Permalänk
Medlem

Mitt moderkort klarar inte 200FSB

Tjena, jag har ett A7V600 och en 2500+ barton och jag vet att det inte är det bästa för oc, men när jag väljer 200fsb i bios så visar sandra att pci/agp ligger på 40/80Mhz vilket inte är särskilt tillfredställande.

Från dustin: Specifikationer
Formfaktor ATX
Chipset KT600
Tillverkare (chipset) VIA
Processor sockel/socket Socket A
Processortyp Athlon & Athlon XP & Duron
Antal processorplatser 1
FSB 400/333/266/200 MHz
Antal Minnesplatser 3
Minnestyp DDR PC3200/2700/2100
Maximalt minne 3072MB
Minneshastighet 400/333/266 MHz
Expansionsplatser / portar
Antal ISA platser Inga
Antal PCI platser (32-bit) 6
Antal AGP platser 1
Max AGP-stöd 8x
Antal IDE-kanaler 2
ATA stöd Ultra ATA/33/66/100/133
Antal Serial-ATA kanaler 2
Antal Seriella portar 1
Antal Parallella portar 1
Antal USB 2.0 portar 4
Integrerade funktioner
SCSI Nej
SCSI RAID Nej
IDE RAID Nej
Serial-ATA RAID Nej
FireWire (IEE1394) Nej
Grafik Nej
LAN Ja
Ljud Ja
Garanti 3 år

Tillbehör till produkten

Copyright© 1995-2003 Dustin AB
All rights reserved

Permalänk
Medlem

vad gör det då?? så länge det är stabilt... de är ju VIA chipset så det är ganska oifrånkomligt

Visa signatur

3400+ | Chaintech ZNF-150 | 2*256MB ADATA 3200 BH5 @ 5 2 2 2 | ASUS 9800XT | Zalman 7000CU | 3Dmark 2001 23016p (p4)

Permalänk
Medlem

Hm.. jo men det intergrerade nätverkskortet fungerar inte så jag kör med ett i en pci sloten och jag vill ju inte precis att det ska paja -inget swec:ande tills man fixat ett nytt *snyft*

Permalänk
Inaktiv

måste du inte ställa in någon divider på det dära kortet? är ju inte som nforce2 då det är låst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RollE2k
måste du inte ställa in någon divider på det dära kortet? är ju inte som nforce2 då det är låst.

Hm.. det är en lista i bios där man ställer fsb:n och brevid fsb:n så är deten siffra tex. 200/33 är det den du menar?

Och isåfall borde ju inte bussen gå i 40/80???

Permalänk
Medlem

köp ett nforce2-kort istället, typ epox eller liknande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leechu
köp ett nforce2-kort istället, typ epox eller liknande

nej det här är sprillans nytt, och jag har inet man riktigt kan kalla budget och så harnytt grafikort högre prioritet (sitter nu på ett tnt2 ultra).

Edit: främsta andledningen att jag införskaffade detta kort var att min datorbutik inte rekomenderade nforce2 korten. De tyckte att nvida bara kunde göra grafikkretsar -ptss säger jag baranu efteråt!

Permalänk
Medlem

antar att du får lämna tillbaka kortet och berätta för dom hur det ligger till med fsb:n...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixdisk

nej det här är sprillans nytt, och jag har inet man riktigt kan kalla budget och så harnytt grafikort högre prioritet (sitter nu på ett tnt2 ultra).

Edit: främsta andledningen att jag införskaffade detta kort var att min datorbutik inte rekomenderade nforce2 korten. De tyckte att nvida bara kunde göra grafikkretsar -ptss säger jag baranu efteråt!

Om dom säger nått sånt så tycker jag att du aldrig mera skall handla nått i den affären mer. Bullshit rakt igenom.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

Jo men jag har ju inget rigtigt bevis mot att det är så... och så köpte jag prollen där också=ingen garanti "Ja hejsan min processor bara dog kan jag få en ny?
-hm... nej vänta lite det är ju du med moderkortet som överklockar nehej det går tyvärr inte för sig"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Om dom säger nått sånt så tycker jag att du aldrig mera skall handla nått i den affären mer. Bullshit rakt igenom.

Hm.. det kan ju faktist vara så att just dom har haft dåliga erfarenheter med tex. dual channel (dom kanske inte vet hur man flashar bios )
Och så är det så att jag tycker att det är en väldigt bra affär, rekomenderar tex inte sämre, dyrare saker framför billigare, bättre

Permalänk
Medlem

Tydligen har dom gjort det i detta fall....

Visa signatur

iMac 27" i7 3,5 ghz, GTX 780M 4gb, 24 gb ram och fusiondrive 3 TB.
Ipad air 2
Iphone X 256 gb

Permalänk
Medlem

Om den nu skulle gå i 40/80Mhz (litar inte särskilt mycket på sandra) hur skulle man märka det?
Jag körde nyss igenom 3dmark i 200*10.5 utan några problem.
Och så borde väll sydbryggan bli ovanligt varm? (den känns som vanligt).