Permalänk
Medlem

Hur klocka med MSI K7T266 Pro 2?

Har kikat i BIOS men har inte sett att man kan ändra FSB på nåt ställe. Däremot kan man ändra en massa timings eller vad det nu är på minnena. De man kan ändra är:
Cas Latency
Bank Interleave
Rou Precharge
Ras Pulse
Ras to Cas
Burst Length
Dram command rate

Vad skall an ställa in dessa på, och vad gör det för skillnad?

Är det någon som vet hur man gör för att ändra FSB med detta moderkort? Kan man ändra multipliern på detta också?

Sitter förresten med en Palomino 1500+ i nu, men har en T-bred 1700+ som jag inte lyckats få igång den med. Den startar inte med den i.

/Mattias

Visa signatur

Athlon XP 1700+@2100+ T-Bred, Asus A7v133, 256mb, Creative GeForce 2 GTS, SBLive! Player 1024, WD800JB (80GB 8mb cache), XP Pro

Permalänk
Medlem

Du måste ställa om från auto till manual innan överklockningsfunktionerna blir tillgängliga. Du kan ändra FSB där du hittade minnesinställningarna. Multipliern finns i en meny som heter frequency/voltage control. Beroende på vad du har för minne kan du ändra minnesinställningarna till olika värden. Har du inget märkesminne(twinmos,kingston, corsair etc) så är det bättre att lämna dom ifred. Sök lite på forumet så hittar du många poster med info om vad de olika sakerna gör.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Du måste ställa om från auto till manual innan överklockningsfunktionerna blir tillgängliga. Du kan ändra FSB där du hittade minnesinställningarna. Multipliern finns i en meny som heter frequency/voltage control. Beroende på vad du har för minne kan du ändra minnesinställningarna till olika värden. Har du inget märkesminne(twinmos,kingston, corsair etc) så är det bättre att lämna dom ifred. Sök lite på forumet så hittar du många poster med info om vad de olika sakerna gör.

Måste bara säga att miltipliern är skuggad och går inte att ändra på, FSB kan jag inte heller ändra..
Vart ändrar man till manuell?

Jag provade ställa in alla de där andra minnesinställningarna till det lägsta "T-talet" och det funkar, men jag vet inte omd et blev bättre.

Moderkortet är ett K7t266 Pro2 Ver3 och är ett Fujitsu-Siemens baserat moderkort så de lär ju ha låst vissa inställningar i BIOS osv. Minnet är ett Samsung har jag för mig.

Nån som vet vad man kan göra åt det?

Provade förresten att köra min T-bred 1700+ igen och den bootar inte med den i, irriterande.

/Mattias

Visa signatur

Athlon XP 1700+@2100+ T-Bred, Asus A7v133, 256mb, Creative GeForce 2 GTS, SBLive! Player 1024, WD800JB (80GB 8mb cache), XP Pro