Filer ur en 68pin scsi

Permalänk

Filer ur en 68pin scsi

Tjena!

Efter timmars sökande om hur jag ska få ut gamla filer ut min scsi disk jag grävde fram ut garderoben så ger jag upp och vänder mig till Sveriges bästa forum!

Jag behöver då hjälp att få loss lite filer ur en scsi disk med 68pin Modell DDYS-T09170.
ALL hjälp är välkommen! hittar absolut inte hur jag ska göra och den lilla informationen jag har fått har jag inte ens förstått

Permalänk
Medlem

steg 1 är att skaffa ett valfritt scsi kort, gärna med den kabeln du behöver från start så du slipper köpa en ny från valfri china site

Kan kolla i hoarding lådorna ifall du går bet och bor i Stockholm

Permalänk
Medlem

Ja det enklaste vore väl att köpa ett LSI 20320IE-kort med 68-pins anslutning samt PCIe-kontakt mot moderkort. Därefter är det straight forward så att säga, stoppa i kortet i datorn, anslut 68-pins SCSI flatkabel och strömkontakt och kör igång maskinen. Troligtvis kanske du även behöver en SATA till Molex strömadapter om datorn är relativt ny och därmed saknar Molex-kontakter från PSU:n.

https://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=LSI+20320IE

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
vSphere Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10SLL-F/SC825TQ, Xeon E3-1231 v3, 16GB, 90TB HDD
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD

Permalänk
Skrivet av Pitr-:

Ja det enklaste vore väl att köpa ett LSI 20320IE-kort med 68-pins anslutning samt PCIe-kontakt mot moderkort. Därefter är det straight forward så att säga, stoppa i kortet i datorn, anslut 68-pins SCSI flatkabel och strömkontakt och kör igång maskinen. Troligtvis kanske du även behöver en SATA till Molex strömadapter om datorn är relativt ny och därmed saknar Molex-kontakter från PSU:n.

https://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=LSI+20320IE

så det kortet där skickar jag rätt in i en pci-e i datorn och sen en kabel in i disken?
(och givetvis 4pin stöm till disken)