Permalänk
Medlem

Problem med AGP inställningarna

Jag har ett Hercules 9800 XT oc har installerat Catalyst 3.10 men jag får problem när jag ska ändra AGP-inställningarna i Windows. Jag kan inte öka hastigheten på AGB-bussen och jag kan inte välja om jag ska ha Fast write på eller av. Den är av hela tiden. Jag har inte heller tillgång till överklocknings "fliken" i avancerade inställningarna för bildskärmen.
Jag hade det att fungera men så formatrade jag datorn och nu funkar det inte.

Vad är det jag ska installera för att få det att fungera? Är det inte set_clk eller vad det nu heter? Vad hittar jag det?

*edit* Där de där _ävla inställningarna ligger heter Smartguard. Det är där jag inte kan ändra liksom. AGP-hastigheten står på Av och fast write är av. Vill ha AGP-hastigheten högre och Fast write på.

Visa signatur

Abit IT7-MAX2 rev2 ¤ P4 3.06@4xxx ¤ Corsair 512MB ¤ Antec True Power 550W ¤ MACH 1 ¤ 3D Prophet 9800XT 412/364

Permalänk
Medlem

Du ska nog ändra agp inställningarna i bios.. Där brukar det finnas en meny där man kan ändra agp hastigheten och fastwrites... Och överklocknings fliken som du pratar om finns bara på vissa drivers..

Permalänk
Medlem

Jag fixade till det där. Hade iofs ställt AGP-hastigheten på högsta i BIOS men hade missat att installera lite drivers på moderkortet.. så nu är det fixat.. TNX anyway

Visa signatur

Abit IT7-MAX2 rev2 ¤ P4 3.06@4xxx ¤ Corsair 512MB ¤ Antec True Power 550W ¤ MACH 1 ¤ 3D Prophet 9800XT 412/364