Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Någon får rätta mig om jag har fel, men tror faktiskt map stash tab inte fungerar (än) i poe2. Jag har då den inte i alla fall, trots att jag har den i poe1. Det viktigaste är att ha curency och sedan någon premium tab så man kan lägga ut grejer till försäljning.

Stash tabs jag har sedan tidigare som fungerar är essence (men känns onödigt nu i alla fall) och delerium (inte stött på något delerium än). Delve stash tab finns inte så antar att delve inte finns i spelet.

Tillägg: fragment stash tab var ju riktigt bra i ettan, men den verkar inte heller fungera i 2:an (än). Blight stash tab verkar inte heller finnas :).

Tack men då bör det räcka med en quad premium till att börja med tänker jag? Motsvarar väl 4 vanliga premium?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasjon:

Mitt spel crashar constant, ska testa att ominstallera windows 11 och inte köra 24h2 versionen. Se om det hjälper annars får man bara vänta till dom patchar problemen. Riktigt trött på dessa crashes. 😔

testa https://clips.twitch.tv/RespectfulVictoriousLatteFUNgineer-w0...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanb78:

Tack men då bör det räcka med en quad premium till att börja med tänker jag? Motsvarar väl 4 vanliga premium?

Ja precis, quad premium har allt som en premium har, bara 4x så stor :). Sedan när man kommer in i spelet vill man kanske ha några till, för man kan t.ex lägga upp så en tab automatiskt lägger upp saker till försäljning för ett visst pris, t.ex en tab med 1exalt-items man kanske inte orkar kolla upp så noga.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Ja precis, quad premium har allt som en premium har, bara 4x så stor :). Sedan när man kommer in i spelet vill man kanske ha några till, för man kan t.ex lägga upp så en tab automatiskt lägger upp saker till försäljning för ett visst pris, t.ex en tab med 1exalt-items man kanske inte orkar kolla upp så noga.

Tack, passade på att köpa några uppgrades på vanliga till premium:).

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanb78:

Underbart tack för info, köpte både currency, premium quad stash, map, gem, behövs något mer?

Det är allt som behövs just nu.
Lite senare när det kommer mer uniques så kan det vara skönt med en unique stash tab också.

Det kan även vara skönt med t.ex essence, Fragment, ultimatum osv. Men just nu så behövs det nog inte.
Du kommer säkert märka senare när du ligger massa fragments/essence osv i random tabs som kan vara jobbigt att leta reda på.

Glöm inte att välja Affiliate på t.ex currency, map och gem tab, då behöver du inte gå till taben för att lägga in item utan bara ctrl+klick så hamnar den i rätt automatiskt

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Tycker också det är segt att leta upp någon build som man ska följa slaviskt i ARPG men kräva nästan ibland tyvärr...

Man behöver verkligen inte följa någon guide, räcker bara att man tänker lite själv så rullar spelet på bra.

Gäller även poe1, de har gjort spelet så enkelt senaste åren så man behöver knappt ens tänka för att klara ut mer eller mindre allt i hela spelet.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Har provat detta? Gjorde ominstallation till 23h2 win11 version. 0 crashar so far

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS ROG Strix X870E-E | NVIDIA GeForce RTX 4090 Founders Edition | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Cooler Master HAF 700 EVO Big Tower | Cooler Master MasterLiquid PL360 Flux | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB | Soundblaster AE-5 | be quiet! Straight Power 11 1000 Watt |Samsung 57" Odyssey Neo G9 S57CG95|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasjon:

Har provat detta? Gjorde ominstallation till 23h2 win11 version. 0 crashar so far

kör 24h2 och har inte krashat sen jag satte poe2 på 95% max cpu usage

update: krashade en gång då jag ändrade affinity till alla cores, så jag måste alltså köra 95% max usage och att spelet inte använder core 0 för att inte krasha ser det ut som, intressant

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk
Medlem

Spelat lite nu ikväll. För det första, Playstation kontrollern är alldeles för stor. Switch kontrollern är mycket skönare men joysticken fungerar dåligt i PoE2. Har inte riktigt kommit igång att spela med kontroller. Märks man börjar bli gammal.

Kör en witch med minions. Funderar på att byta då det är hopplöst att sikta med en controller. Annars tycker jag spelet är hyfsat skoj. Tror dock folk kommer tröttna snabbare än dom tror. Får lite Diablo 4 vibbar.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Har testat tre klasser nu.
warrior, såg bra ut i början men ush vad tråkigt det blir efter ett tag. Svårt att röra sig runt och undvika attacker samtidigt som man måste "krama" fienden för att själv göra skada. Inte min klass, helt klart.
Sorcerer. Väldigt roligt och helt klart min stil. Drog iväg till lvl 18 på ett naffs. Det enda negativa är väl att klassen precis blivit kraftigt nerfad och är väldigt "squishy". Röra på sig och rulla runt är ett måste.
Witch. Herregud, startade den igår kväll och bokstavligen sprang genom de tre första zonerna. Minionerna tar ju all aggro så man blir knappt skadad. Bara att nuka och springa vidare. Galet enkelt, i alla fall än så länge. Är lvl 8 och har inte dött en enda gång.

Är nu i valet om man skall köra med sorcen eller köra på witchen istället.
Hur blir witch på högre levlar? T.ex på bossar med lite adds, är man gimpad av att man inte kan få minioner? Funderar på hur man skall göra, vill ju inte lägga en massa tid på en klass som blir kass längre fram.

Måste säga att PoE2 verkligen är kul Precis lagom svårt och verkligen stämningsfulla maps.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Har testat tre klasser nu.
warrior, såg bra ut i början men ush vad tråkigt det blir efter ett tag. Svårt att röra sig runt och undvika attacker samtidigt som man måste "krama" fienden för att själv göra skada. Inte min klass, helt klart.
Sorcerer. Väldigt roligt och helt klart min stil. Drog iväg till lvl 18 på ett naffs. Det enda negativa är väl att klassen precis blivit kraftigt nerfad och är väldigt "squishy". Röra på sig och rulla runt är ett måste.
Witch. Herregud, startade den igår kväll och bokstavligen sprang genom de tre första zonerna. Minionerna tar ju all aggro så man blir knappt skadad. Bara att nuka och springa vidare. Galet enkelt, i alla fall än så länge. Är lvl 8 och har inte dött en enda gång.

Är nu i valet om man skall köra med sorcen eller köra på witchen istället.
Hur blir witch på högre levlar? T.ex på bossar med lite adds, är man gimpad av att man inte kan få minioner? Funderar på hur man skall göra, vill ju inte lägga en massa tid på en klass som blir kass längre fram.

Måste säga att PoE2 verkligen är kul Precis lagom svårt och verkligen stämningsfulla maps.

Jag körde cast on freeze cold snap men den blev ju nukad precis när jag kom till maps. Byggde om lite och körde frostwall, frostbomb och self cast meteor. Funkar ok och förstås bra crowd control till en gräns. Den har dock för "spikig" damage som kräver att man lyckas få till crowd control på alla monster. Den var helt oanvändbar för t.ex breach när man blir svärmad. Håller på att specca om till spark nu för att prova det istället.

Tillägg: brorsan kör witch med firewall och raging spirits. "Slow and steady" säger han, men tycker det ser ut som att det går rätt bra vid start av maps utan speciellt bra gear. Får se i senare maps

Autocorrect...
Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Stash tabs är på rea denna helgen. Är det Premium Quad man ska ta?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

har du inte redan en currency tab skulle jag ta en sån också om du gillar spelet

sen är quad tabs najs men jag har även en massa vanliga premium tabs och brukar ha flera till att sälja gear med

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk
Medlem

ett liv per waystone. I'm out! Har inte tid med det haha.
Campaign var kul. Bossarna roliga. Spelade dem som i souls spel. Dodge roll ftw!

Permalänk
Medlem

För fan, startade ett chaos och blir DCad före jag ens hinner starta. Förlorar såklart dock runnen....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hade rekommenderat currency stash tab samt en packe premium stash tabs för basics. Vill du verkligen spendera skulle jag nog rekommendera ännu fler premium stash tabs, kanske en gem tab.
Stash tab reorna är återkommande var 3:e helg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Funderar på att byta då det är hopplöst att sikta med en controller. Annars tycker jag spelet är hyfsat skoj. Tror dock folk kommer tröttna snabbare än dom tror. Får lite Diablo 4 vibbar.

Du har säkert koll på detta men du siktar med högerspaken.

Utöver det kan du aktivera låst sikte så du istället hoppar mellan targets genom att snärta högerspaket åt sidan (som t.ex. Elden Ring).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Du har säkert koll på detta men du siktar med högerspaken.

Utöver det kan du aktivera låst sikte så du istället hoppar mellan targets genom att snärta högerspaket åt sidan (som t.ex. Elden Ring).

Helt omöjligt att ta sig till högerspaken när man ska använda alla andra knappar. Förstår inte hur ni lyckas med det. Imponerande. Tack för tips.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är lvl 30 på min sorc nu och skulle misstänka slutet av act 2. Fick väl en liten upgrade på chest armor ikväll. Men överlag så får jag inga bra drops, så det känns som att min dps är dålig. kör lightning för övrigt, main dps är väl spark. Fick det där "myntet" för att köra sin subclass, hur svårt är det egentligen? har för mig jag hörde att det är svårt. Så borde man vänta ett tag innan man testar? eller får man tag på dom där mynten lätt?

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Är lvl 30 på min sorc nu och skulle misstänka slutet av act 2. Fick väl en liten upgrade på chest armor ikväll. Men överlag så får jag inga bra drops, så det känns som att min dps är dålig. kör lightning för övrigt, main dps är väl spark. Fick det där "myntet" för att köra sin subclass, hur svårt är det egentligen? har för mig jag hörde att det är svårt. Så borde man vänta ett tag innan man testar? eller får man tag på dom där mynten lätt?

Du kan försöka om och om igen tills du klarar den första nivån, så testa och se hur det går.

Det viktigaste att uppgradera är ditt vapen – prioritera att lägga din valuta på det. Kolla in vad säljarna har, och plocka upp vapen som ligger på marken.

Om du till exempel har fått en Exalted Orb som drop, kan du kolla på tradesidan om det finns ett bra vapen till salu. Du kan få ett riktigt bra vapen för en exalt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Helt omöjligt att ta sig till högerspaken när man ska använda alla andra knappar. Förstår inte hur ni lyckas med det. Imponerande. Tack för tips.

Du kan aktivera “lock on” via kontrollen. Till exempel på bossar underlättar det enormt mycket, och då slipper du använda höger spak. Jag insåg detta i början av akt två, och spelet blev så mycket enklare på det sättet 😅.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EroHebi:

Du kan aktivera “lock on” via kontrollen. Till exempel på bossar underlättar det enormt mycket, och då slipper du använda höger spak. Jag insåg detta i början av akt två, och spelet blev så mycket enklare på det sättet 😅.

Ska testa detta imorgon! 👍

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Stort tack för tipsen om Stash-köpen. Blev ju mycket enklare att ha ordning på alla skills & gems nu
Upptäckte också att Ctrl+musklick säljer alternativt överför vald sak direkt. Antagligen sist på den bollen

Funderar över flaskorna i spelet. Finns det någon poäng att samla på dessa? Man kan väl bara ha två aktiva samtidigt (hälsa & mana)? Tycker jag hittar väldigt många flaskor när jag irrar runt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeSun:

Stort tack för tipsen om Stash-köpen. Blev ju mycket enklare att ha ordning på alla skills & gems nu
Upptäckte också att Ctrl+musklick säljer alternativt överför vald sak direkt. Antagligen sist på den bollen

Funderar över flaskorna i spelet. Finns det någon poäng att samla på dessa? Man kan väl bara ha två aktiva samtidigt (hälsa & mana)? Tycker jag hittar väldigt många flaskor när jag irrar runt.

Olika flaskor är bra vid olika tillfällen, och troligen kommer det ta dig ett tag att hitta bra rolls också.
Du kan då crafta på flaskorna (två mods, blå/magic). Ibland vill man ha instant flasks, ibland mer regen, kanske HP flaska för sina minions osv.

Du kan även dra ctrl+klick på NPCs och direkt öppna t.ex säljmenyn, AH, dra identify all osv

Visa signatur

Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Tyckte den var riktigt svår första gången vid lvl 22. Körde om strax innan lvl 30 och då var det nästan cakewalk. Hjälper att ha mkt liv vilket ger högre honour. Första gången välj rum som ger tillbaka honour för att mer se till att komma i mål. Bossen är lätt om du håller avstånd och aktar dig för stomp attacken som han alltid börjar med. NPc:en brukar också varna innan han gör den.

Permalänk
Medlem

Får kanske testa låsa upp stormweaver ikväll då.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Är lvl 73 nu som Stormweaver med spark. Kör typ tier 4-5 maps och har CI med drygt 5000 ES. Funkar bra och helt ok damage även om jag inte har särskilt bra gear (2-7 ex per del). Största problemet är att jag i princip inte har någon crowd control. Ska försöka boosta electrocute på orb of storms men behöver jewellery orbs

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Är lvl 73 nu som Stormweaver med spark. Kör typ tier 4-5 maps och har CI med drygt 5000 ES. Funkar bra och helt ok damage även om jag inte har särskilt bra gear (2-7 ex per del). Största problemet är att jag i princip inte har någon crowd control. Ska försöka boosta electrocute på orb of storms men behöver jewellery orbs

Köp kitiko handskarna så stunnar du hela skärmen permanent.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tröttnade lite i helgen, "inga" movement skills och väldigt mycket trånga gångar så om man saknar DPS så är det fram 2 meter > backa 10 meter > fram 15 meter > backa 10 meter

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Köp kitiko handskarna så stunnar du hela skärmen permanent.

Bra tips, ska prova! De var ju inte dyra heller och jag har inte uppgraderat mina handskar än så har något billigt skräp

Visa signatur