Outlook - Olästa mail

Permalänk

Outlook - Olästa mail

Har ett litet problem i Outlook 2002. I mapplistan visas det att jag har ett oläst mail i inkorgen, men när jag kollar där så finns där bara lästa mail.
Jag har nu tagit bort alla mail därifrån utom ett (som är läst) och ändå visar outlook att jag har ett oläst mail. Om jag väljer att markera mailet som oläst så står det att jag har två olästa.

Hittar nada på technet om detta.. och google ger mej inte heller någon hjälp.

Någon som kan komma med tips?

Visa signatur

Nuvarande: Asus P5GDC-D :: P4 3.0GHz :: Zalman CNPS7700-Cu :: 2 x 512MB DDR :: Radeon x600 PRO :: WD Raptor 74GB ¤ 200GB ¤ 160GB ¤ 160GB

Permalänk
Hedersmedlem

Tja, du kan alltid göra en till PST-fil, flytta över alla mail till den (samt koppla inkommande mail till den) och sen ta bort den gamla PST-filen. Borde hjälpa om inget annat gör det.

Permalänk

Tack för tipset!

Ska kolla om jag hinner testa det idag, annars blir det på måndag.. meddelar om det fungerade eller inte.

Visa signatur

Nuvarande: Asus P5GDC-D :: P4 3.0GHz :: Zalman CNPS7700-Cu :: 2 x 512MB DDR :: Radeon x600 PRO :: WD Raptor 74GB ¤ 200GB ¤ 160GB ¤ 160GB

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske, men har du provat att högerklicka på Inkorgen och välja "Markera alla som lästa"?

Jag tycker att det låter som att du har något filter påslaget.

Visa signatur
Permalänk

Vill inte göra det utifall det ligger något där som jag av någon anledning inte ser. Det är en rätt känslig mailbox där inget mail får missas.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gå in på Verktyg - > Sök - > Avancerad sökning, och låt alla villkoren vara, så att den listar alla dina mail. Då ignoreras alla eventuella filter, och du får upp allt som finns.

Visa signatur
Permalänk

Tack för hjälpen!

Det verkar vara någon form av filter där.. men varför det finns ett där har jag ingen aning om. Har kunna läsa mailet nu iaf. Tack än en gång!

Visa signatur