Permalänk

Spåra IP-nr?

Hej!
Om hur kan jag spåra ett IP-nr? Kan jag hitta någons hemadress genom ett IP-nr?

//Simon

Permalänk
Medlem

finns säkert hundra trådar om detta.

Och svaret är nej. Du kan se vilken ISP vedrbörande har, biland går det även få fram mer, såsom del av land osv men du kommer aldrig så långt ner som till adress. Detta kan bara ISPn se, och de ger ej ut dessa uppgifter. De enda som kan få ut de är polisen, om det finns misstanke om brott. Är jag inte helt ute o cyklarmåste brottet även vara belaggt med fängelse på straffskalan.

Visa signatur

Niklas

Permalänk
Medlem

Men ifall du nu har ett ipnummer och själv vill bli lite olaglig så kan du med lite tur, skicklighet m.m hacka denna någons burk och kolla i den alternativ kanske lägga in en trojan, keylogger m.m och efter ett tag så kanske du rentav vet vad de heter och var de bor.

så indirekt kan du ev få reda på någons adress via deras ip

Visa signatur

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP

Permalänk
Medlem

Vissa IP har blivit regionsregistrerade av isp's, detta skall kunna kontrolleras, har märkt att väldigt mycket porreklam på vissa sidor skriver Karlskrona numera, men resten av annonsen på engelska vilket lätt indikerar att man kan få ut min stad i alla fall.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

säg att det är APB och att du vill ha en adress när du ringer ISP:n bara

Permalänk
Medlem

www.ripe.net där ser du vilken isp personen har, sprider han virus eller liknande skickar du en anmälan till dennes isp som tar hand om det. OBSERVERA: ispn lämnar ALDRIG ut vem som är bakom ipnummret utan att det blivit ett polisiärt ärende.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Finns faktiskt bostadsområden där man har fastip och där man av ip-numret kan avläsa exakt lägenhetsnummer.... T.ex. h55n107.afb.lu.se är Gatuadress 55, Lägenhet N107 på Lunds universitet.....

Kanske lite OT men nog intressant ändå!

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem

ibland kan lite efterforskningar löna sig...
http://susning.nu/susning.fcgi?action=browse&id=Bostream&oldi...

ner på stadsdel som bäst.

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk

Eller så känner du någon som jobbar för den ISP'n, t.ex. på supporten

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zixl
Men ifall du nu har ett ipnummer och själv vill bli lite olaglig så kan du med lite tur, skicklighet m.m hacka denna någons burk och kolla i den alternativ kanske lägga in en trojan, keylogger m.m och efter ett tag så kanske du rentav vet vad de heter och var de bor.

så indirekt kan du ev få reda på någons adress via deras ip

Jo, men det är ungefär som att följa efter en bil hem till någon och sen säga att man lyckades identifiera var bilägaren bodde baserat på bilens nummerplåt.

Enbart en IP-adress ger ingen användbar information om användaren bakom den. Man kan hitta nätblock och vem som äger det nätblocket, samt kontaktinformation till nätblocksägaren - men du kan inte hitta nånting i stil med

Pelle Andersson
Gatunamn 35
Byhåla, 12345

Detta är nånting enbart ISP'n har koll på, och de lämnar ytterst motvilligt ut denna information.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

Funkar också ibland att göra en traceroute på IP't, beroende på vilka routerprefix som används i näten trafiken då går över så får man ett humm om var datorn befinner sig.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

eller så kollar man upp det IP. Mailar ISPns Abuse avdelning och förklarar ärendet och hoppas att dom tar upp det med kunden.

Om det är hot eller trakaserier som man har bevis för kommer troligen Abuse ta upp det och kanske stänga av kunden en viss tid. (utan internet = straff)

Permalänk
Medlem

ip är person uppgift och därmed får man inte hantera abonnent uppg hur som helst, isp:erna varken får eller vill nog inte lämna ut abbonent infon.

Permalänk
Medlem

Om du vill se vilket land/stad/internetleverantör ett specifikt ipnummer till hör kan du andvända dig utav IP2location.

http://www.ip2location.com/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sQueZZe
Om du vill se vilket land/stad/internetleverantör ett specifikt ipnummer till hör kan du andvända dig utav IP2location.

http://www.ip2location.com/

den fungera inte så bra...

Your IP Address is 213.66.215.76

You're located in
(SE) SWEDEN,
NORRBOTTENS LAN,
KALLAX

Your latitude/longitude is
65.517° LATITUDE and 22.05° LONGITUDE

You're connecting to the Internet through
TELIA NETWORK SERVICES

visst den hade rätt på isp och land... men typ 100mil fel på stad och län

närmaste jag någonsin kommit att spåra min egen ip hem till mig är till västerås (trace route och kolla på vart den tar vägen)... då är det fortfarande 5 mil kvar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iso-Nisse
den fungera inte så bra...

Your IP Address is 213.66.215.76

You're located in
(SE) SWEDEN,
NORRBOTTENS LAN,
KALLAX

Your latitude/longitude is
65.517° LATITUDE and 22.05° LONGITUDE

You're connecting to the Internet through
TELIA NETWORK SERVICES

visst den hade rätt på isp och land... men typ 100mil fel på stad och län

närmaste jag någonsin kommit att spåra min egen ip hem till mig är till västerås (trace route och kolla på vart den tar vägen)... då är det fortfarande 5 mil kvar.

Ovanligt nog så säger den här att jag sitter i Sverige. Givetvis har den helt fel vad gäller var i landet jag är, men det är ändå konstigt att den lyckas få rätt land.

De flesta såna här "spåra IP"-tjafsgrejer brukar nämligen säga att jag bor i Amsterdam!

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.