Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Lordes nya CD så genomskinlig att kunder inte kan spela den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik.:

Nej, pappersludd är inte bra, men inte sprayfärg heller 😉
Vi kanske ska gå och göra det mer professionellt...

Amazon...
CD-etiketter

Skrivet av dan@work:

Det är bara att plocka fram sin gamla label-maker och klistra på en egen etikett.
Jag minns inte tillverkaren eller vad den hette...
Men man printade alltså ut på klisterark som hade förutskurna lappar i CD-storlek och sen la man skivan och etiketten i en 'maskin' så att etiketten centrerades.

Edit: En sån här!

Men problemet med skivan kan väl inte vara att den saknar etikett?

Problemet borde väl vara att det reflekterande lagret i skivan inte är tillräckligt reflekterande?

Permalänk
Medlem

Lyssnar folk ens på CD-skivor längre? Även om ett fåtal köper dem är det väl mest som samlarobjekt precis som med vinyl, kasett och vaxcylinder.

Visa signatur

Phanteks XT Pro Silent | Phanteks PH-TC14PE | Seasonic Core GX V2 850W | Asus Prime X370 Pro | Ryzen 9 5950X | Corsair 32GB 3600 MT/s | ASRock RX 9070 XT Steel Legend 16GB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-earl:

Sen när har en person flera höfter? Det verkar ha blivit flera fel i denna artikel.

Nu tog du allt antal höfter på en höft...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Jag var tvungen.

<Uppladdad bildlänk>

Vad var skämtet som South Park försökte med det avsnittet? Förstod aldrig. Ville dom bara förlöjliga personen?

Permalänk
Skrivet av jehuty:

Vad var skämtet som South Park försökte med det avsnittet? Förstod aldrig. Ville dom bara förlöjliga personen?

Tror att det bara var för att driva med siten Spin som tog illa upp på Lordes vägnar efter ett tidigare avsnitt när Randy klädde ut sig till Lorde på en fest för barn i vanlig South Park-manér. Lorde själv tog det med ett skratt och hennes vänner sjöng "ya ya ya I'm Lorde" i hennes hotellrum i en timme typ.

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av mhult:

Men problemet med skivan kan väl inte vara att den saknar etikett?

Problemet borde väl vara att det reflekterande lagret i skivan inte är tillräckligt reflekterande?

Mycket möjligt. Mitt svar var mest menat att vara lite lustigt

Skrivet av Pepsin:

Lyssnar folk ens på CD-skivor längre? Även om ett fåtal köper dem är det väl mest som samlarobjekt precis som med vinyl, kasett och vaxcylinder.

Oh ja. Jag har en gammal skruttig CD/radio-spelare i garaget som passar utmärkt när man vill känna sig nostalgisk och low-tech medans man fixar med nåt.

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Det var ju bara plast för att skydda sista skivan.

Ibland så , men ofta var det cdr utan "label", gick att bränna... ibland. för såklartt man måste testa om det gick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shirre:

Nu vet jag inte om det stod något annat innan jag hann läsa men vi har ju 2 höfter var liksom

INGEN jag känner har två höfter. ALLA har två höftleder och ett höftparti... liksom.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Lyssnar dagligen på CD-skivor. Har rätt mycket i skivsamlingen som man inte kan hitta hos Spotify eller liknande tjänster.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Min bil har cd/radio utan aux, så bränner fortfarande någon cd per månad

Permalänk
Skrivet av Pepsin:

Yeah right

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Jag köper CD ibland (ganska sällan) när jag inte lyckas få tag på ett album för nedladdning i lossless-format. Jag rippar i så fall skivan omedelbart och stoppar sedan in den i förrådet. Jag har alltså inget intresse av att spela själva skivan, utan vill bara komma över musiken i lossless-format.

Och ja, jag vill äga min musik, i alla fall den som är viktig för mig. Jag lyssnar i stort sett dagligen på spotify för att upptäcka ny musik och ibland för att ha bekväm åtkomst till gammal musik. Men alla nya album som jag tycker är riktigt bra köper jag. Min bil har en jättebra inbyggd Spotify-app (jag gillar inte alls android auto), men jag vill inte vara helt beroende av den, utan har också ett usb-minne ipluggat i bilen med massor av bra album.

Hemma strömmar jag musik från min NAS till Sonos eller dator.

Ja, jag är totalt stenålders, och jag föredrar att lyssna på musik i albumformat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

INGEN jag känner har två höfter. ALLA har två höftleder och ett höftparti... liksom.

Haha lugn nu Så det gäller hela benen också då? Så vi har bara ett benparti var men inte 2 ben?

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | Gigabyte X870 Gaming WIFI6 | Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance | FiiO K11 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av shirre:

Haha lugn nu Så det gäller hela benen också då? Så vi har bara ett benparti var men inte 2 ben?

Nu vet jag inte hur du tänkte här (om du tänkte alls) men mig veterligen benämner man inte ett par ben som benparti.
Snabb Googling säger att ben benämns som nedre extremiteter i anatomisk terminologi. Men att läkare vanligtvis kallar dessa ben.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Nu vet jag inte hur du tänkte här (om du tänkte alls) men mig veterligen benämner man inte ett par ben som benparti.
Snabb Googling säger att ben benämns som nedre extremiteter i anatomisk terminologi. Men att läkare vanligtvis kallar dessa ben.

Var lite humor i det hela. Man benämner det inte heller som "höftparti" därav mitt försök till att vara lite busig. Vill man vara anatomiskt korrekt så visst, men då finns det olika namn för allt. Har vårdbakgrund, dock inte läkare. Vårdpersonal undviker medicinska/anatomiska termer när man pratar med gemene man Höft, höftkula, lårben, skenben etc. Allt sitter ju ihop och om vi pratar smärta så kan det komma från många olika ställen i just benen. Blev lite off topic nu men

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | Gigabyte X870 Gaming WIFI6 | Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance | FiiO K11 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Medlem

Var inte budskapet någonstans miljön?

Så en ospelbar skiva levererad i ett vanligt fodral som ändå utgör merparten av plasten..

Antar det även gör vinylvarianten värre än hur de traditionellt levereras.

Skrivet av Infiniti:

En blu-ray-spelare innehåller både en röd och en blå laser. En blå för blu-ray (alltså inte CD/DVD) och en röd för övriga format. Så att man skulle få bättre resultat med en blu-ray-spelare skulle inte bero på att det är just en blu-ray-spelare.

Mja, det finns även bluerayspelare som inte har rödlaser. Den blå klarar fortfarande DVD, men inte CD.

Men kan nog även bero på att det helt enkelt är högre krav på precisionen i avläsningen.

Minns även problemet med en tidig DVD-spelare. Den klarade CDRW utmärkt, men CDR funkade inte alls. Antagligen var lasern fokuserad (...) på refraktionsmönstret från DVD, och en CDR reflekterade kanske helt enkelt för mycket för att få ett läsbart mönster. ?

Skrivet av Fenrisulvfan:

Lösningen är kanske att hälla röd-tjut på Vin-yl'en.
Alkohol som renar och drar åt sig lite vin-röd färg.

Enklast kanske att ha en sån där Pioneer-spelare med skivtallrik, sen breder man bara på ett lager flytande metall innan skivspisningen.

Skrivet av Nr42:

Personen kanske blandade ihop höft och bäckenet?

Rent tekniskt är det iof två delar av det med. Särskilt på kvinnor såklart.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Mja, det finns även bluerayspelare som inte har rödlaser. Den blå klarar fortfarande DVD, men inte CD.

Källa på det?

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | Philips 28” CRT | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 + FMCB | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: 3770K/GTX970/16GB DDR3/Loque Ghost S1