Ökänd ransomwaregrupp hackad – databas läckt

Permalänk
Melding Plague

Ökänd ransomwaregrupp hackad – databas läckt

Lockbits sida på Tor-nätverket har ersatts av ett enkelt budskap: Brott är fel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Alla superhjältar bär inte mantel.
Underbar positiv artikel i en värld med mestadels negativa nyheter nu för tiden.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk

Äntligen lite karma

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem

Hackare blir hackade, cirkeln är sluten

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk

Jag känner mig sällan så där lycklig som jag kunde vara som barn. Men den här nyheten kände jag faktiskt genuin lycka över att läsa.

Permalänk
Medlem

Haha, så gött!! Utpressarligorna kan gott få lite press de med

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Ja, det är bra att nån äntligen lyckas "straffa" de som förstör för andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Alla superhjältar bär inte mantel.
Underbar positiv artikel i en värld med mestadels negativa nyheter nu för tiden.

Skrivet av Patrik356b:

Äntligen lite karma

Skrivet av Bengt-Arne:

Hackare blir hackade, cirkeln är sluten

Skrivet av Oakenborn:

Jag känner mig sällan så där lycklig som jag kunde vara som barn. Men den här nyheten kände jag faktiskt genuin lycka över att läsa.

Jag håller med alla. ❤️

Polisen som inte gör något heller. De sitter på sina händer 👐 och rullar tummarna så att de fastnar i det där mörka hålet 🕳 ... Helt rätt att Hacker's skipar rättvisa. Wonderful.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Storken Han Svävar i skyn ovanför: Storken Skiter På Orättvisor med Energi ⚡ och Ligger i: Det Hurrar, Det Hurrar, Det Hurrar vi för! 😃 😃 Absolutely Vodka. 😊 Det är träning som gör Susen! 🪿

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Jag håller med alla. ❤️

Polisen som inte gör något heller. De sitter på sina händer 👐 och rullar tummarna så att de fastnar i det där mörka hålet 🕳 ... Helt rätt att Hacker's skipar rättvisa. Wonderful.

Du kan ju googla på lockbit arrest innan du påstår inget görs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Du kan ju googla på lockbit arrest innan du påstår inget görs.

Visst visst, men det är många som blir bedragna (Fraud) över internet och polisen säger bara att "brottet skedde i ett annat land"... Gjorde de något en gång ok bra.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Storken Han Svävar i skyn ovanför: Storken Skiter På Orättvisor med Energi ⚡ och Ligger i: Det Hurrar, Det Hurrar, Det Hurrar vi för! 😃 😃 Absolutely Vodka. 😊 Det är träning som gör Susen! 🪿

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Visst visst, men det är många som blir bedragna (Fraud) över internet och polisen säger bara att "brottet skedde i ett annat land"... Gjorde de något en gång ok bra.

En gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Jag håller med alla. ❤️

Dom gör säkert vad som är möjligt, även om man ibland kan tycka att dom skulle göra mer.

Vi får inte glömma att det är en balans mellan befogenheter och den vanliga människans rätt till privatliv, vilket det senare alltid bör värnas.
Tror inte att någon som är oskyldig vill bli utpekad, arresterad eller liknande. Samt är helt säker på att ingen i detta forumet skulle godta att bli arresterad för något den inte är skyldig till, även om man ibland ser uttryck som mycket väl i en förlängning skulle resultera i just anklagande och arrestering av oskyldiga.

Just när det gäller lockbit har det på senare år skett rätt många arrester, vilket kanske till viss del kan förklaras med den nya medvetenheten som kommit med kriget i Ukraina. Dom flesta som arresterats är av rysk nationalitet och viss Israelisk koppling.

Med flera...

Även andra grupper har börjat att få det svårt

Som Phobos och 8Base där dom tagit bland annat Roman Berezhnoy och Egor Nikolaevich Glebov, även dom rysk nationalitet.

stavning...
Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!