Följ Black Week på SweClockers

Beställa från Logitech

Permalänk
Medlem

Beställa från Logitech

Sitter och funderar på om man törs beställa Logitech Pro-ratten med pedaler och tillbehör från Logitech direkt? Verkar som man får en hel del rabatter om man beställer från Logitech själva.

Kan inte hitta någon svensk återförsäljare som säljer till exempel Wheelhub med Track Wheel. Det känns liksom tryggare med svensk ÅF när det gäller returer och liknande.

Någon som har erfarenhet av att beställa direkt från Logitech?

Permalänk
Medlem

Varför skulle det vara problem med att handla direkt från Logitech?

Delar inte din känsla att det känns tryggare att köpa från just Sverige, snarare tvärt om att i sverige gillar man byråkrati och parapryavtal till den grad att du får problem åt andra hållet. Det är superbra när det fungerar men får du problem så ska man reglera ärenden och blanda in tredjeparter och besiktiga produkter osv osv osv...

Kolla till bland annat den stora tråden om Webhallen som vi hade upp på startsidan förra veckan, returregler och supportsystem som ska få oss att känna oss trygga men det blir bara skit i slutändan..

Nu jämför jag visseligen med USA då jag har halva familjen där, reser dit och köper en hel del.
Känslan är att det är bättre service, men tyvärr ofta på bekostnad av personalens hälsa.

Permalänk
Medlem

Ja, helst vill man slippa hålla på med returer. De använder bland annat Klarna som betalningsmetod, det torde väl betyda att man har en viss trygghet med sitt köp antar jag.