Permalänk
Medlem

Limma tyg - vilket lim?

Har fått för mig att jag ska klä in datorn i tyg, då jag är redigt trött på utseendet.
Men vilket lim lämpar sig för att limma fast tyg på plast och lackad plåt? Jag provade med Casco Skollim på en plåtbit, och det fäste, men på den lackerade plåten på datorn satt det sämre. Vilket var synd då detta lim var billigt.

Nån hemmapulare som har tips?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

Textillim kanske funkar?

Permalänk
Medlem

Textillim är rätt dyrt, och det går åt rätt stora mängder till detta, var därför jag ville ha tips på andra sorter som är billigare

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Spraylim är nog det bästa för detta endamålet.

Visa signatur

Party Party !! || Stolt dyslektiker
Amd 64 3000+ Winchester -|- 1024mb DDR 3200 -|- GF 6800LE @ 399/800 -|- Msi K8N Neo2 Platinum Server Druon 900 på något MSI mobo -|- 1024mb PC133-|- 4st 120gb 2st 200gb 1st 250gb och en 40gb

Permalänk
Medlem

Ok, det var några kronor billigare på Classe, men det går ju åt bra mycket mer än en tub, och jag har ju ingen lust att beställa lim.

Edit: Var finner man spraylim, finns det i nån vanlig affär?

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tapetklister eller textillim? Men rugga upp ytan med sandpapper först så at det fäster.

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen, men vad tror ni om Biltemas spraylim? Min flickvän åker förbi där om nån timme så hon kan köpa med isåfall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Biltemas spraylim är ungefär lika effektivt som filmjölk! Jag använde det när jag byggde baslåda och det fäste inte bra alls!
Efter det testade jag Biltemas kontaktlim på burk (0,5 L) som jag penslade ut. Redan när man öppnade burken avslöjade lukten att det var finfina grejer! Efter cirka 30 minuters limmande utan andningsskydd i ett icke ventilerat rum var man hög som ett hus och tyget sitter som berget än idag!

Permalänk
Medlem

Kan du lite snabbt ge mig artikelnumret till det limmet?

Edit: Fann det, äntligen ett tips som heter duga

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Annars finns det ett lim som heter PL400 som är ämnat för att limma typ och sådant på plåt.
Använde det det att limma hela taket i epan.
Det fäste jäckligt bra ihf.
kostade 69kr för en rätt stor tub typ:en kaviar tub.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snus
Biltemas spraylim är ungefär lika effektivt som filmjölk! Jag använde det när jag byggde baslåda och det fäste inte bra alls!
Efter det testade jag Biltemas kontaktlim på burk (0,5 L) som jag penslade ut. Redan när man öppnade burken avslöjade lukten att det var finfina grejer! Efter cirka 30 minuters limmande utan andningsskydd i ett icke ventilerat rum var man hög som ett hus och tyget sitter som berget än idag!

Sånt har man varit med om också, dock så tuppade jag av en timme eller två

Men det var lite värre ändå, typ arslet satt fastklistrad i garagegolvet, tappade burken på golvet och jag satte mig visst på pölen..

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.