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Gick nu med, såg utan mario kart först men den försvann nyss m,en fanns med mario kart så avbröt min tyska order och körde på franska, lite billigare och mk inkluderat istället.

Fick också tag på en. Tog en utan bundle och köpte till några spel samtidigt. Har bundle bokat också från en annan sida.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på när ungefär Amazon drar pengarna för förhandsbokade produkter?

Vill inte ha massa pengar liggandes på mitt kortkonto i onödan. Jag antar att ordern blir avbruten om det inte finns tillräckligt med pengar på kontot när det ska dras pengar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiamondDogs:

Någon som har koll på när ungefär Amazon drar pengarna för förhandsbokade produkter?

Vill inte ha massa pengar liggandes på mitt kortkonto i onödan. Jag antar att ordern blir avbruten om det inte finns tillräckligt med pengar på kontot när det ska dras pengar?

När det är dags att skicka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

När det är dags att skicka.

Okej, tack. Det står att min anländer den 11:e. Antar att dom skickar den runt den 5:e och sätter över pengar till början av Juni iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiamondDogs:

När de hanterar din order - plockar den och skickar. Release är 5 juni så utgå från det och några dagar före då för säkerhet skull

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiamondDogs:

Okej, tack. Det står att min anländer den 11:e. Antar att dom skickar den runt den 5:e och sätter över pengar till början av Juni iaf.

Ja, de kommer antagligen börja ta hand om det 3-4e, så direkt efter månadsskiftet lär man nog ha pengarna redo

Permalänk
Medlem

Skulle vilja veta vad det blir för svenska priser på spelen på eshop. Dom har ju varit väldigt snälla till switch 1 men med tanke på svenska priset på maskinen så är jag lite orolig att dom inte är lika snälla längre.. och kombinerat med redan höga priser i usd/euro så kan det bli riktigt tråkigt då.

Men samtidigt är kanske inte bergsala inblandad i det öht så dom kanske är snälla igen ändå.

edit: Jaha dom hade redan lagt upp priserna hittade jag nu!

769kr för t ex Donkey kong Bananza. Det är ju bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9110a:

Fick också tag på en. Tog en utan bundle och köpte till några spel samtidigt. Har bundle bokat också från en annan sida.

jepp, såg det gick göra så efter så ändrade så jag betalar en euro mer med fysiskt mario kart utan bundle istället, så 2 avbokningar och står nu på 3:e bokningen istället totalts sett. Dock verkar mario kart bundlen köras ut en dag före ickebundlingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiamondDogs:

Det dras när ordern behandlas (dvs. skickas). Se dock till att ha lite pengar på kontot redan nu. Jag använde ett helt tomt ”slaskkonto” på min första förhandsbokning från franska Amazon och eftersom dom verkar göra en kontroll/reservera en liten summma direkt efter en förhandsbokning så avbröts min order två dagar senare pågrund av ”för lite pengar på kontot. Det misstaget gjorde jag inte idag.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Det dras när ordern behandlas (dvs. skickas). Se dock till att ha lite pengar på kontot redan nu. Jag använde ett helt tomt ”slaskkonto” på min första förhandsbokning från franska Amazon och eftersom dom verkar göra en kontroll/reservera en liten summma direkt efter en förhandsbokning så avbröts min order två dagar senare pågrund av ”för lite pengar på kontot. Det misstaget gjorde jag inte idag.

Men inte hela beloppet väl? Räcker med någon tusing eller?

Permalänk

Någon som vet vilket slags eluttag som förmodligen kommer till spanska NSW2-enheten så man vet om man måste köpa uttagsadapter?

Mvh,
WKF.

Visa signatur

"Den säkraste koden är den som aldrig skrivs"
"Visste du förresten att det är ett mångmiljardbolag?"
"Jag lever inte för att koda utan kodar för att sen kunna leva"

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Du kan sälja spelet eller låna ut det.

Jag menar från Nintendos sida. Ska dom ändå tillverka en kassett och sälja den via fysiska kanaler så kunde dom lika väl bara lagt ned spelet på den också?

Men antar att chippen är bra mkt dyrare än en skiva till ps5/xbox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag menar från Nintendos sida. Ska dom ändå tillverka en kassett och sälja den via fysiska kanaler så kunde dom lika väl bara lagt ned spelet på den också?

Men antar att chippen är bra mkt dyrare än en skiva till ps5/xbox.

Med tanke på hur snabba nya kassetterna måste vara för att kunna läsa spelen från dem så lär de vara dyra. Game Key Card kan vara hur segt som helst, behöver ju bara verifiera en kod. Sen är det ju inget spel från Nintendo som är GKC, bara tredje part.

Permalänk
Medlem

Finns det inte risk att förbokningen avbryts senare någon gång om man bokar från utländsk amazon?
Känns som att det här ”hålet” i deras marknadsstrategi är lite för trivialt för att va sant