Maxtor hårddisk trasig?

Permalänk
Avstängd

Maxtor hårddisk trasig?

Hej.
Det hela började med att jag bytte ettiketter på mina hårddiskar i windows och sedan gick ned till köket.
När jag sedan kom upp märke jag att datorn hade hängt sig och ett skummt ljud hördes från datorn.
*bzzzz....Ka-CHUCK....bzzzz....Ka-CHUCK*
Jag startade genast om datorn eftersom den hade fryst och när den skulle boota windows hände inget.
Jag stängde av datorn och kopplade ur alla hårddiskar och sedan satte bara min maxtor hårddisk på master igen där den alltid varit.
När jag sedan startade datorn hade den slutat att låta men den bootade forfarande inte windows. det stod att hårddisken inte fanns..
jag startade datorn med windows 2000 cdn och tänkte installera om datorn men där hittades inte hårddisken heller :/
det konstiga är att bios hittar hårddisken.
Jag undrar nu vad jag ska göra eftersom jag har ganska mycket viktig data på hårddisken och jag vill knappast bli av med detta.
Det handlar om en 2 dagar gammal Maxtor Diamond 9 120gb 8mb cache med 7200rpm.
Ska nu prova att sätta den i min brors dator och se om det går att göra backupp.

har ni någon erfarenhet av detta eller något tipps hur man kan få en ny? garranti har jag ingen lapp om

mvh

zrg

Visa signatur

I want a lover I don't have to love,
I want a girl who's too sad to give a fuck.

Permalänk
Medlem

haha du får väl hoppas att du får samma tur som honom

- http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=21129...

Visa signatur

:: joohn-pc ::Abit IC7-max3 / P4 3.0 (800) / Zalman 7000A-CU / Twinmos TwiSTER 2x512 DDR pc3200 cl2/ Hercules 3D Prophet 9800 pro 128 mb / 2x Barracuda 7200.7 120GB S-ATA + 1x Barracuda 7200.7 200 GB = 440 GB - S-ATA - Plextor PX-708A DVD+-RW - Syncmaster 193T

:: joohn-mac :: Powerbook 15'- 1,67 GHz PowerPC G4-processor - 1x1024 MB DDR333-minne - 100 GB Ultra ATA/100 -ATI Mobility Radeon 9700 (128 MB DDR)