Permalänk
Avstängd

Elitemod du ska ju inte sluta för att inte alla andra gillar det, och klagar.. du gillar väl chassiet ? jag tycker att det är coolt fortsätt med det!!

Visa signatur

:(

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det ser helt underbart ut

Visa signatur

[AMD 2600+] [280 GB] [GeForce FX 5600 Ultra] [1024 Mb DDR]

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=364...

Permalänk

nja det kommer väl lite bilder till helgen

Visa signatur
Permalänk

Hum, vad finns det att klaga på? :\
Ser ju helfrächt ut ju

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk

Tja nu har jag börjat få ihop sidorna.(DET ÄR INTE RIKTIGT KLART ÄN).Där det står amd å radeon,skall lysa upp med blått cclf rör.Ytan på sidorna skall bli som övriga burken.Har även satt in plexiglas 3mm.Sedan har jag slippat på båda sidor där det står amd å radeon så att man inte ser in i burken.Det kommer fler bilder under helgen då jag fixat till blåa ljuset.

mvh elitemodd

EDIT:Har dom tagit bort (Antal visningar)Så man kunnde titta hur många som har varit inne på tråden

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hum, jo, det ser ju skabbigt ut det där... ser väl antagligen bättre ut när den slutfinishen kommer...

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n
Hum, jo, det ser ju skabbigt ut det där... ser väl antagligen bättre ut när den slutfinishen kommer...

Vadå skabbigt???Förklara så jag vet.

Visa signatur
Permalänk

Fin fint Blir nog jävligt snyggt när det kommer ut lite ljus där.
Ska du skärma av så det enbart kommer ut ljus ur amd/radeon eller kommer det lysa ut ur det fyrkantiga hålet också? Tror nog det blir snyggast om det enbart kommer ut ur loggorna
Edit: fast det kanske är lite svårt? /Edit.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman
Fin fint Blir nog jävligt snyggt när det kommer ut lite ljus där.
Ska du skräma av så det enbart kommer ut ljus ur amd/radeon eller kommer det lysa ut ur det fyrkantiga hålet också? Tror nog det blir snyggast om det enbart kommer ut ur loggorna

Åh tack,bra att nån har nåt vettigt å skriva

.Jo jag tänkte bygga en liten låda som täcker loggorna,så att det endast lyser upp loggorna

ev en annan färg i rutorna??

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Vadå skabbigt???Förklara så jag vet.

Jäklar va snabb du va! ett exempel är ju den sista bilden:

http://www.elitemodd.com/Galleri%20bilder/25%20-%20Killer/pho...

Du kommer ju antagligen att göra om träytan till samma som resten av lådan, då kommer det ju inte stt se skabbigt ut. Men nu, när man ser den träiga ytan, plus det svarta som smugit ut på framsidan ser det otroligt snuskigt ut.. Sen tyckte jag även att placeringen av texten var lite tråkigt, så vanligt. Det hade blivit snyggare om du t ex hade placerat texten så at den började på sidan, men slutade på taket, om du förstår hur jag menar. det hade blivit snyggt, och mycket annorlunda, ingen som har gjort det hittils.

Kan ju bli problem att få det snyggt samtidigt som man måste kunna öppna lådan...

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n
Jäklar va snabb du va! ett exempel är ju den sista bilden:

http://www.elitemodd.com/Galleri%20bilder/25%20-%20Killer/pho...

Du kommer ju antagligen att göra om träytan till samma som resten av lådan, då kommer det ju inte stt se skabbigt ut. Men nu, när man ser den träiga ytan, plus det svarta som smugit ut på framsidan ser det otroligt snuskigt ut.. Sen tyckte jag även att placeringen av texten var lite tråkigt, så vanligt. Det hade blivit snyggare om du t ex hade placerat texten så at den började på sidan, men slutade på taket, om du förstår hur jag menar. det hade blivit snyggt, och mycket annorlunda, ingen som har gjort det hittils.

Kan ju bli problem att få det snyggt samtidigt som man måste kunna öppna lådan...

Det här har jag tänkt på,ingen idé å lägga upp bilder så att man kan följa bygget.För det kommer så mycket dumma inlägg (Det ser skabbigt ut nu men kommer nog å bli bättre)

Det blir nog inga fler bilder nu (Tröttnat fett) på alla idiotiska inlägg som har ökat här på sista tiden

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Åh tack,bra att nån har nåt vettigt å skriva

.Jo jag tänkte bygga en liten låda som täcker loggorna,så att det endast lyser upp loggorna

ev en annan färg i rutorna??

Ja såklart. Förstår inte vad dom klagar på. Blir ju skit nice.
Japp borde bli jävligt snyggt om du gjorde en låda för amd märket med ett grönt rör (som amd loggan) och ett rött vid radeon och blått i själva burken
Och nej, sluta inte uppdatera :\ Följt bygget från start. Finns inga roliga byggen kvar att titta på då

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman
Ja såklart. Förstår inte vad dom klagar på. Blir ju skit nice.
Japp borde bli jävligt snyggt om du gjorde en låda för amd märket med ett grönt rör (som amd loggan) och ett rött vid radeon och blått i själva burken
Och nej, sluta inte uppdatera :\ Följt bygget från start. Finns inga roliga byggen kvar att titta på då

ISOF så skulle jag nog vilja ha grönt på både radeon å amd + blått i burken
hmm

Visa signatur
Permalänk

Hum, jo iofs. Kanske blir lite väl mycket ljus annars med 3 olika färger.
Blir nog ballt hur än du gör.
Uppdatera så fort som möjligt bara så man får se

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Det här har jag tänkt på,ingen idé å lägga upp bilder så att man kan följa bygget.För det kommer så mycket dumma inlägg (Det ser skabbigt ut nu men kommer nog å bli bättre)

Det blir nog inga fler bilder nu (Tröttnat fett) på alla idiotiska inlägg som har ökat här på sista tiden

hej
jag har följt tråden länge med stort intresse. tycker du gör ett väldigt bra jobb, men jag moddar inte själv. troligen finns det många som följer ditt fina arbete o vill se slutresultatet. men de, som jag kanske inte tycker de har idéer eller på annat vis kan tillföra ngt till tråden. vill bara ge dig en elektronisk klapp på axeln o säga att det är nog ganska många som tycker att du ska fortsätta dina dokumentationer. det har varit väldigt intressant att följa arbetet hur som helst. ni som ger negativ kritik borde tänka på att det kanske inte alltid landar välkommet hos den som moddar.
hoppas ni ursäktar mig för ett kanske inte helt relevant inlägg.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pera
hej
jag har följt tråden länge med stort intresse. tycker du gör ett väldigt bra jobb, men jag moddar inte själv. troligen finns det många som följer ditt fina arbete o vill se slutresultatet. men de, som jag kanske inte tycker de har idéer eller på annat vis kan tillföra ngt till tråden. vill bara ge dig en elektronisk klapp på axeln o säga att det är nog ganska många som tycker att du ska fortsätta dina dokumentationer. det har varit väldigt intressant att följa arbetet hur som helst. ni som ger negativ kritik borde tänka på att det kanske inte alltid landar välkommet hos den som moddar.
hoppas ni ursäktar mig för ett kanske inte helt relevant inlägg.

Håller fullständigt med. Istället för att klaga så kan dom väl ge tips på hur dom tycker det skulle se snyggare ut istället för att säga "gud va skabbigt".

nee, snatch på TV3 nu

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Det här har jag tänkt på,ingen idé å lägga upp bilder så att man kan följa bygget.För det kommer så mycket dumma inlägg (Det ser skabbigt ut nu men kommer nog å bli bättre)

Det blir nog inga fler bilder nu (Tröttnat fett) på alla idiotiska inlägg som har ökat här på sista tiden

lägger du upp bilder får du förvänta dej att folk skriver vad dom tycker, både positivt o negativt
eller ska bara dom som tycker det är snyggt få skriva??

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Elitemodd är en av dom 3 bästa moddarna på Swec, och jag förstår inte hur alla kan tracka ner på han så mycket som dom gör? förstår inte vissa att människor har kännslor? konstnärer har väldigt kännsliga sådana, och Elitemodd är en RIKTIG konstnär! Keep on going Elite! jag tror detta bygget kommer bli flaggskepet bland alla dina chassin!

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uhu-
lägger du upp bilder får du förvänta dej att folk skriver vad dom tycker, både positivt o negativt
eller ska bara dom som tycker det är snyggt få skriva??

Må hända, men om dom nu ska klaga kan dom väl skriva vad det är dom tycker är fult och vad han kan göra för att förbettra det.Kanske inte det roligaste om man håller på och bygger något som man själv tycker är snyggt och någon skriver "Vad skabbigt" och inget mer.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

oj, va kritik de kom efter mitt inlägg.. de e ju klart det ser skabbigt ut nu när slutfinishen inte e klar.. plus jag klagade på placeringen utav texten... man får tydligen inte säga vad man tycker om grejjerna folk gör? skulle väl gissa att en hel del inlägg måste raderas om t ex Elitemodd, som inte gillade min kritik, skulle vara Moderator... Självklart så vet jag att sidorna inte är klara, men den ser skabbig ut nu.. tare lugnt! Blir säkert väldigt sjysst när de är klara.

Jag vet, skulle kanske ha sagt vad jag tyckte vad skabbigt men jag trodde de va uppenbart. Elitemodd frågade, och jag svarade..

VI kan ju även ändra på det. Hur många inlägg har man inte sett där folk skriver saker som: Snyggt! Bra jobbat! Ser väldigt bra!

Borde inte personerna även skriva vad de tycker är snyggt, och varför? måste man ju tydligen göra om man inte gillar det man ser...

Tråden ska inte behöva spåras ut o bli låst... Ser fram emot hur sidorna verkligen kommer att se ut, och den färdiga lådan, förresten, harru bestämt dig för hur framsidan ska se ut? skulle kättingarna bort?

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

car2n --> efter sånna inlägg som du kommer med tappar folk gnistan helt enkelt, i en projektlogg ska man inte skriva något negativt, om man bara har negativa tankar så kan man låta bli att ens skriva.. För jag tror ingen vill skapa en tråd för att vilja få negativ kritik..

§1 Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!

aja, nu tycker jag vi lägger ner denna diskussionen direkt så vi inte förstör Elitemods tråd!

T: jag diggar ditt projekt Elitemodd, o väntar fett på resultatet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BneT
car2n --> efter sånna inlägg som du kommer med tappar folk gnistan helt enkelt, i en projektlogg ska man inte skriva något negativt, om man bara har negativa tankar så kan man låta bli att ens skriva.. För jag tror ingen vill skapa en tråd för att vilja få negativ kritik..

§1 Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!

aja, nu tycker jag vi lägger ner denna diskussionen direkt så vi inte förstör Elitemods tråd!

T: jag diggar ditt projekt Elitemodd, o väntar fett på resultatet!

Jo, men nu är det så att jag är inte den första som nämner något dåligt om någons projekt, och skriva vad man tycker, är en självklarhet, jag skrev endast vad jag tyckte om sidorna han hade gjort, inte hela lådan isig, för det ser väldigt bra ut.

Jag gav även kritik på placeringen av texten. Vilket jag tycker man får, har sett fler trådar där folk klagat på hur texten är placerad, varför ska just min vara fel?

Plus, jag var inte osäker på om jag fick skriva det eller inte, gör man en projektlogg får man räkna med att allt inte kommer gillas av alla, även om projektet håller på eller är klart.

Denna diskussion kommer inte sluta, jag ber om ursäkt till er som tog åt er, speciellt till dig Elitemodd. Från och med nu allihopa; Inga negativa inlägg om halvfärdiga delar! Det får ni skriva när respektive del är klar!

Hare bra! Väntar tills nästa update.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n
Jo, men nu är det så att jag är inte den första som nämner något dåligt om någons projekt, och skriva vad man tycker, är en självklarhet, jag skrev endast vad jag tyckte om sidorna han hade gjort, inte hela lådan isig, för det ser väldigt bra ut.

Jag gav även kritik på placeringen av texten. Vilket jag tycker man får, har sett fler trådar där folk klagat på hur texten är placerad, varför ska just min vara fel?

Plus, jag var inte osäker på om jag fick skriva det eller inte, gör man en projektlogg får man räkna med att allt inte kommer gillas av alla, även om projektet håller på eller är klart.

Denna diskussion kommer inte sluta, jag ber om ursäkt till er som tog åt er, speciellt till dig Elitemodd. Från och med nu allihopa; Inga negativa inlägg om halvfärdiga delar! Det får ni skriva när respektive del är klar!

Hare bra! Väntar tills nästa update.

Ja det var väl inte direkt en massa ursäkter jag ville ha.Jag menar bara att det har hänt nåt den sista tiden,när det gäller alla inlägg.Även i galleri så flödar ju dumma komentarer.Men
visst ska folk få skriva va dom vill,Vissa är väl bara mindre genomtänkta.

Det kommer fler bilder i helgen

MVH elitemodd

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Bil på kejorna är borta,ser kanske bättre ut ?????????

http://www.elitemodd.com/Galleri%20bilder/25%20-%20Killer/pho...

Har inte läst på länge bara sidan 1-7 och 14 och frammåt så frågan har nog ställts innan men...
Är det blixten som gör den så blank i fronten, eller är den så blank annars också? ser bra ut tycker jag ta inte åt dig vad de tycker e så negativt!
Keep up the <b>good</b> work!

Visa signatur

I am 38% addicted to Counterstrike. What about you?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mArX
Har inte läst på länge bara sidan 1-7 och 14 och frammåt så frågan har nog ställts innan men...
Är det blixten som gör den så blank i fronten, eller är den så blank annars också? ser bra ut tycker jag ta inte åt dig vad de tycker e så negativt!
Keep up the <b>good</b> work!

Vilken bild menar du?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mArX
Har inte läst på länge bara sidan 1-7 och 14 och frammåt så frågan har nog ställts innan men...
Är det blixten som gör den så blank i fronten, eller är den så blank annars också? ser bra ut tycker jag ta inte åt dig vad de tycker e så negativt!
Keep up the <b>good</b> work!

ja ja nej den är inte så blank i verkligheten.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Jag tycker detta blir mkt fint! Skulle bli ännu finare om du satte dit några kedjor igen. Kanske några andra eller om du målar de du har. Tycker det blev lite tomt utan dem :'(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av makaroni
Jag tycker detta blir mkt fint! Skulle bli ännu finare om du satte dit några kedjor igen. Kanske några andra eller om du målar de du har. Tycker det blev lite tomt utan dem :'(

Jo tanken finns kvar men inte galvade kättingar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Klart du skall fortsätta lägga upp bilderna på bygget... Det är ju märkligt att folk inte kan läsa innan dom skriver... Fattar ju vem som helst som har två hjärnceller att du inte skulle lämna sidorna trärena med svart kladd... Dessutom skrev du att sidorna skulle bli som övriga lådan... Bry dig inte om puckon som inte fattar det.

Lägg upp nu. Det är roligt att se bygget under gång. Personligen tycker jag att det är mycket mer givande än att se en färdig låda.

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv