Fractal Design gör hörlursdebut den 18 juni

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agima:

Köpte mitt första chassi från Fractal Design 2009 och har efter det haft fyra andra, och samtliga har varit problemfria. Du skriver att plastbitar och byglar "flyger" vilket inte är normalt såvida man inte sliter i sakerna så problemet är nog hur du hanterar saker och ting.

Att såga ett företag vid fötterna och säga att man aldrig mer kommer att köpa deras produkter för att man råkat ut för fabrikationsfel är en sak, men att säga detsamma när felet högst troligen beror på sig själv är närmast skrattretande.

Jag var lite otydlig. Det var just en plastbit som bygel eller hållhake som gör att fronten sitter fast. När jag drog tillbaka fronten som man ska göra så flög den av. Jag vet inte hur de har tänkt att man ska balansera kraften så att den lilla plast bygeln inte ska åka av.

Fractal har ännu inte svarat på min mail som jag skickade i måndags. Jag ger dem till tisdag att svara! Eller så gör jag reklamation eller ger dem dålig reklam om de struntar i att svara mig. Jag tänker starta en separat tråd nästa vecka och ta upp det för det är väl det ända man kan göra när de inte vill ge någon support.

Jag köpte Define 7 eftersom jag ändå var nöjd med mitt gamla Fractal chassi.

Att du ändå tycker de håller bra kvalitet är väl ändå konstigt. Och bra kvalitet om chassit allt igenom skulle vara bra vilket det inte är. Det har brister och det är just denna fragila plastbygel! Jag börjar nästan tro att du jobbar där.

Oerhört besviken Fractal Design ägare!

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot att se recensioner på detta headset. Dom visa ju upp det på inets livestream i steptember, trodde inte det skulle ta sådan lång tid för lansera det

Skrivet av Dinkefing:

Jag var lite otydlig. Det var just en plastbit som bygel eller hållhake som gör att fronten sitter fast. När jag drog tillbaka fronten som man ska göra så flög den av. Jag vet inte hur de har tänkt att man ska balansera kraften så att den lilla plast bygeln inte ska åka av.

Fractal har ännu inte svarat på min mail som jag skickade i måndags. Jag ger dem till tisdag att svara! Eller så gör jag reklamation eller ger dem dålig reklam om de struntar i att svara mig. Jag tänker starta en separat tråd nästa vecka och ta upp det för det är väl det ända man kan göra när de inte vill ge någon support.

Att du ändå tycker de håller bra kvalitet är väl ändå konstigt. Och bra kvalitet om chassit allt igenom skulle vara bra vilket det inte är. Det har brister och det är just denna fragila plastbygel! Jag börjar nästan tro att du jobbar där.

Varför inte bara reklamera direkt till återförsäljaren?

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9950X3D | Gigabyte RTX 5070 Ti AERO | Samsung 990 PRO 4TB | Gigabyte B650E Aorus Stealth Ice | Corsair Dominator Titanium White 2x48GB DDR5 6600MHz CL32 | Lian Li O11 Vision Compact White | Lian Li HydroShift LCD 360TL White | Lian Li EDGE Platinum 850W White | Lian Li UNI FAN TL 3-pack 120mm Reverse White

Permalänk
Medlem

Varför köper man hörlurar från något annat en riktiga tillverkare av hörlurar som tex Sennheiser, beyerdynamic , audio-technica , Focal, audeze listan kan troligen utökas men denna typ av lurar som gjort i vad snart 20 år riktade mot gamers känns som att man gjort någon cool design och köpt billiga element från någon tillverkare i Kina och sedan byggt dom där med gärna med någon form av inbyggd dac och wifi mottagare och sedan batteri drivna så det blir "planned obsolescence" med genom att det inte går att byta batteriet.

Har ett par Sennheiser HD600 som levt i snart 20 år det går fortfarande utmärkt att byta sladd och diverse kuddar osv så är dom som nya.

Permalänk
Medlem

Hoppas inte deras chassin blir lidande när de spretar ut till andra produkter. Tappar de chassi marknaden är de nog ganska körda.

Hade hellre sett att de vidare utvecklat och gjort innoativa nya chassin.

Dessa blir bara en i mängden om de inte gjort något väldigt speciellt med dessa, svårt på en redan proppfullmarknad. Kör nog vidare på mitt 399kr gaming headset och kör mina gamla akg för fin lyssning.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXim:

Varför köper man hörlurar från något annat en riktiga tillverkare av hörlurar som tex Sennheiser, beyerdynamic , audio-technica , Focal, audeze listan kan troligen utökas men denna typ av lurar som gjort i vad snart 20 år riktade mot gamers känns som att man gjort någon cool design och köpt billiga element från någon tillverkare i Kina och sedan byggt dom där med gärna med någon form av inbyggd dac och wifi mottagare och sedan batteri drivna så det blir "planned obsolescence" med genom att det inte går att byta batteriet.

Har ett par Sennheiser HD600 som levt i snart 20 år det går fortfarande utmärkt att byta sladd och diverse kuddar osv så är dom som nya.

De enkla svaret är väl trådlöst och helheten. Kör också ett par Sennheiser 598 med en modmic men saknar trådlöst ibland. Audeze tänker du säkert då men då tänker jag att de kostar 4 lax

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadMeat1234:

Ser fruktansvärt ointressant ut.

Varför inte börja sälja hus med den tveksamma kopplingen för datorn och hörlurarna ska ändå stå någonstans och de vill tydligen leverera en helhetslösning. Jag kanske är gammalmodig men "skomakare bliv vid din läst" är fortfarande högaktuellt.

Mitt i krysset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Varför mailar du Fractal istället för att kontakta stället där du köpte den? Ser inte varför de ska ge dig som slutkund support överhuvudtaget. De ger support till återförsäljare, som i sin tur ger support till dig.

Du var nöjd med ditt gamla chassi, men så attackerar du någon som säger sig ha bra erfarenheter av deras chassin. Ska du inte attackera dig själv också? Ska man tro att du jobbade där och sen fick sparken, för vem annars hade kunnat vara nöjd med ett Fractal-chassi och köpa ett till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

Varför mailar du Fractal istället för att kontakta stället där du köpte den? Ser inte varför de ska ge dig som slutkund support överhuvudtaget. De ger support till återförsäljare, som i sin tur ger support till dig.

Du var nöjd med ditt gamla chassi, men så attackerar du någon som säger sig ha bra erfarenheter av deras chassin. Ska du inte attackera dig själv också? Ska man tro att du jobbade där och sen fick sparken, för vem annars hade kunnat vara nöjd med ett Fractal-chassi och köpa ett till?

Jag har inte sagt att det är fel att du är nöjd med dem. Men det verkar som om du inte kan acceptera att jag inte är nöjd med mitt senaste fractal chassi. Återförsäljaren skulle bara säga att det är ett fel som jag självt orsakat. Och varför tror du jag inte kan kontakta tillverkaren direkt? Vad står det i lagen att jag inte kan göra det? Det enda skillnaden är att tillverkaren inte står för frakten eller liknande.

Mitt förra hade en del problem främst två saker jag inte var nöjd med min inte tillräckligt allvarliga för att inte ge dem en andra chans till.

Permalänk
Medlem

Önskar något företag kunde ta fram ett par riktigt bastunga lurar, sitter fortfarande med ett par JVC HA-SZ2000 som är de som kan leverera mest bas av alla lurar, men dom börjar bli till åren. (Är en av få lurar som är dyrare beggade idag än sitt nypris när de släpptes.) Förmodar att marknaden är lite för liten, men det är nog för att få fått uppleva ordentliga explosioner där man känner hur lurarna hoppar mot huvudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Jag har inte sagt att det är fel att du är nöjd med dem. Men det verkar som om du inte kan acceptera att jag inte är nöjd med mitt senaste fractal chassi. Återförsäljaren skulle bara säga att det är ett fel som jag självt orsakat. Och varför tror du jag inte kan kontakta tillverkaren direkt? Vad står det i lagen att jag inte kan göra det? Det enda skillnaden är att tillverkaren inte står för frakten eller liknande.

Mitt förra hade en del problem främst två saker jag inte var nöjd med min inte tillräckligt allvarliga för att inte ge dem en andra chans till.

"Jag har nog mer erfarenhet än dig gällande deras chassin."
"Att du ändå tycker de håller bra kvalitet är väl ändå konstigt."
"Jag börjar nästan tro att du jobbar där."

Ger mycket starka hintar att du tycker det är fel och bara du kan ha rätt. Verkar som om du inte kan acceptera att andra är nöjda och inte har haft några problem, med fler chassin än vad du har haft.

Har återförsäljaren fel då om att det är nåt du orsakat? Den gick ju sönder av att du handskades med den. Dåligt byggd? Kanske för de hårdaste handskarna, men uppenbarligen har de flesta inte några som helst problem. Fractal har sina avtal med återförsäljarna om vad som accepteras för retur, så jag ser inte varför de skulle göra annorlunda direkt mot slutkund, men kanske du har tur. Att de överhuvudtaget har en supportkanal är ju bara bonus, så tycker inte du har rätt att klaga på svarstiden så starkt som du gör ("ger dem dålig reklam", "tänker starta en separat tråd", användning av utropstecken) och samtidigt strunta i den huvudsakliga supportkanalen till återförsäljare ("[kontakta Fractal] är väl det ända man kan göra").

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

"Jag har nog mer erfarenhet än dig gällande deras chassin."
"Att du ändå tycker de håller bra kvalitet är väl ändå konstigt."
"Jag börjar nästan tro att du jobbar där."

Ger mycket starka hintar att du tycker det är fel och bara du kan ha rätt. Verkar som om du inte kan acceptera att andra är nöjda och inte har haft några problem, med fler chassin än vad du har haft.

Har återförsäljaren fel då om att det är nåt du orsakat? Den gick ju sönder av att du handskades med den. Dåligt byggd? Kanske för de hårdaste handskarna, men uppenbarligen har de flesta inte några som helst problem. Fractal har sina avtal med återförsäljarna om vad som accepteras för retur, så jag ser inte varför de skulle göra annorlunda direkt mot slutkund, men kanske du har tur. Att de överhuvudtaget har en supportkanal är ju bara bonus, så tycker inte du har rätt att klaga på svarstiden så starkt som du gör ("ger dem dålig reklam", "tänker starta en separat tråd", användning av utropstecken) och samtidigt strunta i den huvudsakliga supportkanalen till återförsäljare ("[kontakta Fractal] är väl det ända man kan göra").

Jag har inte på något sätt orsakat att den lilla plastbygeln gick sönder. Fractal har inte ens en video på hur man gör det på rätt sätt. Det enda är några bilder i manualen med en pil. Däremot har de andra videos på hur man ta bort de andra panelerna och fläktfiltren.

Återförsäljaren åberopar Fractal Designs support direkt och jag har inget val än att kontakta Fractal Design direkt. Inte heller hittar jag någon officiell supportkanal på Sweclockers från Fractal Design som du påstår!

Det är ingen idé att du svarar för jag kommer inte ge dig något svar igen som jag uppfattar från en som uppenbarligen inte kan acceptera när man framför kritik och brister. Äger du ens ett Define 7?

Varför ska du bestäma vilka trådar jag startar eller inte. Det är ett fritt forum!

Jag är klar med dig!