World of Warcraft Tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrikb
Jag beställde från webhallen, fick kollinr, skickades igår, hämtar ut det idag=)

fick du kollinummer? Står ju att dom inte skickar ut kollinummer pga att det är en sån megarelease? Är du riktigt säker =)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrikb
Jo det gör de, du kan troligen inte hämta ut det utan kolli!

I vanliga fall ja, men inte nu när de skickar ut sådana mängder.
Vissa sa att de kunde hämta ut utan kollinr, beror på vem som jobbar ovs..

Visa signatur

Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K, 8 GB Corsair Vengance, ASUS 6870

Permalänk
Medlem

Ja jag har KOLLI, kanske beror på att jag beställde med postförskott?
Hur som helst, jag har kollinr:P

Permalänk
Medlem

Och nu till en helt annan fråga:

Vilka är det som håller i den europeiska servern för engelska realmsen? Är det telia eller är det nån annan tro?

Permalänk

Telia står för anslutningen till Battle.net och till WoW. Servrarna till Battle.net står i Haninge, och Telia petar väl bara på burkarna ifall dessa ska tas ned för patch eller så. WoW-servrarna har jag ingen aning om.

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hammarbynisse
Telia står för anslutningen till Battle.net och till WoW. Servrarna till Battle.net står i Haninge, och Telia petar väl bara på burkarna ifall dessa ska tas ned för patch eller så. WoW-servrarna har jag ingen aning om.

WoW-servrarna ska finnas nere i Frankrike vad jag hört.

Permalänk
Medlem

Tänk vilket ansvar att ha hand om servrarna *oops spillde kaffe* osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rdj
WoW-servrarna ska finnas nere i Frankrike vad jag hört.

stämmer bra

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk

Ja? Telia finns i hela Europa annars.

EDIT: Missförstod kanske frågan.

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hammarbynisse
Ja? Telia finns i hela Europa annars.

Det är ingen som sagt att telia bara finns i Sverige.

Permalänk
Medlem

Finns det bilder på servrarna?

Permalänk
Medlem

asså hur stora är dom där wow världarna igentligen?? när man tittar på screenshot så är det ju tusentals olika miljöer å skit:S

Visa signatur

TsunamiTwins! Geeken! Gaken svek
Tsunami!!! :S

Permalänk
Medlem

Har fått 2 avier som jag ska lösa ut om någon timme, beställde mina från spelbutiken.se, någon som btw vet när servrarna slås upp? kl12 inatt eller?

Permalänk

VAd kostar det att spela??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dempe-X
VAd kostar det att spela??

http://80.239.178.61/details/subscription.shtml

Permalänk
Medlem

00:00 ikväll så är det dax enligt "rykten", men troligtvis är det så.

du betalar för spelet och får där 1 månad gratis, men tydligen måste man endå ha kreditkort när man reggar sig eller nån annan slags ekonomisk lösning? sedan kommer det finnas gamecards att köpa där du får 60 dagar per kort... kolla andra trådar där står det mkt om detta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgF
asså hur stora är dom där wow världarna igentligen?? när man tittar på screenshot så är det ju tusentals olika miljöer å skit:S

dom e jävligt stora

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Jag tänker aldrig rekommendera megastore till någon kompis, det företaget verkar vara ett riktigt uruselt företag, jag förebokade Collectors Edition NÄR det inte var fullbokat, och har jag fått mitt spel? Nej! det har jag inte, har jag fått någon som helst information om att dom ens fått in spelet/Skickat iväg spelet? Nej! det har jag inte. Finns alternativ:

1: Dom har skickat till alla utom mig. Jag får spelet nästa gång de köper in fler.

2: Dom har skickat till alla utom mig. Och dom har glömt bort mig dvs jag kommer inte få spelet. Jag har alltså slängt ut 580 kr på en EU beta.

3: Dom har inte glömt bort mig men dom har såklart satt mig på väntarlistan som kommer få vänta tills nästa inköp av CE.

Blir så jävla förbannad, kan lika gärna gå och slänga ut 500 kr till i affären på ett WOW, då vet jag iallafall att jag får skiten i handen då jag ger dom pengarna.

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
Jag tänker aldrig rekommendera megastore till någon kompis, det företaget verkar vara ett riktigt uruselt företag, jag förebokade Collectors Edition NÄR det inte var fullbokat, och har jag fått mitt spel? Nej! det har jag inte, har jag fått någon som helst information om att dom ens fått in spelet/Skickat iväg spelet? Nej! det har jag inte. Finns alternativ:

1: Dom har skickat till alla utom mig. Jag får spelet nästa gång de köper in fler.

2: Dom har skickat till alla utom mig. Och dom har glömt bort mig dvs jag kommer inte få spelet. Jag har alltså slängt ut 580 kr på en EU beta.

3: Dom har inte glömt bort mig men dom har såklart satt mig på väntarlistan som kommer få vänta tills nästa inköp av CE.

Blir så jävla förbannad, kan lika gärna gå och slänga ut 500 kr till i affären på ett WOW, då vet jag iallafall att jag får skiten i handen då jag ger dom pengarna.

trist

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Låter trist Sweman2k men alternativet att de har skickat spelet till dig måste väl också finnas eller?

Permalänk
Medlem

Och där låg paketet i postlådan! inget AVI här inte, direkt i brevlådan låg wow med horde framsida på kartongen, PRECIS som det ska vara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
Jag tänker aldrig rekommendera megastore till någon kompis, det företaget verkar vara ett riktigt uruselt företag, jag förebokade Collectors Edition NÄR det inte var fullbokat, och har jag fått mitt spel? Nej! det har jag inte, har jag fått någon som helst information om att dom ens fått in spelet/Skickat iväg spelet? Nej! det har jag inte. Finns alternativ:

1: Dom har skickat till alla utom mig. Jag får spelet nästa gång de köper in fler.

2: Dom har skickat till alla utom mig. Och dom har glömt bort mig dvs jag kommer inte få spelet. Jag har alltså slängt ut 580 kr på en EU beta.

3: Dom har inte glömt bort mig men dom har såklart satt mig på väntarlistan som kommer få vänta tills nästa inköp av CE.

Blir så jävla förbannad, kan lika gärna gå och slänga ut 500 kr till i affären på ett WOW, då vet jag iallafall att jag får skiten i handen då jag ger dom pengarna.

Det är många internetbutiker som är sega, du kanske får om ett par dagar om du har tur.
Glöm inte att Posten inte alltid är så jättesnabba.

Visa signatur

Citera om du vill ha ett svar. Tack.

Permalänk
Medlem

Posten kom för 10 minuter sen, utan mitt WoW.

Permalänk
Medlem

du är inte ensam Moranic, Jag fick inte mitt WoW idag heller..

Permalänk

Spelet släpps ju inte förän imorgon och har heller inte fått uppdaterad information om det skickas. Mail svar dock där de sa att de inte hade möjlighet att skicka uppdatering på varje wow de skicka ut det är helt enkelt för mycket arbete. De levererar hellre spelet i tid en skickar leverans datum.

Bara konstigt att de tog tid att skriva mailet..

Permalänk
Medlem

Hm, har fortfarande inte fått något avi eller tecken öht att paketet skulle ha skickats ens. :/

Börjar bli smått orolig, men jag tror inte att brevbäraren har varit här ännu. Hoppas att han kommer, ser ut som om det är en riktigt jävla snöstorm på väg också.

Om jag inte skulle få ett avi, finns det något sätt att få tag på paketet? Webhallen vägrar ju att ge en kolli id så man har ingen aning om vart paketet är. Blir lite irriterad på det.

Visa signatur

//Frazze

Permalänk
Medlem

Tore, vissa fick det idag, inkluderat RL polare som beställde från CDON.
Kollade just min länk som jag fick av webhallen typ 3veckor sen när jag bokade det. Står inget om min bokning alls..

Permalänk
Medlem

Jag har inte förbeställt spelet men jag köpte mitt ex lika väl på Elgiganten i malmö för 349:- smaka på den

Visa signatur

Dont hate the player, hate the game!

Permalänk

Hade dinna RL polare fått uppdaterad information av CDON att det hade skickats då? Beställde själv från software express och min information har inte ändrats sedan den 18 november men de sa i mailet att det var skickat och mail svaret kom igår.

Permalänk
Medlem

är väl inte affärens fel att posten e sega med leveranserna eller ?

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if