Vilken är eran största spelprestation?

Permalänk
Medlem

Star Wars på Nes - ca15 minuter.. när man var ung och uttråkad

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Klarade just av Super Mario Bros 3.

Nej, inte på emulator, utan på en riktig NES! Okej, inte världens svåraste grej kanske. Men sen varvade jag spelet igen, med hjälp av 28(?) p-vingar = 25 minuter. Okej, inte snabbaste tiden heller. Men besviken blev jag när det visade sig att inget tufft hände. Hade väntat mig oändlighetsstjärnor, julpyntade banor, andra fiender eller nåt liknande.

Permalänk

Att klara NWN + båda expansen, svåraste inställningarna som munk och utan henchmen.

Visa signatur

Chassi: trästubbe | Minne: guldfisk | Grafikkort: sexans skolfoto | Processor: mammas symaskin

Permalänk
Medlem

Det jag är mest stolt över är att ha klarat

Megaman 1

och

Zelda 2

/kale

EDIT: Fått över 260.000 på en grind i Tony Hawk 1, samt fått en slutscore på 1.200.000 i samma spel

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

Klarat Super Metroid på 46 min single segment med 58 %, kan säkert får snabbare tid om jag hoppar över grapplebeam men känner mig lite säkrare med den.

Klarat Resident Evil 1: Remake på 2h 58 min (Hard), målet va under 3h så jag är nöjd.

Älskar att försöka klara spel så snabbt som möjligt (dock inte första rundan) ändå om man alldrig kommer att bli lika bra som de filmer man kan dra ner från nätet men huvudsaken är ju att man blir nöjd iallafall.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Jag förstår inte tjusningen i att speedrunna spel. :/

Permalänk

Half-Life: Blue Shift, varvade spelet med fusk.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3 | Intel E8400 3.0Ghz | 4x1GB Crucial BallistiX PC6400 | Leadtek 8800GT | WD 500GB | Vista Ultimate x64

Permalänk

Jag fixade Sovietkampanjen (Red Alert (1)) på hard på 2h34min. Det är 16 min efter världsrekordet:). Jag gjorde det när jag gick i sexan i en spelbutik i Säffle. Jag provade nyligen. Fan vad det tog tid. Det var nog en onetimer.:P

För ett par år sedan läste jag igenom ett gammalt Svenska-Playstation-Magasinet och hittade nån lista på fula ideer. Så det slutade med att jag spelade Metal Gear Solid med dansmatta. Men jag kom bara till Vulcan Raven när han satt i sin tank. Revolver Ocelot var fan mycket jobbigare än DDR för er som vill ha motion:). Jag klarade första banan på Tony Hawk 2 också.

Sonic 2 på ungefär en halvtimme. <-- den händer ganska ofta nuförtiden. Jag och en polare brukar sitta och tävla så fort vi kan.

En kul grej (men ingen större prestation) var när jag hittade en spelhall i Venedig för några år sen. Jag hittade Tekken4, som jag aldrig provat. Jag har nötat de gamla i många år tidigare så lite van var man ju. Men jag tänkte prova en ny och valde Christie. Oj fan, Eddy2. Så klarade man det på första försöket, och en norsk 12åring stog breve och gapade, heh

Visa signatur

Apparently 1 in 5 people in the world are Chinese and there are 5 people in my family, so it must be one of them. It's either my mum or my dad......or maybe my older brother Colin, or my younger brother Ho-Cha-Chu, but I'm pretty sure it's Colin!

Permalänk
Medlem

Näf jag o min far försökte slå Världsrekordet i Zelda Ocarina of time. fast vi va 25 minuter efter rekordet ( ca 3.5 timmar va rekordet på om jag inte minns fel)

klarat ut Nfsu2 utan att fuska

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk

Läst igenom hela tråden och tycker den är väldigt underhållande. Här kommer mitt bidrag:

Lyckades klara Prince of Persia (originalet) nyligen efter att ha fegat ur när skugg-kopian kom när jag var liten (då var jag kanske 7, nu är jag 21).

Dödade 15 av 20 spelare i CT på en runda. De 10 sista ensam. Public cs source de_dust2.

Satt ett helt dygn och spelade cs (1.5 tror jag) med en kompis och lyckades inte få plus-stats någon gång de sista typ 10 timmarna. Mådde sjukt dåligt av näringsbrist och hade bara ett paket lättmjölk som vi levde på.

Visa signatur

Är det verkligen det här du borde läsa just nu?

Permalänk

min uppbyggda assassin i diablo 2, 1 on 5 duel mot clanen WoA (om nån känner igen), i 1.9:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"
Ups fel av mig, ska ju såklart vara 3.36min

Tillåt mig tvivla..
Jag är ingen mästare, men jag har iaf klockat in på knappt 6 minuter, på konsol (Irl, så att säga)
Men det jag skulle säga var att även de som verkligen tagit SMB1-speedruns som sin livsuppgift bara kommer marginellt under 5 minter, även med emulatorer, sänkt hastighet, samt utnyttjar alla buggar optimalt osv

Nåja..
Några av mina egna prestationer är:
(notera att allt är spelat på konsol, så inget quicksave/load här inte)

*Super Mario Bros 3 - Klarat spelet utan att dö och utan att warpa. Använde dock power ups
*Super Mario Bros 1 - Som ovan
*Zelda III - A link to the past - Utan att savea eller dö

Dessutom blev jag den förste Dream Hack-mästaren i Ice Climber.
Det är väl också nån slags merit.. eller nåt
(Kan det ha varit DH winter 2002?)

För övrigt, om någon har intresse av Super Mario Kart till SNES, så har jag en del skapliga tider. Kanske ingen elit-klass, men om någon vill ha en time trial-duell så är ni välkommna

God Jul, förresten

/Pikhult

Permalänk
Medlem

Har haft många bra spelprestationer, men just det jag minns mest av var när jag vann över en "Unreal Tournament" turnering på ett LAN här i hemstaden.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag lyckades fuska upp en gubbe i Diablo2 till level 3520485154, DET NI!

Visa signatur

There is no IRL, only AFK

Permalänk
Medlem

Kan man vara stolt över att ha slått en hel klan nästan som "indenpend" spelare i en UT deathmatch?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Vet inte om tävlingar räknades men jag vann VM i quakeworld med svenska landslaget som spelande coach.
Sen vann jag NQR(Nations Quake Rank, största som finns i QW) med min klan Fragomatic utan att förlora en bana.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerial
Vet inte om tävlingar räknades men jag vann VM i quakeworld med svenska landslaget som spelande coach.
Sen vann jag NQR(Nations Quake Rank, största som finns i QW) med min klan Fragomatic utan att förlora en bana.

Om inte detta är en "riktig" spelprestation så vet inte jag vad det är iaf...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 75190255508
Jag fixade Sovietkampanjen (Red Alert (1)) på hard på 2h34min. Det är 16 min efter världsrekordet:). Jag gjorde det när jag gick i sexan i en spelbutik i Säffle. Jag provade nyligen. Fan vad det tog tid. Det var nog en onetimer.:P

Ja det borde vart en onetimer, finns ju ingen spelbutik här längre. Comporten eller vad det hette lades ju ner för X antal år sedan.

Permalänk
Medlem

"Tror det var när jag besegrade Tyskland med Danmark på Hearts of Iron II"

Knappast, hur mycket fuskade du inte där då?

Min största prestation är när jag lyckades ta över hela världen med Jugoslavien på Hearts Of Iron II. VH/Furios 1.3 DAIM.

Tog mig till 1953 menmen ^^

Varvat det riktiga Super Mario Bros 2.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Komma till lvl 60 i world of warcraft ^^.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är ganska tragiskt att ha varit gamer i 10 år nu och inte ha en enda prestation att skryta med :/

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Under mina cirka 20 år av spelande var jag nog gladast när jag klarade Wind commander 1 på amigan. Var inte så lätt... Och dom jäkla meteroidstormarna man skulle navigera igenom och kanske dö av efter en svår strid gjorde det ännu mera frustrerande. Men kul som fan var det spelet.

Permalänk

Jag klarade Svea Rike 1.

Visa signatur

533 mhz Celeron|64 MB Ram|32 MB delat videominne|20 GB HDD|Cd-RW|DVD Rom

"Please quote me for replies"

Permalänk
Medlem

411'000 poäng i tetris på min Ericsson T28 (för 6 år sedan). Totalt vrickat, litet, vertikalt, men ack så kul det var. Kung i skolan var man hos alla T28 människor då hehe

Permalänk
Medlem

Min bästa var nog när jag lyckades klara hl Satt nog i en månad med det Den värsta minnet är nog Blue shift, så brutalt kort!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av randomprecision
Jag klarade Svea Rike 1.

Jag blev rymdimperiets härskare i Svea rike I. Det var fan kul att fuska i.

Permalänk

Tog en klar andra plats när jag körde Civ4 på deity

Permalänk
Medlem

Klarat ADOM ( med en gnome barbarian också ;D )

www.adom.de

Visa signatur

01000010011011110101101001101111

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gustavg
http://www.h4xx0r.se/bilder/bfg2.jpg

Vilken grafik O_O