Helgsnack: Vilka är dina favorittidskrifter från förr?

Permalänk

Första jag prenumerade på var Nintendomagasinet. Man fick något erbjudande när man köpte en ny nes från bergsala. Tyckte särskilt om avdelningen där läsare fick skicka in tips och knep och fusk koder osv. Samt tips om nya kommande bra spel. Detta var ju långt innan internets intåg.

Har för mig att att flera från den redaktionen senare hamnade på det som blev Super Power.
Den tidningen var mycket coolare med blanka sidor istället för serietidnings papper och ett större format. Nintendomagasin var i A4 om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem

Nintendomagasinet och SuperPlay (hette den inte också något med Nintendo från början?) Köpte inte så mycket PC tidningar om det inte var något specifikt i just det numret.....Sen har man ju mycket mysiga minnen från Kalle anka Pocket...men vet inte om det räknas som en tidskrift direkt....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

High Score, innan de spårade ur fullständigt.

Åh, ljuva 90-tal när månadens cd i både High Score och PC Gamer var en riktig höjdpunkt och det enda sättet man fick tag på demos.

Permalänk
Chassi-Jesus 📦

I kronologisk ordning var det Nintendo Magasinet, Super Power/Super Play, Sega Force, PC Aktiv, High Score och slutligen PC Gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

I kronologisk ordning var det Nintendo Magasinet, Super Power/Super Play, Sega Force, PC Aktiv, High Score och slutligen PC Gamer.

Å jag som trodde du var en hardware kille...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Chassi-Jesus 📦
Skrivet av Bengt-Arne:

Å jag som trodde du var en hardware kille...

Mitt hårdvaruintresse tog fart i slutet av 1990-talet, och innan det var jag i högsta grad en konsolpojke.