Bästa dator/laptop för 100% distansstudier

Permalänk

Bästa dator/laptop för 100% distansstudier

Jag är yrkesverksam 50%, studerar på distans 100 %. AST SSK. Låter krångligare än vad det är.
Jag behöver skaffa en dator / laptop som är anpassad för perfekt kommunikation ljud/ bild via zoom eller liknande , samtidigt kunna hantera en hel del öppna fönster.
Apple är uteslutet R/T inlåsningseffekter.
F ö naturligtvis minimalt med bloatware.

Tacksam för skyndsam handläggning.

Permalänk
Medlem

HPnOmen

Hej!

Stod inget o storlek eller pris . Men denna borde funka fint gör det mesta . HP Omen

https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingdator/barbar-gamingd...

Mvh Nicklas

Visa signatur

Macbook Air 2021 (Standard)-Airpods and Xiomi Airdots-Iphone SE 2020-Skärm på gång!

Permalänk
Medlem

Dom nya ARM laptopsen sägs ha väldigt bra kamera (de kan man använda liknade grejer som i mobiltelefoner). Men har sina egna utmaningar i vad som funkar och inte.

Permalänk
Permalänk
Medlem

För detta syfte så skulle jag nog säga en Lenovo dator i stil med denna . Klarar av precis vad du önskar utan några större problem.

https://www.lenovo.com/se/sv/p/laptops/ideapad/ideapad-500-se...

Visa signatur

Medion Erazer Beast X40 | Intel i9 13900HX | 32 GB DDR5 5600Mhz | 2TB WD Black SN850X NVMe , 4TB WD Black SN850X NVMe | nVidia GeForce RTX 4080 12 GB GDDR6 | 17.0" WQHD IPS 240Hz | Windows 10 Pro 64-Bit |
OnePlus 7T Pro McLaren Limited Ed 6.67" 3K

Permalänk

Beror lite på hur mycket du vill lägga, du kan ju spendera 1000kr utöver laptopen på typ Jabra Speak (eller hörlurar om det är din preferens) så klarar du dig i princip med vilket laptop som helst. 16GB RAM så kan du nog öppna så många fönster du vill, om processorn inte är det absolut sämsta så ska det nog klara sig.

Webcamen ska du ju inte själv titta på och dom enda gångerna jag har använt den är vid prov, så ser ingen större mening med att lägga pengar på en dyrare dator för att få en bra kamera. I värsta fall kan du ju köpa en webcam separat.
Ljudet får du som sagt via Jabran / hörlurarna så då kan du köpa en lämplig dator för typ 5000 eller mindre.

Om målet är att ha en bra dator och pengar inte är ett problem så får du titta på något av dom andra svaren.

Permalänk